podolakm4 Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Witam. Posiadam rower genesis razor xr15. Używam go codziennie niezależnie od pogody. Zaczęły trzeć mi okładziny o tarcze. Odwróciłem rower do góry kołami, poluzowałem śruby mocujące zacisk, popompowałem klamką hamulca, która zrobiła się luźna. Okazało się że skończyły się okładziny. Po wyjęciu ich klamka nadal jest luźna i jak ją pompuje to tloczki bardzo wolno wychodzą i nie wracają. Kupiłem nowe okładziny ale nie zakładam ich bo nie wiem czego hamulec jest taki luźny. Ktoś pomoże? Manetki: Shimano Acera SL-M390 Hamulce: Shimano Acera SL-M395, tarcze: Shimano SM-RT54 180/160 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Zapowietrzyłeś układ. Jak rower kołami do góry to lepiej klamki nie naciskać bo powietrze że zbiornika przy klamce wtłoczyłes do przewodu. Trzeba odpowietrzyć, założyć nowe klocki i jeździć dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podolakm4 Napisano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Uda mi się zrobić to bez specjalistycznego sprzętu? Posiadam w domu płyn hamulcowy dot 4. Mogę przy jego pomocy odpowietrzyć układ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 https://www.youtube.com/watch?v=m7xuAw9_5nY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 padły dwa stwierdzenia "hamulce shimano" i "dot4" - jak to pożenisz zniszczysz uszczelki, acery jak każde shimano są na olej a nie na płyn hamulcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podolakm4 Napisano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 W takim razie pozostaje mi serwis. Bo ani płynu ani sprzętu w dniu dzisiejszym nie mam. I sądzę że te same pieniądze zapłacę za serwis co za kupienie powyższych rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 I tu się mylisz. Olej Shimano do dostania za ok. 15pln za 100ml (starczy na kilka razy), a do zrobienia potrzebujesz dwie strzykawki i kawałek wężyka, do kupienia za grosze w aptece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podolakm4 Napisano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 (edytowane) To że strzykawki kupię w aptece to wiedziałem ale że wężyk też to się zdziwiłem Edytowane 18 Lutego 2018 przez podolakm4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 https://www.forumrowerowe.org/topic/190681-odpowietrzanie-średnica-wew-wężyka-do-odpowietrzania/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podolakm4 Napisano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Przekonaliście mnie. Jutro będę próbować samemu odpowietrzyć mój układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Jeśli to "pierszy raz" to zaopatrz się w sporą dozę cierpliwości, czasu i czegoś do ścieeania rozlanego oleju. Zwróć uwagę na szczegóły typu wyjęcie klocków, rozepchnięcie i zablokowanie tłoczków, prawidłową pozycję klamki czy też ułożenie przewodu hamulcowego w trakcie odpowietrzania. Ł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podolakm4 Napisano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Tak, to będzie mój debiut. Wszystko rozumiem oprócz ułożenia przewodu hamulcowego. Tzn jak on ma być ułożony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Tak żeby lżejsze powietrze miało szansę przedostać się w stronę klamki - tzn. zacisk ma być najniżej położonym punktem układu a klamka najwyżej z uwzględnieniem również przewodu i ew. jego zawijasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.