bike5 Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Niedawno zwróciłem uwagę ze moj amorek ktory ma fabrycznie ustawiony skok 100 mm , w rzeczywistości tego skoku nie ma .Wziąłem calówke i wychodzi 90,4.....ten napis na goleniu 100 mm pod wpodziałkami chowa sie pod uszczelką kurzową...cinienie mam 6,5 BAR.. U was tez tak jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Jaki masz rower? Może masz wersję amortyzatora modyfikowaną dla potrzeb konkretnej ramy danego producenta. U mnie w Specu np. Reba ma 95mm skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bike5 Napisano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 amorek kupowany oddzielnie nie pod rame..To nie jest wersja modyfikowana. w Moim poście na samym poczatku jest błąd wysokość golenia w stanie spoczynku jest 94 mm , czyli gubi 6 mm a nie jak pisałem 90,4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 To norma. Jak zapadnie się powyżej 20mm to napisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 15 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 2 godziny temu, bike5 napisał: , czyli gubi 6 mm a nie jak pisałem 90,4... To nie dramatyzuj. A co do golenia to najlepiej u dobrego fryzjera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Nie powinien się tak chować, moja Reba przy 60psi nie opadała pod ciężarem roweru, wystawało jakieś 105mm przy skoku 100mm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 15 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Ale autor nie pisze, że pod ciężarem się zapada. Trzeba by z negatywnej spuścić jak się nie chce rozciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 2 minuty temu, michuuu napisał: Trzeba by z negatywnej spuścić jak się nie chce rozciągnąć. Tylko jak to zrobić w Solo Air? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 15 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Jak to w solo, otwierasz zaworek od dołu i spuszczasz. Coś długiego do naciśnięcia zaworka się przyda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Wcześniej trzeba wykręcić śrubę z lewej goleni (od dołu), to pod nią jest zawór do spuszczania z negatywnej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bike5 Napisano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 chyba bede musiał zrobic jak radzicie chłopaki , ponieważ goleń sie zapada , teraz jest juz 1 cm ;-) ale o dziwo tłumienie ma na wysokim poziomie , wrazenie jest takie ze chodzi lepiej niz nowy :-)....Rozumiem ze ta śrubę wykręcam do końca i moim oczom ukaże sie jakiś zaworek ??? Ile trzeba spuscic tego powietrza z negatywnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Pokaże ci się dokładnie taki zaworek jak na górze tylko będzie dosyć głęboko dlatego trzeba użyć np. cienkiego śrubokręta. Jeśli zapadanie się pogłębia to czas zrobić przegląd lewej goleni. Często wystarczy dawka świeżego smaru na oringi sprężyny i sprawdzenie szczelności zaworu do pompowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bike5 Napisano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Dokumosa Ostatnio bawiłem sie tokenami , 2 dni jeżdziłem bez tych dwóch plastików, zeby sprawdzić i lepiej dopasowac pod siebie zawieszenie , ale wrcilem do pierwotnego zawieszenia z z 2 podkladkami jest jednak duzo lepsze tłumienie ...Myslisz ze jazda zimą i dodatkowo ten zabieg mógł miec wpływ równiez na obniżenie zawieszenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Nie. Prędzej jak bawiłeś się tokenami to rozszczelniłes korek lewej goleni (ten w którym jest osadzony zawór do pompowania) - jego oring należy też miźnąć smarem pm-600 (najpierw obejrzyj czy się nie zdeformował). Tokeny nie mają wpływu na tłumienie jako takie (od tego jest tlumik w drugiej goleni) - one zmieniają charakterystykę sprężyny pozytywnej zwiększając jej progresję tzn. krzywa obrazująca siłę przyłżoną do sprężyny w odniesieniu do jej ugięcia będzie bardziej stroma jak będzie więcej tokenów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bike5 Napisano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 (edytowane) Korek na pewno sie nie rozszczelnił i zdeformował :-)to wszystko jeszcze pachnie nowością , cisnienie trzyma, akurat mam ciut tego smaru czerwonego od kolegi i właśnie tak pomiziałem lekko ta uszczelkę jak napisałeś ...No nic dziki za info , pozostaje mi dostać sie do tego zaworka pod golenią i zobaczymy jak będzie... Edytowane 19 Lutego 2018 przez bike5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Nie chodzi o deformację korka tylko jego uszczelki. Samoistne zapadnie się amortyzatora jest spowodowane zmianą różnicy ciśnień pomiędzy komorą pozytywną a negatywną. Albo częściowo spitoliło na zewnątrz z pozytywnej albo są nieszczelności na tłoku i pod wpływem jazdy (ciśnienie w pozytywnej gwałtownie wzrasta a w negatywnej spada) przedostało się do negatywnej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bike5 Napisano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 ok zadanie wykonane . za pierwszym razem jak nacisnąłem zawór nic nie usłyszałem , żadnego psss.... tylko poszła struga jasnobrązowego oleju , za drugim razem nacisnąłem konkretniej , no i poszło i lekko wystrzeliło...ale efekt natychmiastowy , 100% skoku Amorka , efekt natychmiastowy....Pytanie ile tego oleju tam jest w tej negatywnej ??? i czy warto teraz dolać ?? ociupinę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 19 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Poczytaj, warto: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 (edytowane) W komorze nie ma oleju. To był olej z otwartej kąpieli goleni. To co wyleciało (zakładam, że rower miałeś ustawiony kołami do góry) to jakieś resztki, które zebrały się w okolicy gwintu - w tej sytuacji nie dolewasz nic. Jeśli kołami w dół to mogło wylecieć tego więcej i wtedy mógłbyś przy okazji zrobić serwis dolnych goleni (rozpołowienie, wyczyszczenie, pranie gąbek, smarowanie smarem kurzówek, zalanie świeżym olejem goleni dolnych). A tak przy okazji - to co zrobiłeś (spuszczenie powietrza z negatywnej) jest dla niektórych warszawskich serwisów czymś czego się nie da zrobić. Miewam klientów którym kilka serwisów powiedziało, że jak się zapada to amor się zużył i jest do wymiany Edytowane 19 Lutego 2018 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 A czy to spuszczenie powietrza z komory negatywnej nie zaburza proporcji napełnienia komór ustalonej (doświadczalnie?) przez producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 (edytowane) W solo airach jest mechanizm wyrównywania ciśnienia między komorami. W momencie kiedy golenie dolne są max wysunięte ciśnienia w komorach się równoważą. Jak amor się max nie wysuwa to się samo nie wyrówna i trzeba pomóc właśnie poprzez spuszczanie powietrza z negatywnej. Producent jedyne co dobiera to stosunek objętości tych komór. W rebie i wyższych można ten stosunek regulować za pomocą tokenów i tym sposobem wpływać na progresję amortyzatora. Edytowane 19 Lutego 2018 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.