Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Reba Solo Air,wysokość golenia


bike5

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno zwróciłem uwagę ze moj amorek ktory ma fabrycznie ustawiony skok 100 mm , w rzeczywistości tego skoku nie ma .Wziąłem calówke i wychodzi 90,4.....ten napis na goleniu 100 mm pod wpodziałkami chowa sie pod uszczelką kurzową...cinienie mam 6,5 BAR.. U was tez tak jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba bede musiał zrobic jak radzicie chłopaki , ponieważ goleń sie zapada , teraz jest juz 1 cm ;-) ale o dziwo tłumienie ma na wysokim poziomie , wrazenie jest takie ze chodzi lepiej niz nowy :-)....Rozumiem ze ta śrubę wykręcam do końca i moim oczom ukaże sie jakiś zaworek ??? Ile trzeba spuscic tego powietrza z negatywnej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaże ci się dokładnie taki zaworek jak na górze tylko będzie dosyć głęboko dlatego trzeba użyć np. cienkiego śrubokręta. 

Jeśli zapadanie się pogłębia to czas zrobić przegląd lewej goleni. Często wystarczy dawka świeżego smaru na oringi sprężyny i sprawdzenie szczelności zaworu do pompowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  Dokumosa Ostatnio bawiłem sie tokenami , 2 dni jeżdziłem bez tych dwóch plastików, zeby sprawdzić i lepiej dopasowac pod siebie zawieszenie , ale wrcilem do pierwotnego zawieszenia z z 2 podkladkami jest jednak duzo lepsze tłumienie ...Myslisz ze jazda zimą i dodatkowo ten zabieg mógł miec wpływ równiez na obniżenie zawieszenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Prędzej jak bawiłeś się tokenami to rozszczelniłes korek lewej goleni (ten w którym jest osadzony zawór do pompowania) - jego oring należy też miźnąć smarem pm-600 (najpierw obejrzyj czy się nie zdeformował).

Tokeny nie mają wpływu na tłumienie jako takie (od tego jest tlumik w drugiej goleni) - one zmieniają charakterystykę sprężyny pozytywnej zwiększając jej progresję tzn. krzywa obrazująca siłę przyłżoną do sprężyny w odniesieniu do jej ugięcia będzie bardziej stroma jak będzie więcej tokenów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek na pewno sie nie rozszczelnił i zdeformował :-)to wszystko jeszcze pachnie nowością , cisnienie trzyma, akurat mam ciut tego smaru czerwonego od kolegi i właśnie tak pomiziałem lekko ta uszczelkę jak napisałeś ...No nic dziki za info , pozostaje mi dostać sie do tego zaworka pod golenią i zobaczymy jak będzie...

 

Edytowane przez bike5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o deformację korka tylko jego uszczelki. Samoistne zapadnie się amortyzatora jest spowodowane zmianą różnicy ciśnień pomiędzy komorą pozytywną a negatywną. Albo częściowo spitoliło na zewnątrz z pozytywnej albo są nieszczelności na tłoku i pod wpływem jazdy (ciśnienie w pozytywnej gwałtownie wzrasta a w negatywnej spada) przedostało się do negatywnej.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zadanie wykonane . za pierwszym razem jak nacisnąłem zawór nic nie usłyszałem , żadnego psss.... tylko poszła struga  jasnobrązowego oleju  , za drugim razem nacisnąłem konkretniej , no i poszło i lekko wystrzeliło...ale efekt natychmiastowy , 100% skoku Amorka , efekt natychmiastowy....Pytanie ile tego oleju tam jest w tej negatywnej ??? i czy warto teraz dolać ?? ociupinę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W komorze nie ma oleju. To był olej z otwartej kąpieli goleni. To co wyleciało (zakładam, że rower miałeś ustawiony kołami do góry) to jakieś resztki, które zebrały się w okolicy gwintu - w tej sytuacji nie dolewasz nic. Jeśli kołami w dół to mogło wylecieć tego więcej i wtedy mógłbyś przy okazji zrobić serwis dolnych goleni (rozpołowienie, wyczyszczenie, pranie gąbek, smarowanie smarem kurzówek, zalanie świeżym olejem goleni dolnych).

A tak przy okazji - to co zrobiłeś (spuszczenie powietrza z negatywnej) jest dla niektórych warszawskich serwisów czymś czego się nie da zrobić. Miewam klientów którym kilka serwisów powiedziało, że jak się zapada to amor się zużył i jest do wymiany ;) 

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W solo airach jest mechanizm wyrównywania ciśnienia między komorami. W momencie kiedy golenie dolne są max wysunięte ciśnienia w komorach się równoważą. Jak amor się max nie wysuwa to się samo nie wyrówna i trzeba pomóc właśnie poprzez spuszczanie powietrza z negatywnej. Producent jedyne co dobiera to stosunek objętości tych komór. W rebie i wyższych można ten stosunek regulować za pomocą tokenów i tym sposobem wpływać na progresję amortyzatora.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...