Skocz do zawartości

[Pierwsza szosa] Używany Scott CR1 pro 2011 czy coś nowego?


Radek1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chciałbym zapytać o poradę dotyczącą kupna roweru szosowego.

Do tej pory jeździłem na crossowym rowerze, zdarzały się dłuższe dystanse (do 300km), do tego jakieś zabawy w triathlon, w tym sezonie celuję w 400-500km/24h. Stwierdziłem, że najwyższa pora przyjrzeć się rowerom szosowym, tylko nie wiem co by było dla mnie najodpowiedniejsze na początek.

Nowy rower, czy używany?

Zastanawiałem się nad tą opcją:

https://www.olx.pl/oferta/rower-scott-cr1-CID767-IDlCqE2.html

Czy to jest oferta warta uwagi? Niestety nawet nie wiem na co powinienem zwrócić uwagę oglądając go.

Czy jednak lepiej zainwestować w nowy rower w podobnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze? ja bym nie fatygowała się- owijka wygląda jakby widziała kilka sezonów albo ktoś wyjątkowo w smogowym mieście jeździł, zwłaszcza ze wybór optymalnego wzrostu dla tego roweru jest dla mnie tajemnicą, ogromna rozpiętość (sądząc po proporcjach ramy raczej dla wysokiego osobnika)... druga rzecz, przełożenia owej Ultegry- na sport raczej marny wybór. Szukaj 2x10, 2x11. Tiagra, 105. W cenie 4tys masz już spory wybór, jesli chcesz dołozyć 200zł mozesz kupić lekki i mocno sportowy na 105 Ultra 900 af z wyprzedaży Decathlon, masz możliwość wyboru z Focusa Cayo lub Fuji Roubaix lub Merida scultura 300 i wzwyż (patrz na wyprzedaże, plus sklepy stacjonarne) jeśli rozważasz sprowadzenie masz już kilka linków podanych z dobrymi rowerami (cena=jakość/ niestety nie PL) :)  Dla szukania po rowerach używanych- sprawdzonych już- dobrych marek odwiedź witrynę 'szybkie rowery' np :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BEz jajec z tą Ultegrą, niewiele widac na tych zdjeciach jesli chodzi o stan wziualny  samej Ultegry. A to co mimo wszystko widać nie wygląda zle. Korba bez wyaźnych wytarc na ramionach. Widoczny kawałek klamkomanetki całkiem spoko, ale tu jak raz moze wygladc super a nie dziala, Siodlo raczej nowe, ... owijka wskazuje ze ktos cos przynajmniej na tej owijce jezdził.

2 godziny temu, drozda napisał:

Przełożeń 3x bym nie demonizował choć do Ultegry nie pasują ....

No ale co tu nie pasuje, przeciez to fabryczna korba 6703? rozumiem ze jest OldSchool, bo teraz w modzie 1x12?  Korba ma blaty 52x39x30, ostatni można odkręcić. I bedzie rasowe sciganckie 2x10 jak sie komus nie podoba a i linie łancucha mozna zmineic żeby była koszerna jak w fabryczne 2x10 szlifując plastikową podkładkę od strony zębatek o 1,5mm (a ma ona z 5mm jak nie wiecej) tylko po co. Osobscie uważam, że posiadanie 3 blatów w niczym tu nie przeszkadza. i na tej korbie mozna wjechac wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za podobną kasę mogę Ci zaoferować rower, który ma przejechane zdecydowanie więcej niż 200 km ;-) ale za to porównując do tego wygląda jak bym miał przejechane 200 km ;p  Pinarello Paris na Campagnolo Record , rama carbon, kola mavic ksyrium, waga okolo 7,5 kg ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby rozmiar pasował https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-trek-madone-3-1-carbon-CID767-IDplQvL.html#697b28f39f

a tu kandydat o małym przebiegu  https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-trek-emonda-CID767-IDs10lN.html#697b28f39f zdecydowanie cena w dól.. 

Z nowek masz spory wybór w Tiagrze i ten z Deca w promocji nijako, nie wiem co oznacza 'zabawa w Triathlon' bo jesli cię nie wciągnie to szosa może się bardziej uniwersalna przydać niż stricte aero/tri rower.

Własciwie to nawet zakresu budżetu nie znamy. 

a wspominaliście o Pinarello... https://www.olx.pl/oferta/nowy-rower-szosowy-pinarello-fp2-carbon-campagnolo-colnago-trek-CID767-IDqxyUL.html#b36316e98c (r53) :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w zależności od marek 53, 54. (przynajmniej wg mnie wydają się optymalne) 

https://www.olx.pl/oferta/merida-road-race-903-rower-szosowy-CID767-IDqJpXn.html#3ddc48b8f5  wydaje mi się ze ciut za duża, optymalna byłaby m/l (chyba ze się mylę) a szkoda, miałbyć pedałki i lemondkę. Starsza Tiagra ale przełozenia 'bardziej sportowe'. 

(szkoda ze tarcze- w tri poza tym wybor niezły) ale 105tka, (nie widzę już modeli bez) https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-ARC-50-2017/3487 (rozmiar M do 182 cm) modele nie sa tak radykalne jak URC wersje. Pomiędzy komfort a sport. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek, gdybyś chciał to mam w efektywnym rozmiarze 53,5 bardzo zadbane pinarello paris carbon.  Cały na recordzie wersja carbon/tytan. Korba Most carbon 50/34 - 172,5 Kola mavic ksyrium. Jak jesteś zainteresowany to mogę udzielić więcej informacji. Obecnie jest tak wystawiony, ale w trochę innej konfiguracji jak bys szukał w okolicach 4 tysięcy można coś pomysleć

https://www.olx.pl/oferta/pinarello-record-full-carbon-nowa-korba-mavic-nie-ultegra-dura-ace-CID767-IDruWSR.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego Scotta bym sobie odpuścił na Twoim miejscu z powodów, które wymienili poprzednicy.

Tak jak pisała lederfox34 sprawdź sobie Meridę 300 model z 2017 - tę z niebieską ramą, moim zdaniem wizualnie robi robotę ;) Waga też przyzwoita w tej cenie. Cena katalogowa w zeszłym roku to 4,3k, teraz widzę na wyprzedażach 3.5, a pewnie da się znaleźć jeszcze kilka stówek taniej.

Jeśli chcesz używkę to spokojnie znajdziesz do 4k zadbany rower renomowanego producenta z karbonową ramą i napędem z kasetą 11-rzędową. Ja bym jednak brał jakąś nówkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. podepnę się pod temat. Na wiosnę kupuję swój pierwszy rower szosowy. Nowy. (za duże ryzyko jeśli chodzi o używki) przedział cenowy 2000-2400zł. myślałem o kupnie huragana 1+. jednak nie ma podanej informacji o materiale z jakiego wykonany jest widelec. drugi model to huragan 2. jednak kolor mi się nie podoba. no i cena 2400zł. H1+ kosztuje 1999zł. za zaoszczędzoną kasę mógłbym kupić jakieś akcesoria. Czy może znajdzie się coś lepszego marki w tej cenie? choć wolałbym naszego polskiego producenta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Radek1 napisał:

Tak myślę, zastanawiam się i mam dwie oferty na oku, oba nowe:

http://www.rowerymerida.pl/produkt1277/scultura-400-rower-merida.html za 3800zł

http://www.rowerymerida.pl/produkt711/scultura-904-rower-merida.html za 4150zł

Co o tym myślicie? Które lepiej? Na pierwszą szosę wybór ok?

Obie bardzo ładne, ja bym brał model z 2017 ze względu na nowszą wersję osprzętu i karbonową sztycę. Będziesz miał też od razu opony 25mm, które moim zdaniem są lepszym wyborem niż 23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze prawie 100km zrobione :)

Wrażenia? Zupełnie inna pozycja niż na poprzednim crossowym rowerze sprawia, że bolą nogi i przedramiona, musze się przyzwyczaić. Do tego na pewno muszę dostosować wysokość siodełka, bo póki co miałem za nisko i to też powodowało dyskomfort. Cieżko się też przyzwyczaić do wpinanych butów. Z plusów to na pewno dużo szybsza jest, wyższa średnia prędkość wychodzi niż na crossowym. Do tego jest dużo bardziej zrywna - czuć, że jak sie wciska pedał to cała energia idzie na ruch roweru do przodu. Zobaczymy jak się będzie dalej sprawował, póki co jest ok i się dopiero z Meridką poznajemy :) Nie mogę się doczekać kolejnych jazd, oby jak najszybciej się ciepło zrobiło!

Wydaje mi się, że trochę daleko są manetki, ledwo je obejmuję wskazującymi palcami :( Da się to regulować?

IMG_20180217_142015_resized_20180219_093241437.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można minimalnie przesunąć manetki na kierownicy w dół tak aby tak nie odstawały , dużo nie pójdą bo owijka będzie przeszkadzała.

Nie masz za nisko siodełka ?  Powinno być kilka cm wyżej os linii mostka , jaki rozmiar ramy wziąłeś ?

No i ta plastikowa osłona szprych do wywalenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...