Azariel Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 (edytowane) Nabyłem drogą kupna zestaw : http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7158158559 Trochę zaskoczony, że z tarcza hs1 a nie g2, ale rozmiar się zgadza więc spoko. Montuję, reguluję wszystko jak trzeba - do momentu dokrecenia zacisku. Po zakreceniu zarówno z przodu jak i z tyłu... Tarcza trze o adapter od góry, do tego stopnia, że nie da się zrobić obrotu kołem - kręci się tylko ten ułamek między wzgórzami na brzegu tarczy, brzeg blokuje się o adapter - tarcze i adapter zarysowane już przy montażu. Czy te tarcze pasują do tego hamulca? Kolejność podkładek jak w manualu, jak trzeba zamontowane z adapterami (RS Duke, rama Giant XTC). Mogę dołożyć z 5-10mm podkładek ale chyba nie o to chodzi? Ratujcie zanim pójdę na wojnę ze sprzedawcą... EDIT: teraz czytam w sieci o hs1 - "Nowy model to nie tylko designe ale też nowe średnice, przy zakupie należy pamiętać, że "stare" adaptery nie będą kompatybilne z tarczami HS1." - no to pięknie... https://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze-hamulcowe/prod/avid-hs1 Edytowane 14 Lutego 2018 przez Azariel Dodanie informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Tarcza nie może trzeć o adapter - nie ma takiej fizycznej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azariel Napisano 14 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 (edytowane) To zapraszam do mnie. Trze przód (rock shox duke) i tył (giant xtc). Mogę wrzucić zdjęcia tarcz i adapterów - z wyjechanym rowem DOKŁADNIE od góry tarczy. Dodatkowo proszę przeczytać link z końca posta. Edytowane 14 Lutego 2018 przez Azariel Zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 (edytowane) chyba myli się slowo adapter ze slowem zacisk?pierwsza pomoc ? podkładki pod zacisk albo wymiana podzaciskowej połowy alu podkladek tri align na takie z klocków od V brake, bo na śrubie klocka są i grubsze i cieńsze, i można ze starego kompletu pozyskać. Warto mieć pewność, że po takiej ingerencji śruby przykręcające zacisk do adaptera będą bezpiecznej długości. Edytowane 14 Lutego 2018 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Miałem ten sam problem z BB5r, ale z tarczami g2. Myślę, że ma na to wpływ kąt mocowania adaptera w ramie. Pozostaje ci szukać innych adapterów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azariel Napisano 14 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Innych tzn jakich? Zły kąt zarówno w widelcu jak i w ramie? I skąd wiedzieć, które są dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 ja jestem balaganiarzem rowerowym ale kiedyś np avid to miał większą tarczę 185 jako standard czyli stare adaptery tylne 160 i i przednie 180 obsługiwały realnie tarcze 185 z przodu czyli może to się zmieniło i jest teraz ciaśniej o ten milimetr i tyle wystarczy podkładka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Takich, które nieco oddalą zacisk. Trzeba się wybrać do jakiegoś sklepu i przymierzyć. Wydaje się to łatwe, ale wcale takie nie jest, bo sam mam 3 adaptery na 160mm a każdy ma zupełnie inną konstrukcję i pod innym kątem pozycjonuje zacisk względem ramy/widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azariel Napisano 14 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Masakra - skoro avidowe nie pasują do zacisku avida pod International Standard to które niby mają?, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 (edytowane) Może wystarczy najpierw sprawdzić czy ten nowy jest taki jak standard który utrzymuwał się latami, moje zaciski przez lata były jednak dokładną kopią jednego wzoru i jedyne co je czasem różniło to ażur lub wycięte miejsce dla mosiężnego cycusia wystającego z klocka avid bb7. Co jest teraz modne nie wiem w czasach gdy połowa facetów zapuszcza brodę bo jest moda przestalem wierzyć w rozsądek inżynierów. Edytowane 14 Lutego 2018 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azariel Napisano 14 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 34 minuty temu, Roballinho napisał: Takich, które nieco oddalą zacisk. Trzeba się wybrać do jakiegoś sklepu i przymierzyć. Wydaje się to łatwe, ale wcale takie nie jest, bo sam mam 3 adaptery na 160mm a każdy ma zupełnie inną konstrukcję i pod innym kątem pozycjonuje zacisk względem ramy/widelca. I wszystkie są +0 na tył i +20 na przód? Nie wiem jak miałoby to działać, że standardowe adaptery mocowane do standardowego mocowania maja inne konstrukcje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 No to ciekawostka skoro 160mm moze nie byc równe drugiemu 160mm, Tak czy siak jesli to prawda co napisane o tych Adapterach do HS1 (dla mnie to jednak jakis kosmos ), to ja bym napisal do sprzedawcy co on na to... bo w zestawie mialy byc G2 Cleansweep 160mm :> Wiec niewywianie sie Instalowalem niedawno BB7 road z adapterami - komplet Avida z PlanetX, tarcze też HS1 160mm i ...i wszystko mi pasuje idealnie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azariel Napisano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Sprzedający zadeklaruje, że zamontuje to tak żeby było dobrze... co nie zmienia faktu, że coś tu nie gra dołożyć 5mm podkładek to ja mogę sam - tylko czy to tak powinno być? Nigdy się nie spotkałem by tarcza tarła o zacisk, a tu trze jak diabli na niby orginalnych i standaryzowanych częściach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Sprzedał CI cos innego Niż bylo w opsie, może sobie deklarować co chce. JEst w d#$%^$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 To w końcu trze o zacisk czy o adapter? Bo to jednak delikatna różnica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 34 minuty temu, firefoks napisał: To w końcu trze o zacisk czy o adapter? Bo to jednak delikatna różni No przeciez widac na zdjeciu że trze o zacisk, tarcza wchodzi za głęboko, patrzyles ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Są tarcze 180mm i Avid ma również 185mm, adapter 180mm + tarcza 185mm = tarcie o zacisk, proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 (edytowane) To może najpierw należałoby zmierzyć średnicę tarczy a później dywagować, proste? Edytowane 15 Lutego 2018 przez firefoks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 (edytowane) A moze to HS1 z Ali jak widac zdarzają się małe róznice w wymiarach https://www.rotorburn.com/forums/index.php?threads/cheap-ebay-fake-avid-hs1-rotors.262576/ Edytowane 15 Lutego 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 No chyba nie są ... bo jak z przodu masz adapter IS >>PM 0mm a z tyłu IS>>PM 20mm to na tarczę 180 nawet nie założysz zacisku aby sięgnąć śrubami a co dopiero na 185 mm Podróbki HS1 to problem ... ktoś mógł zrobić machniom i sobie zostawić oryginalne G2 czy G3 a zestaw wysłać z HS1 od kitajców bo kto by się połapał . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azariel Napisano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 2mm podkładek pod jedną śruba z przodu i po 2 pod każdą z tyłu załatwily sprawę - niemniej nie znalazłem w internecie drugiej osoby, która by miała taki problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Przy tej cenie zakupu i dwóch podkładkach i tak jest do przodu! może całe hamulce to odpad z produkcji, testuj klocki i ich pracę ostrożnie w trakcie "dotarcia" odpukać sam mam i bb 7 i mtb i road z tanich najtanszych i takie jakby fałszywe ale działają, Mtb już dość nawet dostały w kość i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Stare hamulce Avida uwzględniały przy mocowaniu podkładki tri align, ich grubość - zacisk miał przesunięte na zewnątrz mocowania do adaptera. Od kilku lat Sram zrezygnował z tri align i zmienił też geometrię zacisku, na standardową. Przy ocieraniu jak w temacie dajesz dodatkowe dystanse pomiędzy adapter i załączone podkładki tri align. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzal Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Mam podobny problem po przejściu z tarcz G2 na XT z tym że zacisk haczy o pająk tarczy. Po jednej podkładce na śrubę i przechodzi pod zaciskiem. Na żyletki ale się mieści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 (edytowane) 22 godziny temu, tobo napisał: Stare hamulce Avida uwzględniały przy mocowaniu podkładki tri align No ale czym jest ten cały Tri align, chyba każdy BB7 i BB5 sprzedawany obecnie ma to w zestawie. Czy nie ? https://www.sram.com/avid/technologies/tri_align-caliper-positioning-system#sm.001co7q341ckkdi2xx01ugsumzf95 JA tam nie wiem jak u kolegi wyzej, ale u mnie na dwoch rowerach mam tarcze HS1 160mm, i z tego co pamiętam to mocowania mam takie: 1. Carbon wideł Stevensa - mam mocowanie bezpośrednio do widelca PM bez jakiegokolwiek adapter, tylko podkładki jak mniemam Tri Align 2 Stalowy fork Genesis - Mam adapter 0mm zamieniający IS na PM, zacisk przykrecony do adaptera za pomoca tri align 3. Obie ramy maja mocowanie IS - i Standardowy Adapter 160mm IS -> PM, w obu zacisk przykrecony przez Tri Align. Chyba nawet jeden adaper mam taki jak na jednym z pierwszych wątków tutaj. I sa to adaptery zdaje mi sie Standardowe. Dodam tylko że wszystko działa jak trzeba, klocek względem tarczy w pozycji jak trzeba. ... wiec na moje to Albo autor tematu ma za duze tarcze, albo rama nie trzyma wymiaru mocowania Jesli zacisk bb7 lub bb5 jest przykręcony gdziekolwiek za pomocą trialign, to powinien pasowac standardowy adapter odpowiedni dla wielkosci tarczy. Edytowane 20 Lutego 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.