chiz1611 Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Cześć. Spotkałem się kiedyś z opinią, że aluminiowa sztyca mocowana w karbonowej ramie powinna być regularnie wyciągana i smarowana, bo inaczej może się skleić z wnętrzem rury podsiodłowej. Zgadzacie się z tą opinią? Robicie u siebie co jakiś czas rutynowe smarowanie sztycy? Nie ukrywam, że średnio lubię wyjmować sztycę. Zawsze boję się zepsuć skrupulatnie wypracowane "idealne ustawienie" Ale wiadomo, że zdrowie ramy ważniejsze. Pozdrawiam, Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Te opinie bardziej dotyczą się ram wykonanych z metalu. Jeśli chodzi o carbon to jeśli będziesz regularnie dbał o czystość połączenia sztycy z ramą nie będzie problemu. Jedyna rzecz jaką używa się przy okazji carbonu i sztycy to specjalna pasta zwiększająca tarcie, coby sztyca nie zjeżdżała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 12 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 6 godzin temu, chiz1611 napisał: Zawsze boję się zepsuć skrupulatnie wypracowane "idealne ustawienie" Przed zdjęciem zaznaczasz pozycję taśmą np. izolacyjną i masz. Wkładasz, skręcasz i taśmę odklejasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Ja zakładam ciasny oring. Spełnia dwie funkcje, zaznacza pozycję sztycy + chroni przed wodą połączenie sztycy z ramą. Użyj pasty do karbonu, ja używam mimo że mam sztycę i ramę ALU. Montażu na sucho fanem nie jestem a przy smarze sztyca może zjeżdżać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chiz1611 Napisano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Pasty do karbonu używam. Tzn. użyłem rok temu, jak montowałem sztycę. I zastanawiam się, czy powinienem co jakiś czas tę sztycę wyjąć, wytrzeć z pasty i posmarować na nowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Jeżeli sztyca nie trzeszczy pod obciążeniem, to znaczy że w połączenie sztyca-rura podsiodłowa nie dostało się zanieczyszczenie. W takim przypadku nie ma konieczności wymiany pasty montażowej na nową. Natomiast przy połączeniu aluminium-aluminium lub aluminium-stal właściwe jest cykliczne wyjęcie sztycy, oczyszczenie i potraktowanie porcją nowego smaru, żeby na 100% zabezpieczyć się przed "zimnym spawem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Alu-alu nie trzeba. Jeśli ktoś chce to jego sprawa. Natomiast alu-stal leciutko można smaru dać. Alu ze stalą się zapieka. Najlepiej co jakiś czas wyjąć sztyce i przeczyscic. Jak duzo syfu to ramę też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.