Skocz do zawartości

[Rower] Kross level R7 vs R8 (2017)


Przymierze

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim. Stoję przed wyborem pomiędzy dwoma rowerami.

Level r7 https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-r7 ( Do kupienia za 3200 )

Level r8 https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-r8 ( Do kupienia za 3800)

Różnica w cenie 600. 

Na pierwszy ogień idzie amortyzator.

W R8 Reba lepsza bezdyskusyjnie.

W R7 zdecydowanie lepsze hamulce.

Pozostaje kwestia napędu i tutaj liczę na pomoc. Co wybrali byście Wy? 

Reba, słabsze hamulce i napęd SLX.

Recon, mocniejsze hamulce i napęd NX.

Napisano

Czy te hamulce Srama są "zdecydowanie" lepsze to był polemizował bo jedne i drugie prędzej czy później (raczej prędzej) kwalifikują się do wymiany na coś lepszego/sprawniejszego. Osobiście dołożyłbym do R8 , ewentualna wymiana hamulców jest zdecydowanie mniej kosztowna niż wymiana amora a Reba nieco lepiej pracuje  jest zdecydowanie lżejsza od Recona.

Napisano

Co do hamulców to zgadzam się z @gtb. Level T to zastępca DB3 (a te mam w moim Level B8). Szału nie robią. Modulacja bardzo kiepska i działają jakoś tak drewnianie. Nie miałem styczności z BR-M395, ale mam M486 i dużo bardziej mi się podoba charakterystyka ich pracy. Dlatego patrzyłbym tutaj na amora (czyli duży plus za Rebe).

Napisano

A co z napędem? Sram NX przekłada łańcuch łagodnie a SLX podobno strzela, tzn. podczas zrzucania na niższą koronkę kasety nie schodzi gładki po zębach tylko w pewnym momencie ześlizguje się i robi "bęc". 

Opinie o łańcuchach Shimano są kiepskie, po 300km zalecana jest wymiana. 300km robi się w 2 - 3 tygodnie, więc będę skazany wymieniać 2 razy w miesiącu łańcuch, którego cena jest w okolicach 80 - 90pln?

Na 99% wybiorę R8, tylko z czystej ciekawości chcę się upewnić, że M7000 to dobry napęd.

Napisano

Nie ma czegoś takiego jak wyższość Srama nad Shimano i na odwrót , jeden i drugi ma tyle samo zwolenników co przeciwników. SLX M7000 to dobry , fajnie działający napęd o który nie musisz się obawiać aczkolwiek moja opinia może być nie do końca obiektywna bo ja z tych "shimano fan" jestem.

Łańcuchy od shimano rzeczywiście zada nie urywają ale te 300km to mocno zaniżona opinia i aż tak tragiczny to on nie jest (po zużyciu fabrycznego proponuję przesiąść się na KMC X11) .

 

Napisano

B8 na tych hamulcach ma Jacek z UnitedCyclists. Zjeżdża na tym Saharę, Himalaje, Peru i nawet nagrał materiał o hamulcach. Owszem, niemodne długie klamki, duża masa, niski model ale działają niezawodnie i mimo sporej masy zestawu, bo to sakwiarz jest - jeździ na tym równo rok.

 

Najważniejsza w rowerze jest rama, amorek i koła. Na koła wpływu nie masz, są takie same i tu i tu, na ramę też nie, bo to ta sama rama. Teraz sobie odpowiedz czy będziesz czuł niedosyt mając recona i będziesz kiedyś myślał o upgradzie na coś lżejszego. Jeśli tak, to pamiętaj, że nową rebę czy liska kupisz za 1200pln a używanego recona sprzedasz za 400pln a może i mniej zależnie od stanu.

 

No i napęd... Sram na srama. W SLXa kupujesz u formickiego pojedyncze koronki i reanimujesz zajeżdżoną kasetę za 60-80pln. NX kosztuje dziś 275pln, musisz kupić całą nową kasetę. Niektórzy opowiadają, że sramy trwalsze, że sramy twardsze. Nie wiem czy tak jest, ale nawet jeśli sram wystarczy na 30% dłużej, to i tak wydać 80 a 275 to kolosalna różnica. Potem porównaj cenę słynnych kółeczek przerzutki, dostępność koronki do korby i odpowiedz sobie czy w naszym pięknym kraju jest sens zakupu srama.

 

Co zaoszczędzisz dziś na zakupie kosztem gorszego amortyzatora wydasz przy dwóch serwisach z wymianą napędu. I pozostaniesz z reconem w rowerze. Co dziś wydasz na rebę potem oszczędzisz na napędzie. Ale będziesz miał rower z Rebą. Całą resztę dupereli typu przerzutka, rurki itd da się zmienić.

 

I na koniec. Wchodzisz w świat 1x11. Zawsze istnieje ryzyko, że coś nie podpasuje, coś się nie spodoba. I co wtedy? W NXie płaczesz i płacisz. Do SLXa po prostu kupujesz przerzutkę, manetkę i koronki, montujesz i masz 2x11.

Napisano

Dzięki za pomoc ;). Wybór padł na R8. Mam jeszcze pewien problem, roweru nie mogę przymierzyć z powodu zakupu przez internet. Mam 183 wzrostu więc celuję w rozmiar 19". Będzie ok?

Napisano
21 godzin temu, cervandes napisał:

Najważniejsza w rowerze jest rama, amorek i koła. Na koła wpływu nie masz, są takie same i tu i tu, na ramę też nie, bo to ta sama rama. Teraz sobie odpowiedz czy będziesz czuł niedosyt mając recona i będziesz kiedyś myślał o upgradzie na coś lżejszego. Jeśli tak, to pamiętaj, że nową rebę czy liska kupisz za 1200pln a używanego recona sprzedasz za 400pln a może i mniej zależnie od stanu.

 

No i napęd... Sram na srama. W SLXa kupujesz u formickiego pojedyncze koronki i reanimujesz zajeżdżoną kasetę za 60-80pln. NX kosztuje dziś 275pln, musisz kupić całą nową kasetę. Niektórzy opowiadają, że sramy trwalsze, że sramy twardsze. Nie wiem czy tak jest, ale nawet jeśli sram wystarczy na 30% dłużej, to i tak wydać 80 a 275 to kolosalna różnica. Potem porównaj cenę słynnych kółeczek przerzutki, dostępność koronki do korby i odpowiedz sobie czy w naszym pięknym kraju jest sens zakupu srama.

 

Co zaoszczędzisz dziś na zakupie kosztem gorszego amortyzatora wydasz przy dwóch serwisach z wymianą napędu. I pozostaniesz z reconem w rowerze. Co dziś wydasz na rebę potem oszczędzisz na napędzie. Ale będziesz miał rower z Rebą. Całą resztę dupereli typu przerzutka, rurki itd da się zmienić.

 

I na koniec. Wchodzisz w świat 1x11. Zawsze istnieje ryzyko, że coś nie podpasuje, coś się nie spodoba. I co wtedy? W NXie płaczesz i płacisz. Do SLXa po prostu kupujesz przerzutkę, manetkę i koronki, montujesz i masz 2x11.

Za 1400 to czasem SID RL bywa :) czarny! za~800 pln bywają Marvele Manitou.

Co do kasety - zamiast NXa kupujesz SLXa i masz to samo, Sram tylko zdecydowanie przyjemniejszy dla oka

Co do koronki korby - Leciutką aluminową zębatke zwykła lub owalną NW kupujesz polskiej firmy Banless za ~130pln. Nie są to grosze, ale dostępność jest bezproblemowa.

Z resztą się zgadzam, i przy takiej różnicy ceny absolutnie R7 się nie opłaca.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Mam pewien problem, ponieważ w moim sklepie zabrakło rozmiarów 19. Testowałem więc 17, wszystko jest ok, długość górnej rury jest odpowiednia, tylko długość podsiodłowej to 440 a przyzwyczaiłem się do 460 w poprzednim rowerze. Nie czuć jakiejś specjalnej różnicy, ale czy przy wzroście 183cm podczas jazdy w terenie, nie będzie mi to jakoś specjalnie przeszkadzać?

Napisano

Nie mogę edytować wiec kolejny post. Mam dostępnego Levela R7 2017 za 3049. Tutaj jest już rama 19. Kilka pytań:

Czy Rs recon rl jest bardzo gorszy od reby rl? Nie zamierzam resora katować skacząc z jakichś górek czy jeździć pełną prędkością po wystających po 30cm kamieniach i korzeniach. Raczej jazda po w miare gładkich leśnych ścieżkach i piaszczystych zjazdach.

Jaki jest rozstaw śrub w korbie Sram NX? Czy w razie potrzeby znajdę pasujący blat NW?

Czy w razie zużycia kasety Sram NXmogę wstawić SLX? Czy przerzutka nie będzie się z nią gryzła?

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...