Skocz do zawartości

[rower] do 2000; 28cali


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do kupna roweru.

Interesowałaby mnie głównie jazda po szosie, tak kolo godzinki po 20-30km 2-3razy w tygodniu, ale tez opcje: b ) sporadycznych wycieczek z bagażem (2-3dni z namiotem) c) startu w jakichś lokalnych zawodach.

Dlatego chciałbym żeby rower był:

-lekki (czyli raczej bez amortyzatora)

-miał opcje łatwego montażu/demontażu osprzętu

- wyposażony w pedały spd

Nie zależy mi na jakiejś konkretnej marce.

Jeśli chodzi o wymiary to mam ~175cm wzrostu

Jeśli jeszcze jakieś informacje byłyby potrzebne to je uzupełnię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam Krossa Inzai 17". Rower fitnesowy, sztywny widelec, piasta afine 8, rower po generalnym przeglądzie, przelewane hamulce, serwis piasty, rozbieranie łożysk sterów, suportu. 
Nowa manetka, linka i pancerz. Starą uszkodziłem zrywając gwint w obejmie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam00 napisał:

startu w jakichś lokalnych zawodach.

szosowych? bo jesli tak to opcja Cross/ fitness raczej odpada. warto się rozejrzeć za czymś używanym w stylu gravel przełaj z możliwością założenia bagażnika? lub wziecia pod uwagę stylu bikepackingowego.(torby)

1 godzinę temu, adam00 napisał:

- wyposażony w pedały spd

no.. to jest już w naszej gestii... mało osób sprzedaje z spd, nie mowiąc o założonym budżecie z nówek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można ponegocjować, https://www.olx.pl/oferta/trek-crossrip-alu-carbon-przelajowy-gravel-merida-cube-specialized-CID767-IDrhALX.html#492d8f5dfa rozmiar odpowiedni. Do zawodów warto mieć cieńsze opony. 

Tu np jest majster ze stali, znana marka https://www.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-orlowski-CID767-IDpGSH9.html#492d8f5dfa dość długi mostek, więc warto zapytać o rozmiar i ponegocjować. 

jezdziłam na takim modelu i takim rozmiarze, też mam 175cm wzrostu, było ok, pozycja wrecz bardzo komfortowa.(typowo endurance)  https://www.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-gravel-specialized-nie-trek-kross-merida-giant-CID767-IDpNwaX.html#ecf3d235e5 zmienił korbę na kwadrat, szkoda ale cena ciekawa. Ten ma v brakei zamiast dość słabych szosowych. Do potencjalnych wyścigów cieńsze opony. 

Ten za to starsza Ultegra, https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-rower-haibike-przelajowy-gravel-CID767-IDq9j2h.html#ecf3d235e5 najnowszy ze tak się wyrażę osprzęt. 

Z Specem czy rowerem typu Trek można też wystartować w niektórych zawodach mtb o ile nie ma wyłączeń. 

Co do zabierania osprzętu to można znaleźć bagażniki pod szosy- gravele i sakwy. Stal dobrze tłumi drgania wiec jest dodatkowy komfort prócz opon. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pozwalam sobie odświeżyć temat.. zdecydowałem trochę dozbierać i spróbować coś poszukać w zakresie 3000. ale chyba nie mogę zmienić kwoty w temacie...

W każdym razie przewijają mi się rowery marki Fuji, Romet Aspre, Boreas 1 nie wiem co jeszcze byłoby warte uwagi...

Chciałbym żeby rower był stosunkowo lekki, można było do niego zamontować bagażnik (nie musi być od razu)

Osprzęt nie musi być od razu z górnej półki (jeśli uda mi się regularnie jeździć to wtedy pomyślę nad wymianą na lepszy)

Dzięki za pomoc i ewentualne informację jeśli popełniłem gdzieś błąd.

 

Aha i raczej sklaniam sie ku nowemu rowerowi, niestety nie znam sie zbyt dobrze by np. ocenić własciwie stan roweru uzywanego

 

PS. Wciaz tez waham sie nad wyborem typu roweru: pomiedzy gravelem/hybryda a fittnesem

Plan jest taki.

1. jezdzic regularnie 3lub wiecej razy/tydzien  niezaleznie od pogody po 20-30km (rowniez w deszczu i zimą ) czyli opony lub możliwośc zamontowania przyczepnych (szerszych?) opon.

2. raz kiedyś się wybrać na biwak z namiotem (czyli możliwośc zamontowania solidnego bagażnika - niekoniecznie musi byc taki fabrycznie - choc przydaloby sie cos na prowiant gdybym decydowal sie na dluzsze niz wspomniane trasy by nie byc skazanym na plecak)

3. start w zawodach poki co odkladam bo pewnie troche mi zajmie zanim dojde do formy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz startować w zawodach mtb czy szosie na takim gravelu? Pytam bo w jednym i drugim przypadku to trudne zadanie. Jeden z rometow jest dedykowany pod frajdę na np wyprawy (napęd 11biegowy) drugi ma clarisa typowo przelajko gravelowego. Ogólnie przełożenia 46x...nie pozwolą Ci zwłaszcza na początku utrzymac tempa szosowcow (ogólnie to zabójcza kadencja chyba wymagana ;)) a i w drugą stronę(mtb)  będzie za twardo. Warto wybierac karbon w widelcu, to tak optymalnie. Grubsza opona ok ale nie będzie to rozwiązanie typowo z 29jesli tego oczekujesz.  Co do przełożeń to masz tu dwie skrajności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery Fuji masz np albo droższe yari (tu raczej uzywka) albo tread'a za 3200 w promocji jeszcze do upatrzenia. Warto. Fajnie złożony z trochę innymi przełożeniami niż romety. Jest 9tka Sory i wydaje mi się ze to wystarczajacy sprzęt (i dość budżetowy na plus) Do "tyrania" a i pod błotniki czy lekki teren też pojedzie. No i nówka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może link? Może to błąd tam bo to w sumie nie "stary model" a sorka to już 9tka jest. Chyba że stoi na clarisie ale to już by też napisali. 

U mnie był błąd na starym linku z alle.. (model Ltd) Na rower. Com 1.5 stoi claris. Jeździłam na 8ce i nie było źle. Kwestia nogi :) jest inna szerokość łańcucha i może więcej wybaczyć przy jakiś zrzutach przy obciążeniach. (niz 9czy 10) z tego co pamiętam to czyścilo mi sie łatwo (łańcuch i kasetę) mogę procedure porównać do 1*11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zechcesz czegoś na 8/9 biegach z Fuji lub Rometa to fajną opcją jest przelajka od Meridy. Rozmiar 52 na tiagrze.cena,powyzej budżetu do 3000 ale może uda się coś stargowac zwłaszcza że to chyba u nich ostatni egzemplarz. https://www.zico-bike.pl/przelajowe/merida-cyclo-cross-300-28-2017-2?gclid=Cj0KCQiAuP7UBRDiARIsAFpxiRLk0QYKXAEoYpKw2zgXMSH67EB2sV3iVajf-74WFzQlczONSUZJz1EaArJ2EALw_wcB 

Każdy z tych rowerow ma inne rozwiązanie z napędem,ale największa "pojemność" to właśnie merida. Przy blatach przelajowe a pod zastosowanie późniejsze na szosie można wymienić zebatki i opony. Jeśli nie odczujesz takich potrzeb po prostu zostajesz przy rozwiązaniu firmowym.najbardziej kontrowersyjne dla wielu będzie 1*11 z Rometa. Najmniej "przyszłościowe"  2*8 z Fuji (chyba że poszukasz modelu Ltd) i Aspre. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, adam00 napisał:

czy roznice w tlumeniu drgan pomiedzy rama AL a Cr-Mo sa bardzo zauwazalne?

Wszystko zależy od konstrukcji, ale zazwyczaj jest różnica na korzyść stali. Problem w tym że konstrukcje na przyzwoitej stali są droższe niż 2 tys....bliżej 4 tys. Ale fajne używki koło 2 tys da się znaleźć szczególnie na VB.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jest różnica, korzyść stali ale niekorzyść wagowa:) 

Też uważam ze warto wtedy rozejrzeć się za dobrą używką. Może jakiś Jamis w stali się też trafi na allegro. 

Lub zajrzyj http://halarowerowa.pl/marin-four-corners-p633.html 

lub poszukaj z modeli Nicasio z 2017. z tego modelu nie 1x..

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/nicasio 2x8 ale wejdzie fajna opona no i stal. (nawet zadbane używki warte rozważenia wtedy) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jak edytować już wiec dodam. 

Jeśli nie przeszkadza ci pozycja "uniwersalna" z przewaga na pochyl (nie jak marin four..) to. Możesz wyhaczyc jeszcze GT grade. Poniżej 3tysi. Bardzo polecany rower. 2*9 i ciekawa geometria. http://www.gtbicycles.pl/rowery/2017-szosowe/enduroad/grade-sora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...