Skocz do zawartości

[Napęd] Kompatybilność kasety, korby i wózka


bast84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

zamierzam wymienić całkowicie napęd: korba, suport, łańcuch kaseta.

Obecnie korba ma: 42-34-24 

Chciałbym zmienić korbę (ze względu na łatwą dostępność) na 44-32-22

Kasetę chciałbym kupić 9rz  36-11 (teraz również mam 9 rz ale chyba największe kółko 32t) .

W jaki sposób mogę sprawdzić przed zakupem czy mi to wózek obsłuży?

Według jakiegoś wzoru z internetu obliczyłem, że potrzebuje pojemność tylnej przerzutki:  36-11 + 44-22 = 25 + 22 =47

Mój rower to Kross A4 z 2011 roku - przerzutka z tyłu to Deore.

 

 

 

 

 

 

Napisano

1)Przy zmianie stopniowania korby,oraz jej pojemności należy się liczyć z tym,że przednia przerzutka może tego nie ogarnąć poprawnie.

2)Jesteś pewien że potrzebujesz kasety aż o 4 zęby większej,przy jednoczesnej zmianie młynka w korbie z 24 na 22?

Napisano

Ad 1.

Czy mogę jakoś sprawdzić przed zakupem czy przerzutka ogranie nową korbę? Obecnie mam kwadrat, chciałem zmienić korbę na Holowtech m590, ale na allegro są same 44-32-22

 

Ad 2.

32t pewnie wystarczy, ale jeśli mógłbym mieć więcej to czemu nie :)  No ale nie będę się porywał z motyką na słońce, jakie z reguły daje się kasety (9rz) do korby

44-32-22?

 

 

Napisano

Więcej nie zawsze znaczy lepiej.Z reguły daje się taką kasetę jakie jest potrzebne najlżejsze przełożenie.Jeśli 32 było wystarczające(a dochodzi jeszcze zmiana młynka z 24 na 22),to nie ma potrzeby dawać 36,bo będziesz miał koronkę której wcale nie używasz.Dodatkowo będziesz miał pewność że tylna przerzutka będzie miała wystarczającą pojemność.

Podaj model przedniej przerzutki.

Napisano

Z przodu mam Shimano Alivio (z okolic 2010-2011r). Wystarczy tyle, czy trzeba numery katalogowe (nie mam roweru pod ręką)?

Napisano

Jeśli masz Alivio FD-M431,a tak wynika z katalogu Krossa,to masz przerzutkę źle dobraną do obecnej korby.Ten model ma pojemność 22t i jest właśnie do korb 44-32-22.Takie jaja.

Ale sprawdź dokładnie model przerzutki.

Na pewno masz stopniowanie 42-34-24?

Napisano

Kurcze nie wiem jaki to model przerzutki, nigdzie nie pisze, specjalnie zszedłem do piwnicy i zrobiłem zdjęcia:

 

PS ubłocone odpowiednio do pory roku...

 

a4.thumb.JPG.5127c2e87875e3616d2fcd6faa0a0074.JPGa3.thumb.jpg.cbd0576048b57418291be5b60e401683.jpga2.thumb.jpg.d231715dcb6dca04edf4af73897335d0.jpga1.thumb.jpg.14849b798bd1b2b23f4d7147fda12791.jpg

Napisano

a jak nie zadziała, to wystarczy przerzutkę zmienić czy też trzeba będzie manetkę? Na manetkach mam napisane DEORE i też żadnego numeru...

Napisano

ok dzięki to kupuję korbę 44-32-22, a jak przerzutka nie obsłuży to kupię nową FD-M430  lub FD-M431 - którąś jakoś szczególnie polecasz? A może warto dopłacić kilka zł i coś innego jeszcze kupić pod tą korbę?

Napisano

Przerzutka ze zdjęcia  to ósemkowe Alivio FD-M412 dedykowana do tarcz 42/48 i pojemnością 20T ale da się ją wyregulować z korbą 44/32/22 (przynajmniej mnie się udało).

Przy montażu korby ze zintegrowaną osią dobrze by było zrobić planowanie mufy.

Napisano
4 minuty temu, gtb napisał:

Przerzutka ze zdjęcia  to ósemkowe Alivio FD-M412

Tak mi się wydawało.A skoro przerzutka o pojemności 20T działa z korbą 18T,to może zadziałać i z 22T.

Napisano

Planowanie mufy mam już umówione :) Tylko właśnie chciałbym ogarnąć w miarę wszystko przed "zabiegiem". Ale myślę że już wszystko jasne. Temat do zamknięcie dziękuję wszystkim za pomoc i pozdraiwam.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...