Skocz do zawartości

[Opinia] RS1 hit czy badziewie


Pinifarina

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem już widelec RS-1 i składam rower, ale im brnę głębiej tym bardziej rozmyślam jego wymianę na "normalny". Potrzebuje specjalnej piasty dedykowanej do RS-1więc kupiłem koło. Piasta tylko na śrubki dla tarczy hamulcowej więc nie ma możliwości stosowania centerlocków. Felga tylko jak dla rowerów ze sredniejm półki. Zdalna blokada amora tylko hydrauliczna więc damper też musi być z hydrauliczną blokadą. Jak już wszytko otrzymałem to wyciągnąłem sworzeń  a lagi wysuwają się na różne wysokości lewa i prawa oraz kręcą wokół osi. Jak złapię kapcia i szybko będę chciał wymienić koło to chyba nie jest to takie szybkie? I tu pytanie do użytkowników. Jak się spisuje w praktyce amortyzator z ocieraniem hamulca i wymianą koła?  BO jak średnio to mu podziękuję, gdyż zdobycie koła na wypadek gdybym zniszczył pierwsze juz mnie deprymuje do jego posiadania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No piastę masz dedykowana, ale szprychy i obręcz możesz dać dowolna, gotowych kół i tak się nie opłaca kupować lepiej coś złożyć.

Lagi będą swobodnie się ruszały bez koła, bo niby jak ma być inaczej? W 1 masz tłumik, w 2-giej sprężynę powietrzną.

Wymiana koła? Jak Ci nikt roweru nie przytrzyma lub go nie odwrócisz do góry kołami, to będziesz trochę z tym walczył.

No i jego spora wada lub zaleta, on ma bardzo niską sztywność jak chodzi o wyginanie go na boki, jest po prostu gumowy.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno warto zablokować amor przed wyjęciem koła, wtedy lagi powinny być równo. Co do obręczy to tak jak pisze kolega, przecież tylko piasta jest dedykowana, więc chyba tutaj problemu nie ma.

Ja ten amor tylko widziałem, natomiast spytałem o opinię w zaprzyjaźnionym serwisie: pierwsza osoba powiedziała że amor bardzo fajnie wybiera, jest podobno dość czuły. Natomiast druga osoba powiedziała że nigdy więcej nie wsiądzie na rower z tym amortyzatorem, właśnie ze względu na beznadziejną sztywność.

Także według mnie chyba jest to zbyt duża egzotyka, trochę jak Lefty od Cannondale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że się wypowiadam, chociaż nie jeździłem na RS1. Ale skłoniło mnie do tego całkowicie nietrafione porównanie do Cannona. Lefty upside down to bardzo czuły i jednocześnie sztywny, precyzyjny amorek, no i nie ma z nim problemu przy szybkiej wymianie dętki, z oczywistych powodów ;).

Co do RS1, miało to to dwóch moich kolegów, obaj bardzo narzekali na wiotkość widelca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Waza napisał:

Ale skłoniło mnie do tego całkowicie nietrafione porównanie do Cannona. Lefty upside down to bardzo czuły i jednocześnie sztywny, precyzyjny amorek, no i nie ma z nim problemu przy szybkiej wymianie dętki, z oczywistych powodów ;).

Ale ja nie porównuje tych amortyzatorów, stwierdzam tylko fakt że są dość specyficzne i być może warto rozejrzeć się za czymś bardziej "standardowym" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Według znanego "jutiubera" - wersja angielska ( starsza ) : https://www.youtube.com/watch?v=2_0vHCL9MOw  - tu zdecydowanie krytykuje sztywność
i wersja polska ( nowsza ) : https://www.youtube.com/watch?v=3clsGzUZZVQ  - tu jakby lekko zmienił zdanie, a w każdym razie nie ma już takiego zdecydowania w tej krytyce ( wymienia plusy i minusy )
No, ale Ty już masz ten amorek, to co, nawet nie przetestujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam. Aktualnie kończę SPARKA 2018 w wersji RC. Generalnie marzyłem o tym amortyzatorze, a szukając widelca 1700-1800g wyświetlał się jako jedyny i w nawet bardzo atrakcyjnych cenach . Przed zakupem RS1 przeczytałem w internecie opinie, zachwyty nad działaniem i same ble ble ble. A rzeczywistość to zweryfikowała i nikt uczciwie nie opisał problemów tego amortyzatora. Gdy dojechał zaskoczyła mnie niepasująca piasta 15x100 z super kół DT SWISS XR1501, więc nauczyłem się o technologii boost i 110mm, ale odkryłem, że oprócz szerokości to jeszcze potrzebna jest dedykowana konstrukcja piasty DT240. Kupiłem kolejne koło XM1501 które już nie ma świetnej twardej felgi bezotworowej Kolejnym problemem jest unikatowy sposób blokady RS1, a więc wymusił kupienie dampera Monarch XX.  Ten zaś nie jest przygotowany do odwrotnego włożenia w ramę SPARK (a w wersje do 2016) i poprowadzenia przewodu blokady. Wracając do widelca. Gdy dotarły hamulce i zobaczyłem prowadzenie przewodu po karbonowej goleni to konstruktor RS1 powinien dostać karę chłosty. Nie ma szans na to, aby nie zniszczyć karbonu i przewodu w rocznej eksploatacji. Przewód musi trzeć o golenie w kilku miejscach. Oczywiście zabezpieczyłem to naklejkami, ale mam sprawdzać stopień ich uszkodzenia w widelcu za 4000pln? Wysuwająco-obracajace się lagi dopełniły mojej czary goryczy. 

Zawsze mozna się wycofać i sprzedam koło, widelec, damper i tarczę i zastąpie to czymś normalnym.  

    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze to topowe komponenty od firm produkujących masówkę (shimano, sram...) nadają się tylko dla zawodowców którzy mają hojnych sponsorów. Są nie po to, żeby starczył na lata, żeby martwić się każdą ryską itp. tylko po to, żeby możliwie najlepiej zrobić swoją robotę w trakcie jednego sezonu czy kilku wyścigów.

Poza tym np. SID WC (kosztujący katalogowo połowę tego co RS) wagowo wychodzi w okolicach 1,4kg i jest do bólu standardowy jeśli chodzi o piasty, serwis itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak szukałeś, ale jest masa widelców tyle ważących. Z tego co kojarzę to nawet epixon się obraca w tych granicach. A oprócz tego jeszcze manitou, foxy, x-fusion... I tak jak już powiedziano, jeśli chcesz sprzęt na lata to sprzedaj to i kup normalny widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie, 1800 gramów to okropnie dużo. Aluminiowy SID waży trochę ponad 1500 z tego co kojarzę.

PS: piszesz że dużo czytałeś przed zakupem, naprawdę nie trafiłeś na te wszystkie informacje? To są bardzo często przytaczane wady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower zmontowany. Koło przednie parę razy zdjęte. Nie jest aż tak źle, aby szybko zdjąć i założyć koło. 

Co do wagi to Allegro masa amora do 1800g i wynik pokazał że za dużego wyboru nie ma. Strata dla sprzedawców, którzy nie umieją opisać najważniejszego parametru amora dla XC. Nie miałem czasu się doktoryzować z rowerowej wagi co ile waży i które modele, a dodatkowo moje ulubione RS pozmieniały nazwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...