pawel2208 Napisano 4 Lutego 2018 Napisano 4 Lutego 2018 Zabrałem się ostatnio za serwis klamki i zacisku. Przed rozkręceniem klamki działała płynnie. W częściach leżała chyba dwa dni, bo nie miałem czasu żeby ją złożyć. Teraz mam problem, bo zgodnie z instrukcjami SRAM tłoczek macza się w płynie hamulcowym i umieszcza w korpusie klamki. Tak zrobiłem, ale przestała odbijać po zaciśnięciu. Rozkręciłem jeszcze raz, tłoczek musiałem wypychać od strony przewodu, posmarowałem cienko smarem do zacisków same uszczelki i złożyłem. Pracuje dużo lepiej, wraca na swoją pozycję, ale z delikatnym oporem. Co mogło się stać biorąc pod uwagę, że przed serwisem działała ok, a teraz jakby uszczelka spuchła. Czy gumki mogły sobie tak po prostu zwiększyć objętość?
pawel2208 Napisano 6 Lutego 2018 Autor Napisano 6 Lutego 2018 No i znalazłem problem. Okazuje się, że to nie problem z uszczelkami, a z tłoczkiem z tworzywa, który widocznie urósł Przed serwisem pewnie lepiej pracowała, bo możliwe, że tłoczek był dobrze nasmarowany. Wolną chwilą sprawdzę i przeszlifuję https://www.youtube.com/watch?v=SBVZJ11a9tEhttps://www.youtube.com/watch?v=Ex882BIH-Fo
piter614 Napisano 2 Września 2018 Napisano 2 Września 2018 Czym przesmarować uszczelnienia w klamce by nie zaszkodzić bardziej po serwisie. Smarem? Jak tak to jakim? Czy przesmarowac tylko płynem DOT 5.1?
Mod Team Puklus Napisano 3 Września 2018 Mod Team Napisano 3 Września 2018 Hamulce avida od zawsze miały bolączki spuchniętej klamki. Czy to były plastikowe krążki na tłoku centrujące sam tłok, czy uszczelki same w sobie czy jeszcze coś innego. Wiadomo, to sie wymienia. Ale co zrobić jak zestaw naprawczy jest w cenie używanego hamulca .... No można regenerować Sam tak robiłem wielokrotnie. Po serwisie warto przesmarować wszystkie uszczelki. Do tego celu używać tylko i wyłącznie smaru przeznaczonego do płynu DOT. Jeżeli nasmarujemy zwykłym smarem, jest możliwość napuchnięcia elementu nasmarowanego. W pracy używam smaru avidowego przeznaczonego do uszczelek. Jest on wybitnie gesty i nawet moze spawiać ze tłoczek będzie sie lekko mulił, jak sprężyna jest słaba. W domu, jadę do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i biorę tubkę smaru do zacisków samochodowych. mała tubka 5ml starczy na kilka zestawów hamulców. W hamulcach na olej, można stosować zwykły smar.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.