Gość Napisano 3 Lutego 2018 Napisano 3 Lutego 2018 Witam. Pytanie . Ojciec jeździ szosówką . Obecnie ma opony Vittoria Pro 1.0 28. Jednak coraz więcej syfu nawet na ulicach poza miastem typu porozwalane szkło i inne odpady z drzewa typu gałązki a taką oponę łatwo przebić to w związku z tym chce sobie zakupić nieco bardziej terenową oponę 1.0 Schwalbe Maraton Plus ta za delikatnie powyżej 100zł. Z wkładką antyprzebiciową. Do ilu barów taką opone należy pompować ? Mimo iż jest podane na oponie zawsze od do max to w moim przypadku mojej opony 2.0 nie pompuje na na maxa bo mi to nie odpowiada.
itr Napisano 4 Lutego 2018 Napisano 4 Lutego 2018 Te opony w wąskiej wersji są inne od standardowych szosowych, zarówno na wysokim jak i ciut niższym ciśnieniu. Inaczej amortyzują inaczej przyspieszają.Lubię je, z tyłu mam plusa z przodu greena. Green ma bardziej okrągły profil. Chyba ciur "szybszy" Zwracam uwagę źe np opona 622-25 ma wysokość jak zwykła opona 28 bo jest dodana 3mm warstwa przeciw pinezkom, dlatego trzeba upwenić się czy jest dość miejsca w ramie i przy hamulcu. Ogólnie ze względu na opory toczenia najlepiej brać najszerszą wersję ale nie moźe przecież ocierać. Najważniejsze, mieszanka i bieżnik tych opon w ostatnich dniach naprawdę sprawdza się, deszcz mazia z soli i ziemi jest okej! Waga i pierwszy montaż może zniechęcić, ale w rowerze praktycznym są na miejscu. Dośc dobrze znoszą kiedy ciśnienie jest ciut za niskie, choć trzeba oczywiście pamiętać źe w koncu każdą oponę można dobić na niskim krawężniku
Gość Napisano 4 Lutego 2018 Napisano 4 Lutego 2018 chyba większość jesli nie wszystkie opony sprzedawane aktualnie maja podane na bokach max i min wielkości ciśnienia.... Size 700 x 25C PSI 85-115 Edyta: a tylko w przypadku dmuchania pod max warto sprawdzic ile konkretna obrecz jest w stanie wytrzymac
itr Napisano 4 Lutego 2018 Napisano 4 Lutego 2018 Green gard ma ciut niższe widełki od 70,czyli 5-8 b, Plus jak wyżej 6-8, ale opony są przy wysokim ciśnieniu aksamitne przez dodaną elastyczną warstwę gumy, i jest inczej niż w zwykłych szosowych cieńkościennych. Tego nie czuje się w trkingowych ciśnieniach i szerokosciach tylko właśnie przy ciśieniu 7-8
Gość Napisano 6 Lutego 2018 Napisano 6 Lutego 2018 W dniu 4.02.2018 o 09:48, itr napisał: Te opony w wąskiej wersji są inne od standardowych szosowych, zarówno na wysokim jak i ciut niższym ciśnieniu. Inaczej amortyzują inaczej przyspieszają.Lubię je, z tyłu mam plusa z przodu greena. Green ma bardziej okrągły profil. Chyba ciur "szybszy" Zwracam uwagę źe np opona 622-25 ma wysokość jak zwykła opona 28 bo jest dodana 3mm warstwa przeciw pinezkom, dlatego trzeba upwenić się czy jest dość miejsca w ramie i przy hamulcu. Ogólnie ze względu na opory toczenia najlepiej brać najszerszą wersję ale nie moźe przecież ocierać. Najważniejsze, mieszanka i bieżnik tych opon w ostatnich dniach naprawdę sprawdza się, deszcz mazia z soli i ziemi jest okej! Waga i pierwszy montaż może zniechęcić, ale w rowerze praktycznym są na miejscu. Dośc dobrze znoszą kiedy ciśnienie jest ciut za niskie, choć trzeba oczywiście pamiętać źe w koncu każdą oponę można dobić na niskim krawężniku Rozumiem. Wspominasz o deszczu i widzisz że taka opna także się przyda a była taka akcja że byliśmy na trasie po deszczu i efekty na łysej fatalne. Wylądował by w rowie gdyby był sam bo wpadł na mnie . Od taki mały poślizg. Z tym hamulcem prawda nie jest różowo. Ogólnie w przyszłości już rozważa by wymienić rower z hamulców szczękowych na tarczowe. Ale to na potem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.