Skocz do zawartości

[Opony] Schwalbe 28


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Pytanie . Ojciec jeździ  szosówką   . Obecnie ma opony  Vittoria Pro  1.0   28.  Jednak coraz więcej syfu nawet na ulicach poza miastem  typu porozwalane szkło  i inne  odpady z drzewa typu gałązki a taką oponę łatwo przebić  to w związku z tym chce sobie zakupić nieco bardziej terenową oponę   1.0  Schwalbe Maraton Plus  ta za delikatnie powyżej 100zł. Z wkładką antyprzebiciową.

Do ilu barów taką opone należy pompować ? Mimo iż jest podane na oponie zawsze  od do   max  to w moim przypadku   mojej opony 2.0   nie pompuje na na maxa bo mi to nie odpowiada.

 

Napisano

Te opony w wąskiej wersji są inne od standardowych szosowych, zarówno na wysokim jak i ciut niższym ciśnieniu. Inaczej amortyzują inaczej przyspieszają.Lubię je, z tyłu mam plusa z przodu greena. Green ma bardziej okrągły profil. Chyba ciur "szybszy"

Zwracam uwagę źe np opona 622-25 ma wysokość jak zwykła opona 28 bo jest dodana 3mm warstwa przeciw pinezkom, dlatego trzeba upwenić się czy jest dość miejsca w ramie i przy hamulcu. Ogólnie ze względu na opory toczenia najlepiej brać najszerszą wersję ale nie moźe przecież ocierać.

Najważniejsze, mieszanka i bieżnik tych opon w ostatnich dniach naprawdę sprawdza się, deszcz mazia z soli i ziemi jest okej! Waga i pierwszy montaż może zniechęcić, ale w rowerze praktycznym są na miejscu. Dośc dobrze znoszą kiedy ciśnienie jest ciut za niskie, choć trzeba oczywiście pamiętać źe w koncu każdą oponę można dobić na niskim krawężniku

Napisano

chyba większość jesli nie wszystkie opony sprzedawane aktualnie maja podane na bokach max i min wielkości ciśnienia....

Size
700 x 25C
PSI
85-115

Edyta: a tylko w przypadku dmuchania pod max warto sprawdzic ile konkretna obrecz jest w stanie wytrzymac :P

Napisano

Green gard ma ciut niższe widełki od 70,czyli 5-8 b, Plus jak wyżej 6-8, ale opony są przy wysokim ciśnieniu aksamitne przez dodaną elastyczną warstwę gumy, i jest inczej niż w zwykłych szosowych cieńkościennych. Tego nie czuje się w trkingowych ciśnieniach i szerokosciach tylko właśnie przy ciśieniu 7-8

Napisano
W dniu 4.02.2018 o 09:48, itr napisał:

Te opony w wąskiej wersji są inne od standardowych szosowych, zarówno na wysokim jak i ciut niższym ciśnieniu. Inaczej amortyzują inaczej przyspieszają.Lubię je, z tyłu mam plusa z przodu greena. Green ma bardziej okrągły profil. Chyba ciur "szybszy"

Zwracam uwagę źe np opona 622-25 ma wysokość jak zwykła opona 28 bo jest dodana 3mm warstwa przeciw pinezkom, dlatego trzeba upwenić się czy jest dość miejsca w ramie i przy hamulcu. Ogólnie ze względu na opory toczenia najlepiej brać najszerszą wersję ale nie moźe przecież ocierać.

Najważniejsze, mieszanka i bieżnik tych opon w ostatnich dniach naprawdę sprawdza się, deszcz mazia z soli i ziemi jest okej! Waga i pierwszy montaż może zniechęcić, ale w rowerze praktycznym są na miejscu. Dośc dobrze znoszą kiedy ciśnienie jest ciut za niskie, choć trzeba oczywiście pamiętać źe w koncu każdą oponę można dobić na niskim krawężniku

Rozumiem. Wspominasz o  deszczu   i widzisz  że taka opna także się przyda a  była taka akcja że byliśmy na trasie  po deszczu i efekty na łysej fatalne. Wylądował by w rowie gdyby był sam bo wpadł na mnie  . Od taki mały poślizg.

Z tym hamulcem prawda nie jest różowo.  Ogólnie  w przyszłości już rozważa by wymienić rower z hamulców szczękowych na tarczowe. Ale to na potem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...