galezow Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Cześć, Obecnie posiadam hamulce Shimano BR-M425 z tarczami RT 54 z przód 180 / tył 160. Myślę jednak o zamianie tarcz pod klocki metaliczne/półmetaliczne. Pytanie , jakie tarcze mogę wziąć pod uwagę żeby wszystko współgrało z zaciskiem. Czy mogę przy tej konfiguracji pomyśleć o tarczach dedykowanych do wyższych grup np RT68 ? Czy biorąc pod uwagę starty w maratonach , ewentualna zamiana będzie znacząco odczuwalna w jakości hamowania ? Dzięki -- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Możesz założyć tarcze z wyższej grupy ale równie dobrze możesz dojeździć obecne. Klocki metaliczne nie zwiększą siły hamowania jako takiej (względem przyzwoitych klocków żywicznych), wzrośnie natomiast odporność na przegrzanie czyli skuteczność hamowania nie będzie spadać przy np. kilku km zjeździe z zaciśniętym hamulcem. Na zimno mogą hamować wręcz gorzej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galezow Napisano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Dzięki za odpowiedź. Czy w ogóle np kombinacja typu jedna tarcza pod np półmetale/metale a na drugim kole klocki organiczne jest stosowana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Kombinacja zależy wyłącznie od widzimisię właściciela. Zwykle klocki i tarcze P i T nie wymagają wymiany w tym samym momencie i nic nie stoi na przeszkodzie żeby zużyty komponent wymienić na inny typ. Mało tego - wiele osób ma zupełnie różne modele hamulców z P i T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Jeździłem na tanich tarczach Shimano i wycieniowanych Accent Blade, obydwie współpracowały dobrze z klockami metalicznymi i półmetalicznymi mimo że Shimano w teorii jest "Resin only". Musiałbyś naprawdę robić masę kilometrów i dużo hamować żeby to odbiło się tarczy. Ja od 2 sezonów mam tarcze Accent Blade, mieszkam na płaskim i moja tarcza nie jest nawet minimalnie starta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galezow Napisano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 Ok dziękuję. Pytanie ostatnie , czy np wymiana tarczy i co za tym idzie klocków na nieorganiczne, będzie dobrze współpracować z moim obecnym zaciskiem (ocieranie itp.) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 Nie ma to najmniejszego znaczenia. Przed wsadzeniem nowych klocków musisz tylko schować tłoczki a następnie pewnie wyregulować ponownie położenie zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galezow Napisano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi i sugestie, pozdrawiam Edytowane 3 Lutego 2018 przez galezow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.