Nebula Napisano 2 Lutego 2018 Napisano 2 Lutego 2018 Witam Forumowiczów, Proszę o pomoc! Podczas jednego z treningów na przelaju uszkodzilam ramę aluminiową. Dokładnie rurę poziomą. Mocny wgniot i pęknięcie. Nie wytrzymala zderzenia z kierownicą kolegi ramę mam włoską, Visual. Manufakturka. U nas mało znana. Idealnie mi się na niej jeździł o i nie chce wymieniać. Zatem prosze o polecenie serwisu, który mi zespawa i pomaluje rame w możliwie komfortowej cenie. Rejon lubuskie, dolnośląskie, Wielkopolska. Możliwe tez wysłanie ramy. Pozdrower Nebula
woojj Napisano 2 Lutego 2018 Napisano 2 Lutego 2018 Naprawy ram aluminiowych są obarczone dużym prawdopodobieństwem ponownej awarii. Przerabiałem kilka napraw- wszystko pęka zaraz za spawem. Musiałbyś znaleźć warsztat który zapewni obróbkę termiczną......Zapodaj zdjęcie uszkodzenia, może będzie łatwiej pomóc. Porządna naprawa z lakierowaniem może kosztować ze 400 zł. Za 600 da się kupić nowego cx-one od accenta.
Nebula Napisano 2 Lutego 2018 Autor Napisano 2 Lutego 2018 Będę w domu to wrzucę fotkę. Obawiałam się tego, że spawanie może nic nie dac. Rama przełajowa mocno pracuje podczas jazdy. A ja sie na treningach nie oszczedzam. Szukałam ramy w rozmiarze 52. Albo 51/50 , zmienilabym jedynie mostek. Ale cisza. Cx-one to jednak ostatecznośc, która i tak mnie czeka.
Mod Team IvanMTB Napisano 3 Lutego 2018 Mod Team Napisano 3 Lutego 2018 Aktualnie jest dobra oferta na PX https://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXXLA/planet-x-xla-alloy-cyclocross-frame Szacunek... I.
Nebula Napisano 5 Lutego 2018 Autor Napisano 5 Lutego 2018 Dzięki. Przemyśle sprawę na zimno. Koniec sezonu, więc nie będę się spieszyć. Idzie szosa/MTB. Planet x to jednak na wyspach dobry gracz, więc jakościowo jest
malutki Napisano 5 Lutego 2018 Napisano 5 Lutego 2018 Spawanie ram aluminiowych jest możliwe, jednak z uwagi na brak dokładnej informacji odnośnie jest to utrudnione. Pomysł z obróbką cieplną po spawaniu jest conajmniej ryzykowny. Nie piszę że się nie da, jednak w większości wypadków, jeśli zostało to zrobione źle, efektem będzie pękanie zaraz obok spoiny (w strefie wpływu ciepła). Jeśli masz sentyment do tej ramy i zdrowie Ci miłe to powieść ją na ścianie jako pamiątkę. Bo dobrze zrobiona naprawa może kosztować tyle co nowa rama (jak np ten cx-one), lub nawet więcej.
Grizzli Napisano 6 Lutego 2018 Napisano 6 Lutego 2018 zapytaj w luxtech. zajmują się głównie karbonem, ale kiedyś miałem z nimi "aluminiowy epizod" http://luxtech-carbotech-lt.blogspot.com/
Nebula Napisano 8 Lutego 2018 Autor Napisano 8 Lutego 2018 Wyjaśniłam sprawę w luxtechu. Jak koledzy Malutki i Woojj napisali wyżej koszty naprawy wyniosą więcej niż nowa rama accenta np. Śmiało mogłabym zakupić nowego przelaja, ale co zrobić z resztą roweru? Rama Planet X albo inna budzetowa to jedyne wyjście. Przeglądałam niemiecki rynek i natrafiłam na kilka ciekawych rowerów treka i empell, starsze modele. Będę składać na wiosnę. Chyba, że ktoś ma używana sprawna rame na 52 lub s w slopingu. Chociaz dla mnie osobiście najpiekniejsza klasyczna geometria. Grizzli u mnie ten epizod to wymiana całej rury poziomej...peknieta wzdłuż, dziura i pekniecie w przekroju. Jakby ktoś flexem albo siekierą przywalil
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.