Skocz do zawartości

[Spawanie ramy] Spawanie ramy przełajowe


Nebula

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Forumowiczów, 

Proszę o pomoc! Podczas jednego z treningów na przelaju uszkodzilam ramę aluminiową. Dokładnie rurę poziomą. Mocny wgniot i pęknięcie. Nie wytrzymala zderzenia z kierownicą kolegi :( ramę mam włoską, Visual. Manufakturka. U nas mało znana. Idealnie mi się na niej jeździł o i nie chce wymieniać. Zatem prosze o polecenie serwisu, który mi zespawa i pomaluje rame w możliwie komfortowej cenie. Rejon lubuskie, dolnośląskie, Wielkopolska. Możliwe tez wysłanie ramy. 

Pozdrower

Nebula

Napisano

Naprawy ram aluminiowych są obarczone dużym prawdopodobieństwem ponownej awarii. Przerabiałem kilka napraw- wszystko pęka zaraz za spawem. Musiałbyś znaleźć warsztat który zapewni obróbkę termiczną......Zapodaj zdjęcie uszkodzenia, może będzie łatwiej pomóc. Porządna naprawa z lakierowaniem może kosztować ze 400 zł.

Za 600 da się kupić nowego cx-one od accenta. 

 

Napisano

Będę w domu to wrzucę fotkę. Obawiałam się tego, że spawanie może nic nie dac. Rama przełajowa mocno pracuje podczas jazdy. A ja sie na treningach nie oszczedzam. Szukałam ramy w rozmiarze 52. Albo 51/50 , zmienilabym jedynie mostek. Ale cisza. Cx-one to jednak ostatecznośc, która i tak mnie czeka. 

Napisano

Dzięki. Przemyśle sprawę na zimno. Koniec sezonu, więc nie będę się spieszyć. Idzie szosa/MTB. Planet x to jednak na wyspach dobry gracz, więc jakościowo jest :)

Napisano

Spawanie ram aluminiowych jest możliwe, jednak z uwagi na brak dokładnej informacji odnośnie jest to utrudnione. Pomysł z obróbką cieplną po spawaniu jest conajmniej ryzykowny. Nie piszę że się nie da, jednak w większości wypadków, jeśli zostało to zrobione źle, efektem będzie pękanie zaraz obok spoiny (w strefie wpływu ciepła).

Jeśli masz sentyment do tej ramy i zdrowie Ci miłe to powieść ją na ścianie jako pamiątkę. Bo dobrze zrobiona naprawa może kosztować tyle co nowa rama (jak np ten cx-one), lub nawet więcej.

Napisano

Wyjaśniłam sprawę w luxtechu. Jak koledzy Malutki i Woojj napisali wyżej koszty naprawy wyniosą więcej niż nowa rama accenta np. Śmiało mogłabym zakupić nowego przelaja, ale co zrobić z resztą roweru? Rama Planet X albo inna budzetowa to jedyne wyjście. Przeglądałam niemiecki rynek i natrafiłam na kilka ciekawych rowerów treka i empell, starsze modele. Będę składać na wiosnę. Chyba, że ktoś ma używana sprawna rame na 52 lub s w slopingu. Chociaz dla mnie osobiście najpiekniejsza klasyczna geometria. 

Grizzli u mnie ten epizod to wymiana całej rury poziomej...peknieta wzdłuż, dziura i pekniecie w przekroju. Jakby ktoś flexem albo siekierą przywalil :(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...