lary84 Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Witam Pytanie brzmi, czy wersje montowane seryjnie w rowerach różnią się od tych kupionych osobno ? I ewentualnie jak rozróżnić obie wersje. Drugie pytanie to czym różni się amortyzator z roku 2016 od 2017 ? Kupił bym w sklepie activia ale mają dość drogą wysyłkę a kilkanascie km od domu mogę kupić za 700 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Pomiędzy 16 a 17 różnicy nie ma. Wersja OEM ( czyli ta z gotowego roweru) ma na ogół inne naklejki. Sprawdź przed zakupem czy nie ma luzów na ślizgach, niestety była to częsta przypadłość Raidon'ów na oś 9mm ( i Epixonów) w tym okresie. PS: Poczekaj na Raidona 2018, o ile pamiętam ma mieć lepszą anodę na górnych goleniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lary84 Napisano 1 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 (edytowane) Są to nowe amortyzatory wiec nie powinny mieć żadnych luzów. A kiedy się można spodziewać nowego rocznika ? I raczej nie kupię bo za taka cenę Edytowane 2 Lutego 2018 przez sznib nie cytujemy posta poprzedzającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Teraz, lary84 napisał: Są to nowe amortyzatory wiec nie powinny mieć żadnych luzów Byś się zdziwił. Piszę to z doświadczenia a nie jakiś plotek wyczytanych w internecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Anodę lepszą będą mieć tylko amortyzatory Epixon. W każdych Raidonach występują luzy robocze ktore producent sobie ustalił co jest odczuwalne. Ze wzgledu tych problemow i zapobieganiu ich od razu wymieniam na nowe opracowane przeze mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lary84 Napisano 1 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 (edytowane) Rozumiem że wymienione są te ślizgi żeby wyeliminować luzy ? W jakiej cenie będą nowe epixony ? Może da radę urwać coś na cenie przesyłki ? Kupił bym w sprawdzonym i poleconym sklepie Edytowane 2 Lutego 2018 przez sznib nie cytujemy posta poprzedzającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 To juz pisz na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lary84 Napisano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 21 godzin temu, skom25 napisał: Byś się zdziwił. Piszę to z doświadczenia a nie jakiś plotek wyczytanych w internecie. możesz mi coś napisać odnośnie tego amortyzatora, bo widzę że prawdopodobnie jesteś lub byłeś użytkownikiem takowego sprzętu. Rozmowy z activia trwają zastanawiam się jak są montowane hamulce tarczowe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Tam jest mocowanie typu PM. Z tego co pamiętam to głównym problemem kolegi skom25 były luzy (robocze) na tulejach ślizgowych lecz doszliśmy do ładu i myślę że kolega skom25 jest zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lary84 Napisano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 29 minut temu, ACTIVIA napisał: Tam jest mocowanie typu PM. Z tego co pamiętam to głównym problemem kolegi skom25 były luzy (robocze) na tulejach ślizgowych lecz doszliśmy do ładu i myślę że kolega skom25 jest zadowolony Dobra decyzja zapadła i zaraz zamówienie zostanie złożone mam nadzieję że opisane luzy nie wystąpią w moim przypadku. Czyli zgodnie z rozmową mogę liczyć na nabycie szyszki i ustawienia ciśnienia pod moja wagę ? I jeżeli okaże się że rura sterowania będzie wymagała skrócenia to wystarczy wbić ją głębiej i będzie ok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lary84 Napisano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Chciałbym coś sprostować: Koszty wysyłki w sklepie activia są na normalnym poziomie, to ja coś naklikałem i pokazało mi jakieś głupoty, kontakt ze sprzedającym jest bardzo dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Pompkę to sobie kup, @Activia Ci ustawi według tabelki pod Twoją wagę a może się okazać że Tobie pasuje zupełnie inna charakterystyka pracy. Wiem że @Activia ma pompkę GIYO w sprzedaży. Jest to bardzo dobry sprzęt w dobrej cenie. A z Raidona powinieneś być zadowolony, ja jeździłem pół roku na Epixonie ( to samo co Raidon tylko lżejszy) i naprawdę był OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 W dniu 1.02.2018 o 21:43, lary84 napisał: czy wersje montowane seryjnie w rowerach różnią się od tych kupionych osobno ? I ewentualnie jak rozróżnić obie wersje. Nie, a nawet tak. Ogólnie nie powinno być różnic, o ile producent roweru nie zażyczy sobie zmian. Nie wiem, jak jest teraz, bo i rynku nie obserwuję za specjalnie, ale zdarzało się że OEMy miały np. inne tłumiki. Jeśli taka zmiana była, to czasem na plus, ale i czasem (częściej, trzeba dodać) na minus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 Fenthin ma rację. Bardzo często także jest to że OEM ma sterówki aluminiowe a katalogowo sprzedają CrMo. Ponadto w rowerach gdzie dają amorki OEM to idą najprostsze modele tzn LO; LO-R lub LO-RC Poniżej Tabela Ciśnień w amortyzatorach Suntour Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lary84 Napisano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 Dlatego właśnie pytałem żeby nie kupić gorszego amorka, (i tak już jest z niskiej półki) a właśnie spotyka się takie praktyki nie tylko w rowerach żeby podnieść cenę produktu finalnego wstawia się komponent marka x model y ale wykonany gorzej niż ten sam element kupiony w sklepie z "półki". Co do pompki zapewne kupię jakąś ale zastanawiam się czy nie wystarczy kompresor z końcówkami z manometrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 Nie, Ciśnienie w komorze jest bardzo wysokie a komora malutka. Nawet jak kompresor da radę to nie będziesz miał kontroli nad ciśnieniem. Dodatkowo możesz zniszczyć korek z zaworem. Kupuj i nie kombinuj, i tak będziesz musiał a to podstawowa rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lary84 Napisano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 1 godzinę temu, skom25 napisał: Nie, Ciśnienie w komorze jest bardzo wysokie a komora malutka. Nawet jak kompresor da radę to nie będziesz miał kontroli nad ciśnieniem. Dodatkowo możesz zniszczyć korek z zaworem. Kupuj i nie kombinuj, i tak będziesz musiał a to Kupię kupię ale muszę chwilę odczekać Tak żeby żona nie wiedziała ile kasy wydaje ostatnio na rower ( pedały spd, korba ze zintegrowana osią, amortyzator, buty,) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.