Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Pytanie brzmi, czy wersje montowane seryjnie w rowerach różnią się od tych kupionych osobno ? I ewentualnie jak rozróżnić obie wersje. Drugie pytanie to czym różni się amortyzator z roku 2016 od 2017 ? Kupił bym w sklepie activia ale mają dość drogą wysyłkę a kilkanascie km od domu mogę kupić za 700 zł 

Napisano

Pomiędzy 16 a 17 różnicy nie ma. Wersja OEM ( czyli ta z gotowego roweru) ma na ogół inne naklejki. Sprawdź przed zakupem czy nie ma luzów na ślizgach, niestety była to częsta przypadłość Raidon'ów na oś 9mm ( i Epixonów) w tym okresie.

PS: Poczekaj na Raidona 2018, o ile pamiętam ma mieć lepszą anodę na górnych goleniach.

Napisano (edytowane)

Są to nowe amortyzatory wiec nie powinny mieć żadnych luzów. A kiedy się można spodziewać nowego rocznika ? I raczej nie kupię bo za taka cenę 

Edytowane przez sznib
nie cytujemy posta poprzedzającego
Napisano
Teraz, lary84 napisał:

Są to nowe amortyzatory wiec nie powinny mieć żadnych luzów

Byś się zdziwił. Piszę to z doświadczenia a nie jakiś plotek wyczytanych w internecie.

Napisano

Anodę lepszą będą mieć tylko amortyzatory Epixon. W każdych Raidonach występują luzy robocze ktore producent sobie ustalił  co jest odczuwalne.  Ze wzgledu tych problemow i zapobieganiu ich od razu wymieniam na nowe opracowane przeze mnie 

Napisano (edytowane)

Rozumiem że wymienione są te ślizgi żeby wyeliminować luzy ? W jakiej cenie będą nowe epixony ? Może da radę urwać coś na cenie przesyłki ? Kupił bym w sprawdzonym i poleconym sklepie :D

Edytowane przez sznib
nie cytujemy posta poprzedzającego
Napisano
21 godzin temu, skom25 napisał:

Byś się zdziwił. Piszę to z doświadczenia a nie jakiś plotek wyczytanych w internecie.

możesz mi coś napisać odnośnie tego amortyzatora, bo widzę że prawdopodobnie jesteś lub byłeś użytkownikiem takowego sprzętu. Rozmowy z activia trwają zastanawiam się jak są montowane hamulce tarczowe .

Napisano

Tam jest mocowanie typu PM. Z tego co pamiętam to głównym problemem kolegi skom25 były luzy (robocze) na tulejach ślizgowych lecz doszliśmy do ładu i myślę że kolega skom25 jest zadowolony

 

Napisano
29 minut temu, ACTIVIA napisał:

Tam jest mocowanie typu PM. Z tego co pamiętam to głównym problemem kolegi skom25 były luzy (robocze) na tulejach ślizgowych lecz doszliśmy do ładu i myślę że kolega skom25 jest zadowolony

 

Dobra decyzja zapadła i zaraz zamówienie zostanie złożone mam nadzieję że opisane luzy nie wystąpią w moim przypadku. Czyli zgodnie z rozmową mogę liczyć na nabycie szyszki i ustawienia ciśnienia pod moja wagę ? I jeżeli okaże się że rura sterowania będzie wymagała skrócenia to wystarczy wbić ją głębiej i będzie ok ? 

Napisano

Chciałbym coś sprostować: Koszty wysyłki w sklepie activia są na normalnym poziomie, to ja coś naklikałem i pokazało mi jakieś głupoty, kontakt ze sprzedającym jest bardzo dobry

Napisano

Pompkę to sobie kup, @Activia Ci ustawi według tabelki pod Twoją wagę a może się okazać że Tobie pasuje zupełnie inna charakterystyka pracy. Wiem że @Activia ma pompkę GIYO w sprzedaży. Jest to bardzo dobry sprzęt w dobrej cenie.

A z Raidona powinieneś być zadowolony, ja jeździłem pół roku na Epixonie ( to samo co Raidon tylko lżejszy) i naprawdę był OK.

Napisano
W dniu 1.02.2018 o 21:43, lary84 napisał:

czy wersje montowane seryjnie w rowerach różnią się od tych kupionych osobno ? I ewentualnie jak rozróżnić obie wersje. 

Nie, a nawet tak. Ogólnie nie powinno być różnic, o ile producent roweru nie zażyczy sobie zmian. Nie wiem, jak jest teraz, bo i rynku nie obserwuję za specjalnie, ale zdarzało się że OEMy miały np. inne tłumiki. Jeśli taka zmiana była, to czasem na plus, ale i czasem (częściej, trzeba dodać) na minus. 

Napisano

Fenthin ma rację. Bardzo często  także jest to że OEM ma sterówki aluminiowe a katalogowo sprzedają CrMo. Ponadto w rowerach gdzie dają amorki OEM to idą najprostsze modele tzn LO; LO-R lub LO-RC

Poniżej Tabela Ciśnień w amortyzatorach Suntour

f187.jpg?0.7259146708417497

Napisano

Dlatego właśnie pytałem żeby nie kupić gorszego amorka, (i tak już jest z niskiej półki) a właśnie spotyka się takie praktyki nie tylko w rowerach żeby podnieść cenę produktu finalnego wstawia się komponent marka x model y ale wykonany gorzej niż ten sam element kupiony w sklepie z "półki".

Co do pompki zapewne kupię jakąś  ale zastanawiam się czy nie wystarczy kompresor z końcówkami z manometrem

Napisano

Nie, Ciśnienie w komorze jest bardzo wysokie a komora malutka. Nawet jak kompresor da radę to nie będziesz miał kontroli nad ciśnieniem. Dodatkowo możesz zniszczyć korek z zaworem.

Kupuj i nie kombinuj, i tak będziesz musiał a to podstawowa rzecz.

Napisano
1 godzinę temu, skom25 napisał:

Nie, Ciśnienie w komorze jest bardzo wysokie a komora malutka. Nawet jak kompresor da radę to nie będziesz miał kontroli nad ciśnieniem. Dodatkowo możesz zniszczyć korek z zaworem.

Kupuj i nie kombinuj, i tak będziesz musiał a to 

Kupię kupię ale muszę chwilę odczekać Tak żeby żona nie wiedziała ile kasy wydaje ostatnio na rower ( pedały spd, korba ze zintegrowana osią, amortyzator, buty,) :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...