Skocz do zawartości

[29er] Jaka chińska rama? Czy warto?


TheRakku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym złożyć 29er'a, który będzie ważył < 11kg, z fajnymi kołami w możliwie małym budżecie. Gotowe rowery znanych producentów nie do końca satysfakcjonują mnie pod kątem całego osprzętu, mam tu na myśli hamulce i amortyzator. Myślałem nad chińską ramą, ale nie wiem czy te karbonowe konstrukcje są warte w ogóle jakiś pieniędzy. Wiem na pewno, że napęd chciałbym oprzeć o rozwiązanie shimano xt lub slx 1x11 pewnie seria m8000 oraz oś sztywną 12mm z tyłu. Czy możecie podesłać mi przykłady ram wartych uwagi? Przepatrzyłem zagraniczne portale, jest tych ram mnóstwo, ciężko mi jest osobiście stwierdzić, która byłaby odpowiednia. Mój wzrost to 180cm, geometria roweru ma być wyścigowa. Proszę o pomoc.

Edytowane przez TheRakku
blędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wartych zakupu i przetestowanych przez znajomych to:

http://www.flyxii.com/en/products/flx-fr-200.html

http://www.xmcarbonspeed.com/Productinfo.asp?f=1296

http://www.xmiplay.com/ProductDetails1723

 

Po taniości jest jeszcze Flyxii FR-202 na wyprzedaży (to co wyżej tylko z ośką 135x10)

https://www.aliexpress.com/item/Carbon-Fiber-Matt-Glossy-29ER-Mountain-Bicycle-Frame-15-5-17-5-19-MTB-Frame/32849479519.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.O5YeNE

 

Też właśnie myślę nad złożeniem taniego śmigacza na chińskim węglu. Myślę że byłbym w stanie się zmieścić w granicach 3K pln za całość przy wadze 10-11 kg. Zwłaszcza że w piwnicy kurzy mi się sporo nieużywanego od jakiegoś czasu sprzętu (m.in Reba RC3 29" na ośkę 15mm, komplet kół DT 15mm i 12x142)

Więc nawet z Eaglem GX 1x12 nie wyszłoby drogo :) 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja złożyłem fulla z Tideace. https://pl.aliexpress.com/store/1944411?spm=a2g17.12010608.0.0.224ad678wGFTTT Generalnie nie masz dużego wyboru ram ponieważ jest zaledwie parę wzorów produkowanych przez dwie fabryki. Wszystkie inne punkty sprzedaży to pośrednicy. Zapłaciłem więcej za Tideace bo jest oficjalnym przedstawicielem producenta i daje więcej niż inni a więc taniej. W pakiecie dostaje się gratisów za około 140pln więc jest to więcej niż nawet dodatkowe minu 10% gdzie indziej. Hardtail jest za 285$ = 1200pln  https://pl.aliexpress.com/store/product/2016-new-arrival-carbon-frame-China-carbon-mtb-frame-from-Taiwan-carbon-bicycle-frame-carbon-frameset/1944411_32622698874.html?spm=a2g17.12010612.0.0.70124612fSBCcX 

Sprowadzając ramę należy pamiętać ze może wpaść w procedurę celną, a wtedy koszt dodatkowy 27,7%. Zalecam nie kupowania w jednym pakiecie akcesoriów (mostki sztyce, kierownice itd) z ramą bo jak coś w padnie w cło to koszty mogą zabić kalkulacje. Trzeba złożyć osobne zamówienie i niech przyjadą w osobnej paczce. Czas dotarcia to 19 dni. 

Ramy produkowane przez chińczyków to dobry produkt, ale nie top of the top. Węgiel jest w technologii MF a nie HMF czyli w technologii grubych włókien i mało warstw, a nie cieniutkiej tkaniny i większej ilości warstw. Przez co są ciut cięższe od sportowych. Dla amatora wystarczy a zawodowiec i tak by się nie zdecydował. Tolerancja wymiarowa i wagowa wysoka.

Kolejna sprawa to łączne koszty roweru. Chińczyk zawsze będzie chińczykiem i nie będzie tyle wart co oryginał, a komponenty nie są wcale za bezcen. Wyścigowe komponenty do ramy sztywniaka kosztują   6250pln w tym jest zawarte FOX32 koła XM1501 napęd i hamulce XT 1x11 choć korba SLX siodełko i akcesoria. Zatem dodając ramę i co najmniej 200pln na malowanie rower bdobry to koszt 7650pln a za tyle można kupić wystawowego Scale 920 który więcej jest wart niż złożony rower i waży tyle samo. Ale gdyby go porównywać do ceny sklepowej to nie kupi się go taniej niż 10500pln i jest oszczędność. 

Pewnie nasuwa się pytanie dlaczego złożyłem fulla. Ponieważ nie mogłem znaleźć w miarę nowego Sparka 900 do 910 w rozmiarze L za 9000pln i zmusiło mnie to do zbudowania chińczyka 11kg za 9500pln  

   

 

Edytowane przez Pinifarina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Pinifarina napisał:

Pewnie nasuwa się pytanie dlaczego złożyłem fulla. Ponieważ nie mogłem znaleźć w miarę nowego Sparka 900 do 910 w rozmiarze L za 9000pln i zmusiło mnie to do zbudowania chińczyka 11kg za 9500pln  

Skoro złożyłeś to wiesz lepiej - jak jest z geometrią tych chińskich fulli? czy faktycznie maszyna XC o skoku 100/100 ma 66° na główce?

I czy jest wewnętrzne prowadzenie do myk-myka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z otrzymanego wymiaru rozstawu osi wynika, że tak. Nie mam innych narzędzi pomiarowych więc nie jestem w stanie zmierzyć kąta główki. Ale ja mam ramę SPARK 2017 a w internecie znajdziecie jeszcze ramy SPARK do 2016 i EPIC. Jak jest w ich przypadku nie wiem. 

Wewnętrzne prowadzenie linek uważam za dość słabe i będą hałasowały. Pokleiłem je tam gdzie się da, ale oryginały też nie są najlepsze. Co do myk-myka to nie mam pojęcia o co pytasz.  

  

Edytowane przez Pinifarina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwiłeś mnie bo myślałem ze jest odwrotnie. Tu bez problemów zamontujesz w ramie. Jest jeszcze dodatkowo przygotowaną przelotkę na wężyk po prawej stronie oraz poprowadzenie przewodu nad suportem w górę do sztycy. Damper ma dwa wejścia. Jedno z przodu i jedno z tyłu (rura pionowa). 

Sam się zastanawiałem czy nie założyć w przyszłości sztycy regulowanej skoro tak ładnie jest wszystko przygotowane   

Edytowane przez Pinifarina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlicz wszystkie opłaty. Cło podatek itd itp

We Flyxii za 360usd masz wszystko opłacone i nie dokładasz już ani grosza.

Ja nadal się zastanawiam czy wyłożyć 1200-1500 zł na chińczyka i mieć 2 lata gwarancji czy qpić firmową ramę używkę z 4 letnią gwarancją w kwocie delikatnie wyższej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cło i podatek mnie akurat nie dotyczy, czyli te ~250$ to finalna cena... Dlatego nie patrzę na to jak na wypasiony rower karbonowy, tylko tani, lekki chińczyk (na pewno poniżej 1K pln za ramę). 

Firmowa używka to po pierwsze używka (nie znasz nigdy historii na 100%) a poza tym już bez gwarancji - w 99% gwara dotyczy tylko pierwszego właściciela. Ale też nie odradzam - mam właśnie taką szosę,  która jeździła u dystrybutora jako testówka, a cały rower kupiony za 1/3 ceny z katalogu.

 

 

Edytowane przez Janisław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Janisław napisał:

Ja chyba się zdecyduję na IP-M901 od iPlay , geometria dla mnie najfajniejsza.

Za Flyxii z kolei przemawia cena, ~850 zł za fajną ramkę z osią 12x142 no i wiele ram już jeździ bez negatywnych opinii.

iplay nie ma dobrych cen na ramy bo jest tylko pośrednikiem i sprzedaje bez osprzętu. Dostarczone stery i suport są naprawdę w b dobrej jakości

Jeżeli chodzi o cenę 850 zł za ramę to tylko ostatnie sztuki z wyprzedaży więc tylko nietypowe rozmiary

PS> Nie kupowałbym usługi płacenia Cła z góry bo może się okazać, że nie zostanie zatrzymane, a samo zgłoszenie jest proste i wykonuje się je emailem na wezwanie poczty

 

Edytowane przez Pinifarina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że nikt nie robi takiej samej ramy jak właśnie ta IP...

Z ciekawostek co teraz się pojawiło jest jeszcze WW  http://www.workswellbikes.com/PRODDUCT/MTB/Trail/20170809/153.html

Rozmawiałem z nimi - są dopiero na etapie przygotowywania formy, ale geo fajne; czekam co z tego wyjdzie.

 

A co do ceny - Flyxii FR200 z koszykiem, sterami i zaciskiem to 253$. 

Edytowane przez Janisław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzałem już sporo szpeju z US i Chin, amory, ramy i nawet raz cały rower - czasem nawet zwykłego cła ani podadku nie musiałem płacić. W większości przypadków polegają na fakturze dostawcy i do tego doliczają wszystkie opłaty, więc jak się dogadasz ze sprzedawcą żeby odpowiednie dokumenty przygotował to nie ma problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, firefoks napisał:

Cło antydumpingowe to około 48% od całości kwoty i to może zaboleć... Z tymże nie wiem czy do ram ajest doliczany.

Już Cła antydampinogowego nie ma na mocy porozumienia miedzy chinami i UE chyba z 2014roku. Aktualny stan prawny to Podatek vat 23% i cło dla części rowerowych wynosi 4,7%

54 minuty temu, Janisław napisał:

Sprowadzałem już sporo szpeju z US i Chin, amory, ramy i nawet raz cały rower - czasem nawet zwykłego cła ani podadku nie musiałem płacić. W większości przypadków polegają na fakturze dostawcy i do tego doliczają wszystkie opłaty, więc jak się dogadasz ze sprzedawcą żeby odpowiednie dokumenty przygotował to nie ma problemu.

 

Wydaje mi się że jest problem. Musisz płacić za każdym razem 27,7%. Czyli każdą rzecz jaka kupisz powyżej 200pln jest obciążona kosztem dodatkowym 1/3 . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 22.02.2018 o 10:55, Pinifarina napisał:

Już Cła antydampinogowego nie ma na mocy porozumienia miedzy chinami i UE chyba z 2014roku. Aktualny stan prawny to Podatek vat 23% i cło dla części rowerowych wynosi 4,7%

Wydaje mi się że jest problem. Musisz płacić za każdym razem 27,7%. Czyli każdą rzecz jaka kupisz powyżej 200pln jest obciążona kosztem dodatkowym 1/3 . 

Chciałbym doprecyzować, tych procentów to się chyba nie dodaje. Najpierw się cli a potem od tego liczy podatek albo na odwrót więc nie wyjdzie 23+4,7. Poprawcie mnie jeżeli się mylę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam najpierw się cli a potem do tego dolicza Vat więc vat zapłacimy od wartości oclonej to mniej więcej wychodzi 29%. Jeżeli więcej cła to i wiecej vatu. Jak by było 50% cła to zapłacimy 23%*1,5. Ale cło z chin w okolicach 50% to już zdaje się od dawna mit. 

 

Jest jeszcze cło antydumpingowe które chyba nie obejmuje ram a np obejmuje napędy. W kodach Taric ciężko jest to wygrzebać, ja się w tym gubię. Może ktoś rzucić na to światło? Na pewno takie cło jest na całe rowery ale nie powinno być naliczane dla częsci rowerowych innych niż napęd. 

Edytowane przez michalANANAS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Czy ktoś ma doświadczenia, sprawdzone informacje na temat takiej ramy: https://pl.aliexpress.com/item/1005004284373684.html?spm=a2g0n.search-store.0.0.6377exLLexLLkI&browser_id=9a9b9eab94eb4fb8bcd6baecbb714e12&aff_platform=msite&m_page_id=bclchjwpgfgcavwa1913155381a188e3b92015c84b&gclid=&pdp_npi=4%40dis!PLN!1224.69!1247.34!!!301.76!307.34!%40211b65de17231095541678130e0334!12000028625661779!sea!PL!6019506748!X&algo_pvid=2a2b3d0b-dc13-41fa-90d8-1a2f1e350cef

Jest to marka Thrust. Oglądałem już ramy Lexon ale są tylko na tylne osie 12mm, a ja potrzebuje na 9mm. Flyxii ma dziwną geometrię - krótka górna rura i długi tylny trójkąt. BXT ma odpowiednią górną rurę ale też długi tył. Tak więc geometrycznie najbardziej pasuje mi Thrust, nie wiem tylko czy rura podsiodłowa 27,2mm nie jest zbyt mało sztywna. Będę wdzięczny za opinię. 

Edytowane przez Sagitt77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...