ernestowski Napisano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Witam, przymierzam się do przeglądu trzech rowerków na piastach Shimano Nexus 7 i 8. W necie można znaleźć informację, że te piasty wielobiegowe serwisuje się poprzez zanużenie w specjalnym oleju, koloru niebieskiego. Jako że taki olej mam pozostaje mi jeszcze ustalić, czy przed zanurzeniem w oleju piasta ma zostać dokładnie umyta, wypłukana ze starego smaru, czy może nie należy tego robić, wyjąć i brudną włożyć do oleju? Pozdrawiam, Ernest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 A Nexusa nie smaruje się smarem stałym? Z tego co pamiętam olej jest do Rohloffa i Alfine 11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernestowski Napisano 28 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Tu facet rozbiera i serwisuje nowią piastę, co z używaną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 To ja oglądałem jakiś inny tutorial, bo pamiętam wytartą ze smaru piastę i potem smarowanie od nowa. Tu jakiś serwis w wersji uproszczonej, ale jeśli wystarcza to może faktycznie szkoda się bawić w dokładniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernestowski Napisano 29 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Właśnie mam taką wątpliwość, czy i kiedy należy usunąć biały smar i nasmarować od początku. Jak brudny może być smar aby stosować uproszczoną metodę serwisu? Na filmiku facet wkłada piastę z czystym smarem do oleju. Jednak są też instrukcje w pdf, w których do oleju wkładana jest piasta bez śladów smaru. Np. w tym niefirmowym tutorialu "http://thegoldenwrench.blogspot.com/2011/01/servicing-of-internally-geared-hub.html" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernestowski Napisano 9 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Wczoraj miałem chwilę czasu i rozebrałem swoje nexusy. Po 5 latach i ok. 15 tyś. km w środku były nadal czyste. Smar nie trudniejszy niż szary. Zastosowałem technikę hybrydową smarowania. Wyczysciłem do sucha, nałożyłem smar stały zgodnie z instrukcją, a potem zanurzyłem w oleju. Teraz piasta chodzi ciszej i trochę bardziej miękko zmienia biegi. Olej wypłukuje troche smar stały. Także przestrzegam przed zanurzaniem piast z brudnym smarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudekmotorek Napisano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2020 Nowa piasta ma smar stały (biały) ja kupiłem nowy środek, cały mechanizm, ze starym pomimo braku śladów zużycia były problemy. Do nowego dołożyłem odrobinę smaru teflonowego chodzi wszystko biegi ładnie przerzuca bez oporów i nie zacina się. Jeśli kolor ma znaczenie to smar teflonowy jaki kupiłem jest czerwony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.