skurg Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 Witam, chciałem przeprowadzić konserwację pias przód i tył poprzez wyczyszczenie i nasmarowanie. W przypadku piasty przedniego koła po wyczyszczeniu i nałożeniu nowego smaru koło przy obracaniu lekko szarpie ale tylko w pewnym momencie, dla porównania tylne koło której piasty nie rozbierałem też ma takie szarpanie, ale równe bez przerw. Czy tak powinno być? W serwisie lokalnym powiedziano mi że w przypadku tylnego koła jest to prawidłowe przy obracaniu, a w przypadku pierwszego które rozbierałem coś jest nie tak, i najlepiej wymienić na nową piastę. Serwisant powiedział że jakieś tam blaszki mogły zostać wytarte i po prostu najlepiej wymienić. Jeśli chodzi o tylne koło to tego już nie będę rozbierać, ale za to po odkręceniu wolnobiega coś w nim stuka, czyli w bębęnku, czy tak powinno być takie stukanie, tam też chyba są jakieś kulki.
Ychu Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 7 minut temu, skurg napisał: wolnobiega Wolnobiegu Szarpanie może wynikać ze źle skręconej piasty jak chodzi o luz. Co to za piasty?
seraph Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 W przednim kole nie ma żadnych blaszek, a w tylnym to jeśli nie chodziło mu o zapadki to też nie ma Jak koło "poszarpuje" tzn. że jest za mocno skręcone, ale w zużytej piaście może być tak, że jak w jednym miejscu zrobisz dobrze to w drugim pojawi się luz. Albo się z tym godzisz, albo piasta do wymiany. Oglądałeś wszystkie kulki i konusy na obecność wżerów? Sprzęgło w bębenkach i wolnobiegach też się serwisuje, ale tam już jest rój kulek. Może być tak, że wolnobiegu nie ma sensu rozbierać, bo już łatwiej wymienić. Zależy też o jakie stukanie Ci chodzi, bo czasem już tak jest i nic z tym nie zrobisz - taki urok tanich wolnobiegów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.