macia22 Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 Cześć! Chciałem usłyszeć Wasze zdanie i opinie jak bezpośrednio ma się kąt główki ramy do możliwości podjazdu i zjazdu. Czy to jest tylko prosta zależność, że im główka ma większy kąt to zwiększają się możliwości podjeżdżania na niekorzyść zjazdu i odwrotnie? Jeśli tak, to jaki Waszym zdaniem jest złoty środek w rowerze HT? Maciek
Gość Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 Odnośnie geometrii się nie wypowiem bo ekspertem nie jestem, ale pamiętaj jak duże znaczenie ma mostek. O ile czytając artykuły jak to 1 stopień jest wyczuwalny podczas jazdy rowerem można przyjąć z lekkim uśmieszkiem, o tyle długość mostka i to jak realnie wpływa na jazdę możesz wypróbować sam. Druga sprawa to sama praca amortyzatora, z tego co pamiętam to przyjmuje się że 2cm skoku to około 1 stopień główki w stosunku do ziemi. Także nawet podczas jazdy po niezbyt wymagającym terenie ta wartość jest cały czas "dynamiczna". Także dobrze jest zorientować się w temacie tak jak piszesz, ale przy wyborze ramy/ roweru nie upierałbym się że 69' jest lepsze od 70' mimo innych zalet danego modelu.
SoloTM Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 Wg mnie to podjazdy/zjazdy to trochę falszywa alternatywa. Na zjazdach owszem różnicę czuć mocno natomiast na podjazdach nie czuć lub różnica jest niewielka. Natomiast możliwość skręcania - tu różnice są spore. Przy niewielkiej prędkości odczuwalne najbardziej.
rzezniol Napisano 28 Stycznia 2018 Napisano 28 Stycznia 2018 Geometria roweru to zespół rożnych wartości ... To co napisałeś, to w zasadzie prawda ale w sytuacji gdy porównujesz ramy, które rożnią się tylko katem główki ramy :). Możesz mieć w rowerze stromy kąt główki sugerujący ze rower dobrze będzie szedł pod górę ... ale jednocześnie możesz mieć taki kąt podsiodłówki i tak krótki ogon że podjeżdżanie mimo wszystko nie będzie jego dobrą stroną. Pozdrawiam
macia22 Napisano 28 Stycznia 2018 Autor Napisano 28 Stycznia 2018 Generalnie zauważam dziurę w wyborze rowerów(oczywiście HT), jest całe morze bajków typowo sciganckich o kącie 69.5 /70 a później dziura i sporo rowerów enduro o kącie ok. 66. Taki przykład np. dartmoor Primal pro 29, fajny rower, ale kąt 66 mocno mnie zastanawia czy ten rower będzie się dobrze wspinał.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.