Skocz do zawartości

[Ocena czesc] Do roweru dh/fr


Eninz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

na samym wstępie napisze że nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział jeśli nie proszę o przerzucenie o ile w ogóle jest taki dział oraz jestem totalnym amatorem kompletnie się nie znam proszę was o to żebyście ocenili to co tu za chwile podam i powiedzieli czy wszystko będzie pasować ze sobą jak nie co zmienic na coś sensownego  oraz jakbyście mogli polecić jakieś manetki oraz hamulce tarczowe ,piasty,szprychy i napisać co brakuje dziękuje :).

Rama: Dartmoor Hornet

Amortyzator : Suntour Epicon Lod 

Kierownica: Race Face next

Napinacz : truvativ-boxguide

Przerzutka : shimano-zee-fr-rd-m640-fr-dh

kaseta : shimano-xt-cs-m771-10- dynasys-11-36

Mostek: truvativ-hussefelt

Korba: mtb-shimano-slx-fc-670-3x10

Obręcz tył: Obręcz rowerowa 26 DARTMOOR Fortress

Obręcz przód:Dartmoor raider 26 36h

Opona:-maxxis-minion-dhr-ii-26x2-40

 

 

 

 

 

Napisano

Który to rocznik Horneta bo od tego zależy rozmiar tylnej piasty  , amorek bierzesz 15x100 czy Boost'a ? . Skoro jesteś amatorem to zabawę w składanie kół sobie odpuść i zleć to dobremu kołodziejowi . Zakładanie kasety XT też raczej mija się z celem (chyba , że koszta nie graja dla ciebie roli) . Domyślam się , że korba M670 z myślą o przeróbce na 1xX ? Aby doradzić konkretne manetki i hamulce , piasty , itd. podaj budżet na poszczególne elementy.

Napisano
5 minut temu, gtb napisał:

Który to rocznik Horneta bo od tego zależy rozmiar tylnej piasty  , amorek bierzesz 15x100 czy Boost'a ? . Skoro jesteś amatorem to zabawę w składanie kół sobie odpuść i zleć to dobremu kołodziejowi . Zakładanie kasety XT też raczej mija się z celem (chyba , że koszta nie graja dla ciebie roli) . Domyślam się , że korba M670 z myślą o przeróbce na 1xX ? Aby doradzić konkretne manetki i hamulce , piasty , itd. podaj budżet na poszczególne elementy.

Hornet 2015 Myśle ze na wszystko z 160-250 zł  amorek biore 15x100 jezeli pasuje to ten co podalem oczywiscie skladanie kol masz na mysli zakldanie szprych?

Tez glownie z uzywanych to skladam

Napisano
Teraz, Eninz napisał:

Hornet 2015

Czyli piasta 135x12.

Teraz, Eninz napisał:

Myśle ze na wszystko z 160-250 zł

To jest budżet na wszystko - piasty , hample , itd.) ?

Napisano
Teraz, gtb napisał:

Czyli piasta 135x12.

To jest budżet na wszystko - piasty , hample , itd.) ?

Nie 160-250 na wszystko

a piasta 135x12 na przod i tyl?

Teraz, gtb napisał:

Czyli piasta 135x12.

To jest budżet na wszystko - piasty , hample , itd.) ?

zle to napisalem 160-250 zl na kazda pojedyncza czesc manetka -160=250zl  hamulce +tarcze -160=250 zl o to mi chodzilo i jak juz to z uzywanych czesci:P skladam raczej

  • Mod Team
Napisano

Epicon to nie jest amor do DH/FR. Od Suntoura do tych dyscyplin masz Duroluxa albo nowego dwupułkowego Ruxa. Możesz też szukać jakiegoś Foxa 36, Lyrika, nowego Pike'a lub Bombera 66 od Mz.

Napisano

Epicon jest do XC i to bez szaleństw. Za 600-650 to ciężko jest kupić dobry amor do XC, więc DH może być to bardzo trudne.

BTW, tak kontrolnie zapytam, wiesz co to jest DH prawda? :)

 

Napisano

1. Te rysy dyskwalifikują amor

2. Jak już składasz rower to odpuść sobie ośkę 9mm

 

Napisano

100 mm skoku do DH? 

Z tego co kojarzę to Hornet jest chyba pod 140- 160mm skoku...

Napisano

Kolega wyżej napisał czego potrzebujesz. Ja w tych dyscyplinach się nie obracam więc dokładnie Ci nie odpowiem.

Natomiast widzę że obrałeś złą drogę i chyba nie do końca masz pomysł co i jak. Może powinieneś najpierw trochę poczytać i zorientować się co aktualnie jest standardem?

Napisano

No i niestety miałem trafne przeczucie. Jak ktoś rzeczywiście chce uprawiać ten sport to najpierw mocno zorientuje się w temacie a dopiero potem szuka pomocy.

Jaki sens jest budować takiego muła żeby jeździć po mieście? Żeby pokazać się przed kolegami?

 

Napisano

Nie ma czegoś takiego jak "okazyjne DH" - te słowa się wykluczają !

Nie kupuj roweru DH pod miejski lans - nie rób tego sobie... ...i innym.

 

Kup rower, który będzie Ci przydatny, będzie Cię cieszył i sprawdzał się w przestrzeni Twojego życia.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie wiem czy zwróciliście uwagę, że w zasadzie każdy temat o rower/amortyzator DH zaczyna się i kończy podobnie? Zawsze pytanie zadaje zupełnie niezorientowany młody człowiek i zawsze słyszy (słusznie!) "miej chłopaku litość, kup normalny rower"?

Napisano

A jak ma kończyć? Ci których na to stać idą do sklepu i kupują. Niektórzy pytają znajomych, dobrze jeśli ogarniętych w temacie. A niektórzy po prostu biorą rower i jadą. Pisałem już w innym temacie, napiszę jeszcze raz - problem nie tkwi w tym że do dh musi być super hiper sprzęt. Problem tkwi w tym, żeby po kolejnym nieudanym lądowaniu (a nie oszukujmy się, takich jest wiele) sprzęt nie rozpadł się w trzy d..., bo nawet profesjonalny sprzęt do dh też potrafi się rozlecieć. Autor tego tematu chociaż z grubsza wybrał w miarę dobre części, a nie próbuje przerabiać na siłę zwykłego xc. I tak gwoli zakończenia: takie pytania będą dopóty, dopóki relacja zarabianych pieniędzy do wydatków będzie tak słaba jak teraz. 

Napisano

Zupełnie nie torem finansów szło moje rozumowanie, ale...  Autor tematu ma jakiś tam budżet pewnie stosunkowo niewielki (jak na DH, bo przyzwoity rower zgodny z głównym przeznaczeniem "czesciej bede po miescie jezdzil niz dh" kupiłoby się pewnie spokojnie) ale chcę downhillówkę. I co wybiera? 10rzędową kasetę XT, zmieniarkę zee, chce manetkę za 160-230zł, 3 rzędową korbę slx, kierownice Race Face next za kilo siana ale hamulce w komplecie z tarczami za 160 do 250 zl i epicona?? "zeby miec fajny rower;) do okazdyjnego DH"

używana sora za 40zł, kaseta 8 szosowa za 50zł..., manetka nawet altus, jak się uda trafić to nowa stalowa kierownica, korba hussefelt (drewno można nią rąbać a cena taka sama jak łamliwy slx...), chiński blat NW plus górna prowadnica, a każda zaoszczędzona złotówka wsadzona w to co ważne - w przedni hebel np. zee (na tył cokolwiek nawet m315 za 90zł) normalny amortyzator i używana bujana rama (używki 26 są za pół darmo, dziś można przebierać aż się trafi zdrowa) - to jest przepis na tanią składaną (jak ktoś już musi składać) zjazdówkę. Tylko że pytający nie bardzo potrzebuje takiej zjazdówki... bo to będzie... normalna zjazdówka. Nie ma natomiast rowerów na miasto i do "okazyjnego DH" i to jest clou programu a nie to, że się nie da złożyć taniej zjazdówki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...