Skocz do zawartości

[Pierwszy rower] szosowy -3500 zł


bulamen2553

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich serdecznie. Na rowerku jeżdżę już kilka dobrych lat. Był to do tej pory rower górski marki Giant model Rincon. Czas przyszedł aby się przesiąść na rower szosowy. I teraz potrzebuję waszej pomocy. Do tej pory jeździłem średnio 2-3 razy w tyg. po 40-60 km. Trasy różne, raz wybierałem sobie spokojne, górki małe, tak bardziej do jazdy rekreacyjnej. Czasami lubię też dać sobie porządnie w kość! Wtedy trasy wybieram dość ciężkie z możliwością szybkiej jazdy. Niestety obecny rower zaczął mnie ograniczać :(. Budżet na nowy rower to 3000-3500 zł. Ciekawie wygląda ROWER SZOSOWY TRIBAN 540 B'TWIN. W sklepie znajomy poleca Mi Giant Contend 1 2018. Ceny bardzo podobne. Możecie Mi coś doradzić co do tych dwóch rowerów? A może coś zaproponujecie innego? Ja na tę chwilę jestem jeszcze laik w rowerach szosowych. 

Napisano

Na pierwszy rzut oka różnica jest przede wszystkim w osprzęcie Triban jest na Shimano 105 a Giant na Shimano Sora czyli dwie półki niżej no i w Tribanie masz dożywotnia  gwarancje na ramę 

Napisano

Dzięki Grzeszaldo za odpowiedź. Dożywotnia gwarancja na ramę to chyba duży plus :) Kwestia jak będzie się sprawować w jeździe. Osprzęt Tribana dwie półki wyżej? Nieźle! 

Napisano

Najlepiej iść do sklepu i się do ramy przymierzy wtedy można zobaczyć która lepiej pasuje , tak ponieważ osprzęt masz Shimano Claris ,Sora, Tiagra , 105 i Ultegra  

możesz jeszcze popatrzeć na naszego Romet Huragan 4 jest na osprzęcie Shimano Tiagra czyli jedną klasę niżej niż Triban , podobno w tamtym roku był kłopot z dostępnością tych rowerów jednak w tym roku ma być lepiej 

Napisano

raczej o ten 

https://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_4,10,733,734,14824,2018.html

ten z twojego linku jest chyba z poprzedniego roku i raczej juz nie do dostania , jak bys mial możliwość go gdzieś kupić to bym go brał 

ten z twojego linku jest chyba z poprzedniego roku i raczej juz nie do dostania , jak bys mial możliwość go gdzieś kupić to bym go brał 

ponieważ jest na lepszym osprzęcie niz ten co ja ci podałem w linku

Napisano

Witam! Wybierał bym z lepszym osprzętem. Troszkę odbiegnę od tematu. Też miałem Giant Rincon 2004r. Dziesięć lat użytkowania i zero problemów. Założyłem wąskie opony i tyko szosa. Czasy jakie wykręciłem na tym rowerze np. 300mil w 5:47:38. Próbowałem poprawić ten czas na rowerze Giant Fastroad SLR-1, bez powodzenia. To tak na marginesie. Pozdrawiam!

WP_20140919_006.jpg

Napisano

Obecnie w Giant fastroad SLR1 mam Tiagrę 4700. Działa bez zarzutu. Forum to świetna sprawa zawsze ktoś coś wrzuci coś nad czym warto się zastanowić.

Napisano

Ach ten Rincon :) szkoda go będzie :( u mnie też sprawował się bez zarzutów :) jedno jest pewne ! Nie sprzedam go :) dla rekreacji się nie raz na nim jeszcze przewiozę :) Fuji roubax ? Nie brałem pod uwagę :) muszę mu się przyjrzeć dokładnie :) Olek19 myślisz że waga aż tak dużo może wpłynąć na osiągi amatora rowerowego ? 

Napisano

Ten Fuji Roubax nawet niezły :) podoba mi się na pewno bardziej z wyglądu, choć aż tak dużej uwagi do tego nie przywiązuje. Czytałem trochę o Triban 540, nawet znalazłem fajny test tego roweru. Dużo osób chwali ten rower za ramę pod względem obciążenia na kręgosłup. Podobno tak nie boli po długim dystansie :) Orientuje się ktoś o co chodzi z tą geometrią ram tak w skrócie? 

B'TWIN Sport rama aluminium 6061 T6 w geometrii sloping - o co chodzi z tą geometrią?

Fuji Roubax A6-SL  custom-butted alloy, integrated 1 1/2" lower head tube, PF30 shell, double water bottle mounts, oversized ETC chainstays, forged-road dropout w/ replaceable derailleur hanger - tutaj to już nic nie rozumiem :P

Huragan 4 chyba odpadnie :( jego dostępność jest równa 0.

Tutaj macie test Tribana 540 jak by ktoś chciał poczytać w wolnej chwili : https://roweroweporady.pl/btwin-triban-540-test-roweru-szosowego/

 

Napisano

Jak nie masz ciśnienia na markę  i wygląd to bierz tego tribana.Ten rower ma tak modną teraz geometrię endurance.Ma to sprzyjać długim dystansom i pomagać świeżakom ogarnąć szosówkę.Minusem  jest potwornie ciężka rama wykonana z żeliwa i ołowiu (zapewne stąd wieczysta gwarancja).U innych producentów alumniaki na 105  bez problemu schodzą poniżej 9 kg ale za dwa razy wyższą cenę.Każdy argument przeciw tribanowi można kontrować niską ceną.

Napisano

Dzięki wszystkim za informacje :) chyba wybiorę Tribana 540 :) jeżeli oczywiście uda mi się go namierzyć bo z dostępnością jest ciężko :/ Decathlon podaje w tabeli dobór ramy do wzrostu. Ja mam 178CM wzrostu. Według ich tabeli powinienem wziąć ramę o rozmiarze M. Czytałem troszkę ze mierzy się długość nogi i takie tam. Uważacie że wystarczy dobrać ramę według ich kryteriów ? Nie mam możliwości niestety zrobić przymiarki na rozmiar M i L jednocześnie w jednym sklepie. W Krakowie mam M jedną sztukę a w Bielsku Białej L. 

M - 174 do 182

L - 183 do 186

Czy może wziąć ramę większą o rozmiarze L ? 

 

Napisano

Przy takim zakresie z ich tabeli weź M, bo L jest już za duża. Mniejsza rama ma zwykle więcej możliwości dopasowania (zmiany siodła, mostka), a ze zbyt dużą będziesz się męczyć. Rozumiem, że musisz dojechać do jednego z tych miast, więc zacznij od Krakowa - dużo większa szansa, że to M Ci podpasuje.

Napisano

Sam posiadam tribana 540 bo niedawno zakupiłem, 178cm, noga około 80/81 rozmiar M więc sądzę, ze Lka to już za duży rozmiar. Masz szansę przymierzyć w sklepie to jest plus :D

Napisano

Triban 540 jest już w moim mieszkaniu :) rama o rozmiarze M. Porozmawiałem jeszcze z Panem w sklepie czy aby na pewno M. Popatrzył, zmierzył, kazał usiąść na rower, pojeździć po sklepie między tłumem jaki wtedy panował :P ku mojemu zdziwieniu Pan z daleka obserwował moje ruchy i stwierdził że ta rama jest odpowiednia :P. Wygląd roweru spełnił moje oczekiwania! Wygodnie Mi się na nim siedzi w pochylonej pozycji. Jeszcze nie miałem okazji zrobić na nim swoich pierwszych KM, jedynie metry po sklepie :P. na pewno zmienię w nim pedały na zatrzaskowe bo są zwykłe zamontowane. Waga mi na razie nie przeszkadza zobaczymy jak to wyjdzie w jeździe. Opisze więcej jak już pogoda dopisze i coś pojeżdżę.

Chciałem wam podziękować wszystkim za cenne informacje :)

IMG-16f243224e6df3c3bedf15335fd5c0af-V.jpg

Napisano

Triban 540 kosztował w decathlonie 3299zł. Czy coś nowego będzie? Nie mam pojęcia. W sumie to nawet nie pytałem o to. Była jedna fajna promocja na B'WIN Ultra 900 CF z 6999zl na 5999zl. Patrzyłem ostatnio na ich stronie i była dalej. Gość w sklepie polecał mi też Ultra 900 AF za 4199zl. Mówił że klienci go chwalą i jest duże nim zainteresowanie. 

Napisano
Teraz, bulamen2553 napisał:

Gość w sklepie polecał mi też Ultra 900 AF za 4199zl. Mówił że klienci go chwalą i jest duże nim zainteresowanie. 

owszem, sama go już wczoraj poleciłam zwłaszcza ze kończą się rozmiary :) szkoda ze nie jest już do zdobycia 540 tribana wersja w karbonie. 

Napisano
Godzinę temu, lederfox34 napisał:

owszem, sama go już wczoraj poleciłam zwłaszcza ze kończą się rozmiary :) szkoda ze nie jest już do zdobycia 540 tribana wersja w karbonie. 

czy ten 900 AF jest warty doplaty prawie 1000 zl w stosunku do 540 ? jesl tak to dlaczego ??

Napisano
W dniu 26.01.2018 o 22:16, dorota57 napisał:

... Czasy jakie wykręciłem na tym rowerze np. 300mil w 5:47:38. Próbowałem poprawić ten czas na rowerze Giant Fastroad SLR-1, bez powodzenia. To tak na marginesie. Pozdrawiam!

WP_20140919_006.jpg

Takich czasów nie da się "wykręcić" na żadnym rowerze.

Napisano
14 godzin temu, RBTS napisał:

Takich czasów nie da się "wykręcić" na żadnym rowerze.

Witam! Zagalopowałem się z tymi kilometrami. Chodzi o 100mil. Przepraszam! To z racji wieku, myślisz o 100mil piszesz 300mil. przejechałem 300 km i to pewnie tym się zasugerowałem, ale to był inny rower. Pozdrawiam!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...