Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, chciałem się z Wami podzielić krótkimi spostrzeżeniami na temat przedniej lampki marki Wheel Up, którą nabyłem u Azjatów. Rzadko po zmroku wybieram się w dalsze trasy rowerowe, a jeśli już, to ścieżki są mi dobrze znane. Do tej pory musiałem zadowolić się Cateye`m HL-EL135N (ok. 60 zł). Komfort i bezpieczeństwo w czasie nocnej jazdy stało na niskim poziomie. Ale okej, to tylko markowa lampka za 6 dych, nie mogłem oczekiwać cudów (tak mogłoby się wydawać).

Niemniej po 3 latach miarka się przebrała i postanowiłem kupić drugą lampkę. Przeglądałem różne oferty (planowałem wydać max 120 zł), lampki typowo rowerowe, jak i zwykłe (Olight S1 Baton, o innych, w tym polecanym Convoy`u S2 nie wspominając + uchwyt do nich). W morzu ofert trafiłem na Gaciron V9C-400, który u Nas był do kupienia w jednym sklepie za 120 zł. Nie mało, ale sama lampka wyglądała naprawdę zachęcająco. W podobnej cenie mógłbym kupić słabszego Cateye`a Volt 200.

Zacząłem więc szukać informacji, opinii na temat Gacirona. W Polsce to rzadko spotykany model, a przynajmniej nieopisywany przez nikogo. Musiałem więc polegać na zagranicznych opiniach. W czasie ich poszukiwań natrafiłem na sklep na Aliexprees. Patrzę ta sama lampka w cenie...17 $! Wysyłka za free, decyzja mogła być tylko jedna. Walić Januszexa, kupuje u majfrenda :D Minus całego przedsięwzięcia był taki, że przez gapiostwo zamówiłem podróbę/klon/wypust na rynek azjatycki/uj wie co - V9C-400 od Wheel Up, a nie od Gacirona. No cóż... życie. Lampki wyglądają identycznie, różnią się logotypem oraz (niby) typem diody. Gaciron wyposażono w Cree XPG-2, natomiast Wheel Up w Cree XPE-2 (o ile opisy aukcji są prawdziwe). Nie wiem czy przez różnicę w diodach mam pluć sobie w brodę czy nie...

Mógłbym teraz powielać dane producenta/sprzedawców, ale po co, skoro zrobili oni to w bardzo przystępny sposób. Toteż posłużę sie przygotowanym przez nich materiałem.

Różnice, a w zasadzie ich brak.

Gaciron.jpg

Cechy latarki przedstawione za pomocą piktogramów. Dziwi rozbieżność w godzinach pracy. Nigdzie wyżej/niżej ani widu, ani słuchu o 8 godzinach pracy w którymś z trybów (najlbiżej tej wartości jest tryb stroboskopu, ale wiązka w tym trybie jest dużo mocniejsza niż 100 lumenów...).

Gaciron2.jpg

 

Schemat budowy V9C-400. Lampka jest naprawdę solidnie wykonana i troszkę waży (niecałe 200 gram wg specyfikacji, nie weryfikowałem na wadze).

Gaciron3.jpg

Tryby i czas pracy.

3594451710_1448778056.jpg

No i najważniejsze (REAL FOTO), jak Wheel Up V9C-400 sobie radzi w terenie oraz porównanie względem Cateye HL-EL135N.

lampkiporownanie.jpg

Zdjęcia były wykonywane telefonem komórkowym, toteż potencjał obydwu lampek nie został idealnie odzwierciedlony. Co prawda Cateye świeci mizernie (wiązka światła wystarcza do przeciętnego, co by nie powiedzieć, słabego oświetlania odległości max 15 metrów; optymalnie 5-10 metrów), ale nie aż tak tragicznie jak pokazuje zdjęcie. WUp (skrót Wheel Up) na najsłabszym trybie bije Cateye`a (słaba, bo słaba, ale widoczność na ok. 25 metrów. Dodam w tym miejscu, iż wieczór był "normalny", co prawda niebo zachmurzone, ale bez żadnych mgieł czy innych negatywnie wpływających na widoczność czynników atmosferycznych). Dodatkowo Cateye daje nieco bardziej żółtawą barwę światła niżeli WUp. Na trybie najmocniejszym jazda jest bardzo komfortowa, a to dzięki dobrej widoczności. Subiektywnie oceniając/patrząc (jedno oko na Maroko, drugie na Kaukaz :D), spokojnie dostrzeżemy to co się dzieje ok. 40 metrów przed nami.

Czy deklarowane czasy pracy producenta są prawdziwe czy zawyżone? Nie wiem. Gaciron Wheel Up póki co miał okazję popracować ok. 30 min w egipskich ciemnościach. Czy można było kupić coś lepszego w cenie ok. 65 zł? Nie wiem, być może. Czy jestem zadowolony z zakupu (choć z ostatecznym werdyktem trzeba się wstrzymać na kilka miesięcy)? Jak najbardziej. Czy polecam model V9C-400? Oczywiście.

No i na koniec jeszcze trzy fotki (które de facto powinny znaleźć się dużo wcześniej). Pierwsza z nich wykonana po rozpakowaniu lampki (kartonik dotarł lekko wgnieciony, ale nie wpłynęło to w żaden sposób na zawartość), druga pokazuje jakie ogniwo zapakowano do środka (zajumana jakiemuś ruskowi wystawiającego opinię na ali, swojej jeszcze nie rozkręcałem), a trzecia jak obydwie lampki prezentują się na kierownicy.

IMG_20180124_103729.jpg

Gaciron4.jpg

IMG_20180125_164633.jpg

To tyle, dzięki :)

 

Edytowane przez schnor25
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: bo już nie mogę edytować. Proszę brać poprawkę na podawane odległości. Nie mam miarki w oczach, a po chwili zastanowienia i analizy wychodzi na to, że nieco zawyżyłem metraż ;)

a) V9C-400 w trybie słabym świeci przyzwoicie na odległość ok. 10-15 metrów

b ) Zaś w trybie mocnym na max 35 metrów (optymalnie ok. 25-30 metrów)

Chodzi mi o samo, niezłe oświetlenie drogi... więcej grzechów nie pamiętam :)

Edytowane przez schnor25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...