MD11 Napisano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 (edytowane) Może nie jest to już taka nowość, ale chyba nie było o tym rowerze większej dyskusji na forum, a myślę, że jest ciekawy. W roczniku 2018 Specialized dodał sztywne osie, więcej miejsca na oponę przy dolnych widełkach oraz obniżył suport. https://www.specialized.com/pl/pl/rowery/rowery-szosowe/rowery-trekkingowe-i-adventure/mski-diverge/c/adventurediverge BB drop w obecnym modelu wynosi aż 85 mm. Dla porównania (przy górnej rurze w okolicach 570 mm): Fuji Cross: 62 Giant TCX: 60 Merida Cyclo Cross: 65 Specialized Crux: 69 Trek Crockett: 65 Fuji Jari: 65 GT Grade: 70 Kellys Soot: 70 Marin Gestalt 72 Merida Silex: 75 Specialized Diverge: 85 Stevens Gavere: 70 Trek Domane Gravel: 78 Jak widać rowery przełajowe mają z reguły bb drop w przedziale 60-65 mm, a gravele 70-75 mm. 85 mm w nowym Diverge to wyjątkowo dużo. Na dodatek ten parametr zazwyczaj maleje trochę wraz ze wzrostem rozmiaru ramy (pewnie ze względu na długość ramion korb), a tutaj podają, że się nie zmienia. Wydaje mi się, że to duży plus - im niżej suport tym niżej środek ciężkości, więc rower powinien się lepiej prowadzić i łatwiej powinno się na niego wsiadać. Wpływ na opór powietrza jest raczej pomijalny (zwłaszcza biorąc pod uwagę wysoką główkę ramy). Z drugiej strony nasuwa się pytanie, czy Specialized trochę nie przesadził? Uwzględniając różnicę w rozmiarze opon wychodzi mi, że Diverge jest zawieszony mniej więcej o 1 cm niżej niż szosówki Meridy i Gianta, a na drodze gravela mogą się trafić jakieś korzenie i inne nierówności. Może ktoś z Was na nim jeździł i ma jakieś przemyślenia odnośnie prowadzenia i prześwitu? Poza ciekawą geometrią aluminiowa rama oferuje: - sztywne osie przód/tył - szlifowane spawy - wewnętrzne prowadzenie wszystkich przewodów (dobrze, że linka tylnej przerzutki do końca idzie w pancerzu) - bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki - 3 pary otworów pod uchwyt na bidon (dzięki powyższemu mocowaniu przerzutki otwory na rurze podsiodłowej są nisko) - otwory na bagażnik i błotniki (pasują firmowe błotniki "plug and play" i pewnie bagażniki do 20 kg w stylu Tubus Fly) - na widelcu chyba też są mocowania na jakieś pakunki Teoretycznie wchodzą kapcie do 42 mm, ale @sapero założył 38 mm i wyglądają jakby były na styk: https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8187-specialized-diverge-e5-sport/. Edytowane 25 Stycznia 2018 przez MD11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sapero Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 42mm wchodzą w ramę karbonową. Ja mam alu i tutaj 38mm to raczej już max. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 Zamówiłem E5 comp pod klienta. Jak tylko go dostanę w tygodniu sprawdzimy co da się upchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wincent Napisano 26 Marca 2018 Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 Rewelacja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Goblin_Janusz Napisano 23 Maja 2018 Udostępnij Napisano 23 Maja 2018 W dniu 28.01.2018 o 14:19, MarcinGoluch napisał: Zamówiłem E5 comp pod klienta. Jak tylko go dostanę w tygodniu sprawdzimy co da się upchać. I jakie są wyniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.