Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock shox pike zima


hyx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy jest możliwe ze sól sypana na drogach może uszkodzić golen amorka?  Bo nie wiem jakim cudem po jednej z takich jazd na jednej goleni zauważyłem ryse na pół lagi nie czuć jej pod opuszkiem palca ale pod paznokciem juz tak więc czy sól z dróg może przedostać się pod uszczelek i tak nawyrabiac

Przed tym zdarzeniem nie używałem brunoxa po tym zdarzeniu nieustannie czyszcze golenie przy pomocy brunoxa czy jest on wstanie zapobiec soli ogólnie zimie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sól generalnie źle działa na rower.

Jeżeli rysa to nie sól. Pod uszczelkę mogło coś się dostać i rypie po goleni.

7 minut temu, hyx napisał:

czy jest on wstanie zapobiec soli ogólnie zimie? 

Czas zachwytu i magii brunoxa się skończył. Jak dasz po goleniach to wpłynie pod uszczelki i wypłucze smar.

Myć wodą. Obficie spłukać. Częściej zaglądać do środka. Uzupełniać/wymieniać smar, myć uszczelki kurzowe, nasączać świeżym olejem gąbki w uszczelkach kurzowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak się dzieje to zdejmij dolne golenie i upewnij się, że nic nie weszło pod uszczelkę albo do środka goleni. Sama sól na pewno nie spowoduje rysy, prędzej uszkodzenie powłoki.

Co do Brunoxa to lepiej czyścić golenie wilgotną szmatką, ew. od czasu do czasu lekko prysnąć na golenie smarem teflonowym i przetrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przy okazji jaki olej polecacie oczywiście zamiennik szeroko dostępny do pika 409 bodajże 5w a także co na uszczelki jaki smar będzie dobry jestem zielony w tych sprawach  zawsze oddawalem do serwisu ale teraz to już sensu nie ma wiekszego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, woojj napisał:

jeśli zamierzasz jeździć zimą po soli to załóż na ten okres sztywny widelec. 

Sól jest zabójcza dla dolnych goleni które są wykonane z magnezu. Widziałem RS przeżarte na wylot.

I wlasnie to jest glowna przyczyna zzartych lag a nie smar litowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, hyx napisał:

To przy okazji jaki olej polecacie oczywiście zamiennik szeroko dostępny do pika 409 bodajże 5w a także co na uszczelki jaki smar będzie dobry jestem zielony w tych sprawach  zawsze oddawalem do serwisu ale teraz to już sensu nie ma wiekszego 

5w jest do tłumika, do lag jakiś Motorex/Motul 15W będzie ok. Pamiętać trzeba żeby od czasu do czasu ustawić rower do góry kołami coby olej nasączył gąbki. Od tego przecież jest. Na uszczelki smar dobry to np. SRAM Butter lub Slick Kick. W wersji ekonomicznej wazelina techniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie że sól drogowa dość często leży na chodnikach/ ścieżka itd w formie sporych kryształków, także wydaje mi się że coś takiego jest już zdolne do zrobienia rysy gdy niefortunnie zaczepi się przy uszczelce.

Tak czy inaczej serwis amora Cie czeka, bez tego może być już tylko gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uszczelki poszła wazelina a co do oleju za 24 zł jest lepiej niż na oryginalnym jednak w wichuwe znają się na rzeczy i nawet telefonicznie udzielili rady jaki dobry tani zamiennik dobrać jak agip 

Edytowane przez hyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SRAM butteer jest robiony przez slickoleum i zarówno w wersji brandowanej przez SRAM czy oryginalnej ogólnie dostępny. Co do zauważalnej różnicy w pracy po wymianie oleju to śmiem twierdzić, że powodem nie jest inny olej tylko mogłeś prawie go nie mieć (często tak właśnie opuszczają fabrykę) albo zmieniłeś ciśnienie w tym różnicę ciśnień w komorach).

Brunoxa odstaw na półkę.

Ziarno czy też kryształ soli jak najbardziej może zrobić taką bubę na golenii. Podobnie jak ziarno grubszego piachu. Trzeba częściej rozbebeszać amor, czyścić i smarować. Zakładam, że amor w miarę nowy bo jak ma kilka wiosen i jeżdżony w takich warunkach to wypadałoby też zmienić mu kurzówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, hyx napisał:

Da rade jeździć bez smaru na nowych uszczelkach? 

Chłopie, masz amor za gruby szmal a kombinujesz jak koń pod górę... Nie prościej było się przygotować do serwisu? Przez czas od kiedy zadałeś pytanie a dniem dzisiejszym mogłeś kupić wszystko co potrzebne. Możesz jeździć i bez oleju, tylko co zostanie z amora.

No chyba że chodzi o kwestie finansowe, ale jak to się mówi: nie jest sztuką kupić, sztuką jest utrzymać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...