rybak16 Napisano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 @czarnaMAMBA Opuszczaną sztyce mam zamiar dokupić później. A co do odpowiedniego kąta, to jakie masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 @rybak16 Przy 200cm wzrostu wybór masz ograniczony (wiem coś o tym) Romet ma śmiesznie wąską rozmiarówkę, Kross trochę lepiej ale taki jakiś krótki się wydaje. Marin jest chyba najlepszym wyborem. Jestem zadowolony z mojego Treka ale gdybym teraz kupował dla siebie HT, wziąłbym chyba Nail Traila właśnie ze względu na bardziej trailowy charakter (no i oczywiście dostępność ramy XXL). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 O właśnie, co do rozmiaru to rozumiem, że XXL brać? Zastanawiałem się czy XL nie jest wystarczająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafu Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 Według Marina to nawet XXL będzie trochę mały ale jest i tak większy niż konkurencja: https://www.marinbikes.com/ww/bikes/nail-trail-6 Ja brałbym bez wahania XXL przy moich 196cm - zauważ że jest tam mostek 45mm a w typowych rowerach XC masz obecnie 90-100mm dla XL-XXL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 Godzinę temu, czarnaMAMBA napisał: Jeśli chcesz mieć fun z jazdy to tylko i wyłącznie jakiś lekki full 120/120 skoku. Jesli sztywniak to tylko z odpowiednim kątem główki i opuszczaną sztycą. A czemu nie fatbajk? Albo przełaj? A ja mam np. fun z jazdy na "pełnym" sztywniaku Jak ja lubię takie kategoryczne stwierdzenia... Może wystarczy lekko ochłonąć? Tereny górskie/ciężki teren to ułamek terytorium Polski, tyle że zgodnie z polską modą gros wybiera rower górski, po czym 99% nie jeździ nigdy w terenie (oczywiście procent żartobliwie umowny, ale wystarczy spojrzeć czym ludzie jeżdżą po większych polskich miastach i to bez legend z mchu i paproci typu, że może mają jeden rower do wszystkiego i w weekendy walą hurtowo maratony po górach dojeżdżając do nich po 400km). A jak już jeździ, to kolejna cześć zgodnie z kolejną polską modą musi być najszybsza i najbardziej hardkorowa, oczywiście głównie we własnych wyobrażeniach co do swojej jazdy i terenu, co skutkuje kupnem właśnie "koniecznie i wyłącznie full bo tylko to jest fun" albo "sztywniak tylko ze sztycą, bo mam zjazd 30% nachylenia (długości 50m i po asfalcie, ale tego już nie dopowiada)". Póki nie wiadomo dokładnie gdzie i jak autor pytania ma zamiar jeździć, to można sobie wróżyć z fusów. Ścieżka czy hopka niewiele mówią, a jeszcze w połączeniu z "początek przygody" i jakimiś kumplami... Jak sam stwierdził, jeździł na enduraku i xc i to drugie dało przyjemniejsze odczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ssslawecki Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 1 godzinę temu, czarnaMAMBA napisał: lekki full 120/120 skoku Zgadzam się w pełni,że to byłby najbardziej uniwersalny rower jaki mi się też nasuwa - możliwie lekki do ścigania i względnie bezpieczny do zjeżdżania w (większych) górach. Resztę zazwyczaj da się obskoczyć czymkolwiek. Wg mnie idealnie jest mieć przynajmniej 2 rowery - jeśli planowałbyś tak, to teraz lepiej kupić coś bardziej do ścigania lub bardziej w góry. Tam bezpieczniej i bardziej komfortowo na pewno jest na skoku 150/150 niż na 100mm - zwłaszcza jak nie czujesz się technicznie dobry jeszzcze. Na wyścigach waga ma z kolei znaczenie niebagatelne. Polecam wyprzedaże również, ale i jak najwięcej testów, prób, przymiarek - przed zakupem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, czarnaMAMBA napisał: Jeśli chcesz mieć fun z jazdy to tylko i wyłącznie jakiś lekki full 120/120 skoku. A póżniej słuchamy opowieści miejskich riderów, którym cwany sprzedawca sprzedał fulla za 15000zł, o tym jaki to wygodny, nowoczesny i uniwersalny rower. Tylko że "na odblokowanym damperze buja i kupa energii idzie psu pod ogon. Trzeba jeżdzić na zblokowanym " ;-) hahaha Nie ma rowerów uniwersalnych. Każdy musi zdecydować na czym będzie jeżdził. Edytowane 26 Stycznia 2018 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 W dniu 25.01.2018 o 13:48, bts napisał: Główka 72 stopnie. Ratunku! Moja szosówka czerwieni się ze wstydu. I ogon 445mm... mój ciągnik siodłowy z naczepą też się czerwieni ze wstydu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 (edytowane) Godzinę temu, gocu napisał: I ogon 445mm... mój ciągnik siodłowy z naczepą też się czerwieni ze wstydu Widzę 442 edit - wersja starsza, , damska ma 445 wynika to z innego układu rur. I osobiście nie narzekam, przynajmniej czuję się yyyy bezpieczenie przy różnych zakrętach na zjazdach np. Edytowane 26 Stycznia 2018 przez lederfox34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 1 godzinę temu, KNKS napisał: Nie ma rowerów uniwersalnych. Każdy musi zdecydować na czym będzie jeżdził. i chyba to najlepsze podsumowanie. Niestety co rusz w Bike B. przebija się słowo- mnogość wyboru dzisiejszych klas rowerów i specyfikacja pod jeźdźca. Marin jest naprawdę fajny (geo, boost, kolor) ale nie bardzo go widzę w środku stawki w maratonach. Z moich obserwacji wynika że większość uczestników jedzie dla zabawy i zaczyna się tłok w połowie stawki, trasy zwłaszcza tam gdzie robi sie technicznie lub niebezpiecznie z powodu warunków atmosferycznych. Przy wyprzedzaniu trzeba mieć i rower i technikę i nogę. Inaczej może być trudno dobić w miarę oddychając na metę w połowie stawki. Na jednym blacie z przodu zdecydowanie trzeba mieć owe płuco Przy technicznych trasach klasyczne xc też da radę, ważna jest technika, zacznie bolec przy maratonach etapowych i wtedy ten full wspomniany jest jak najbardziej racjonalny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 Heh, z tych wszystkich wypowiedzi wnioskuje, że powinienem z góry założyć zakup dwóch rowerów Po pół roku jazdy zdecyduje pewnie co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 (edytowane) 7 godzin temu, Dawwwid napisał: Za 4800zł można kupić Level 9.0 20% mniej od kwoty katalogowej, a to już ciekawa cena i konkurencyjna dla tego Marina. tak, plus lekka negocjacja z tego... http://www.greenbike.pl/kross-level-b9-2016-p-2298.html ale L, wiec mocno skrojony pod maraton, jak zając 7 godzin temu, rybak16 napisał: A gdzie to można kupić? w sensie po sklepach szukacie? Myślałem, że jakieś promocje są tylko dla modeli z zeszłych lat Wiadomo ze promo są na czyszczenie nawet własnych magazynów pod zamawiane już jesienią rowery z ubiegłego roku. Za karbon na prostym osprzęcie dużo, ale niektórzy chcą tego karbonu. W sklepie stacjonarnym tego rabatu nie uświadczy się. Dodam tylko ze na żywca ramy karbonowe od Krossa czy w mtb czy szosie prezentują się naprawdę dobrze. (tu piję głównie do Vento w czerni 7/8 ) Edytowane 26 Stycznia 2018 przez lederfox34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 Ehhhhh... tylko mam więcej w głowie namieszane Myślę, że muszę poczekać na recenzję Marina i się wtedy zastanowić. Co do karbonu to mi nie zależy na nim To na czym mi wcześniej zależało to powietrzny amor i blokada przy manetce, dlatego zastanawiałem się nad level 7.0, który jest najtańszym modelem, który to posiada. Muszę, się mocno zastanowić, który rower lepiej spełni moje oczekiwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawwwid Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 Co do tej blokady na kierownicy to powiem Ci, że jeździłem przez dłuższy czas na dwóch rowerach który jeden ją posiadał, a drugi miał na goleni i tak naprawdę do każdej się przyzwyczaisz i nie będzie Ci brakowało tej "drugiej" opcji. Blokada na goleni tak naprawdę też jest pod ręką, jak masz potrzebę zablokowania skoku to i tak jedziesz po płaskim i wtedy te lekkie wyciągniecie ręki nie stanowi problemu, a z mojego przykładu, czy blokada jest tu czy tam to i tak na końcu zapominam ją odblokować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 26 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 @Dawwwid już takie opinie mniej więcej słyszałem, więc tym się nie przejmuję. Może uda mi się jeszcze z kumplem wybrać przed zakupem i zobaczę, która geometria lepiej mi podchodzi Ma XC, enduro i fat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 27 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 A czy myślicie, że pomysł by kupić rower z niższej półki, tzn koło 3 000 i po roku jak ogarnę jak chce jeździć to sprzedać i kupić coś koło 5 000 już ukierunkowanego. Czy myślicie, że będę miał problem ze sprzedażą tego roweru za 3 000? Czy może łatwiej może będzie mi sprzedać takiego marina w razie co i kupić XC? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 10 minut temu, rybak16 napisał: A czy myślicie, że pomysł by kupić rower z niższej półki, tzn koło 3 000 i po roku jak ogarnę jak chce jeździć to sprzedać i kupić coś koło 5 000 już ukierunkowanego. Czy myślicie, że będę miał problem ze sprzedażą tego roweru za 3 000? Czy może łatwiej może będzie mi sprzedać takiego marina w razie co i kupić XC? Zobacz sobie na olx i allegro po ile są rowery używane. Na ogół strata względem nówki jest spora, chyba że trafisz jakąś niesamowitą wyprzedaż. Wg mnie więcej sensu ma wariant kupienia Marina i ewentualnej wymiany komponentów w przyszłości. Ze względu na to że ma bardzo dobrą, uniwersalną geometrię będzie dobrą bazą. Zresztą nie wiem co miałoby się stać, żebyś po roku jazdy takim rowerem stwierdził że potrzebujesz roweru do XC? Jedyny problem na jaki możesz się natknąć to za mało lekkich / ciężkich biegów – ale tu też kluczowe jest to "możesz", masa ludzi jeździ na 1x11 i im chyba wystarcza. Zresztą to kolega ewangelizator @woojj może potwierdzić Poza tym rower do XC w tej cenie byłby trochę lżejszy, ale jeśli priorytetem jest frajda to kilkaset gram w tą czy w tamtą nie robi specjalnej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 he he he.....religia NW w cenie ;-))) a tak na poważnie ......cholera coś w tym jest....człowiek od 30 lat na góralach jeździ i czasem coś podpasuje czasem nie..... Nw to takie mała rzecz a cieszy. Niby moda, niby marketing.....ale przypasiło mi idealnie tak ja rokendrolowe manetki obrotowe. To się czuje lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarnaMAMBA Napisano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 W dniu 26.01.2018 o 15:10, m0d napisał: A czemu nie fatbajk? Albo przełaj? A ja mam np. fun z jazdy na "pełnym" sztywniaku Jak ja lubię takie kategoryczne stwierdzenia... Może wystarczy lekko ochłonąć? Tereny górskie/ciężki teren to ułamek terytorium Polski, tyle że zgodnie z polską modą gros wybiera rower górski, po czym 99% nie jeździ nigdy w terenie (oczywiście procent żartobliwie umowny, ale wystarczy spojrzeć czym ludzie jeżdżą po większych polskich miastach i to bez legend z mchu i paproci typu, że może mają jeden rower do wszystkiego i w weekendy walą hurtowo maratony po górach dojeżdżając do nich po 400km). A jak już jeździ, to kolejna cześć zgodnie z kolejną polską modą musi być najszybsza i najbardziej hardkorowa, oczywiście głównie we własnych wyobrażeniach co do swojej jazdy i terenu, co skutkuje kupnem właśnie "koniecznie i wyłącznie full bo tylko to jest fun" albo "sztywniak tylko ze sztycą, bo mam zjazd 30% nachylenia (długości 50m i po asfalcie, ale tego już nie dopowiada)". Póki nie wiadomo dokładnie gdzie i jak autor pytania ma zamiar jeździć, to można sobie wróżyć z fusów. Ścieżka czy hopka niewiele mówią, a jeszcze w połączeniu z "początek przygody" i jakimiś kumplami... Jak sam stwierdził, jeździł na enduraku i xc i to drugie dało przyjemniejsze odczucia. Ochłonąć proponuje tobie. Dlaczego nie FAT? Bo na asfalcie umrzesz. Dlaczego nie przelaj, bo po singlach i trailach nie pojeździsz. Dlaczego full 120? Bo jest najbardziej uniwersalny. Pojezdzisz po górach, pojeździsz po lasach, pa asfalcie do pracy też. Z konkretów - full 120 mm to najbardziej wszechstronny sprzęt. I nie jest to wróżenie z fusów tylko posiadane przeze mnie doświadczenie, stawianie na wygodę i zdrowy rozsądek. W dniu 26.01.2018 o 15:52, KNKS napisał: A póżniej słuchamy opowieści miejskich riderów, którym cwany sprzedawca sprzedał fulla za 15000zł, o tym jaki to wygodny, nowoczesny i uniwersalny rower. Tylko że "na odblokowanym damperze buja i kupa energii idzie psu pod ogon. Trzeba jeżdzić na zblokowanym " ;-) hahaha Nie ma rowerów uniwersalnych. Każdy musi zdecydować na czym będzie jeżdził. Buja??? W jakim ty świecie żyjesz. To się uśmiałam. 10 lat temu tak mówili mi koledzy gdy kupowałam fulla, wszyscy jeździli na sztywniakach. Na podjazdach w Beskidach okazywało się jak to buja. Tak, że ja wjeżdżałam i zjeżdżałam to czego oni na Ht nie dali rady O traconej energii też już mit został obalony. Patrz Maja Włoszczowska, która wybiera HT tylko z racji wagi. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 24 minuty temu, czarnaMAMBA napisał: O traconej energii też już mit został obalony. Patrz Maja Włoszczowska, która wybiera HT tylko z racji wagi. Ogółem zgoda co do uniwersalności fulli z małym skokiem. Takim Canyonem Neuronem byłem zachwycony, znakomicie się sprawdzał zarówno na podjazdach jak i wszędzie indziej. Ale nie bierzesz pod uwagę jednego czynnika – że HT są zwyczajnie tańsze Wg mnie jak się ma te 5k do wydania to znacznie lepiej pozostać przy HT, zwłaszcza gdy dostępne są teraz fajne pół-plusowe opcje z oponami np. 2.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarnaMAMBA Napisano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 25 minut temu, bts napisał: Ogółem zgoda co do uniwersalności fulli z małym skokiem. Takim Canyonem Neuronem byłem zachwycony, znakomicie się sprawdzał zarówno na podjazdach jak i wszędzie indziej. Ale nie bierzesz pod uwagę jednego czynnika – że HT są zwyczajnie tańsze Wg mnie jak się ma te 5k do wydania to znacznie lepiej pozostać przy HT, zwłaszcza gdy dostępne są teraz fajne pół-plusowe opcje z oponami np. 2.6. Zgodzę się. Cena HT jest zawsze korzystniejsza. Ja zaryzykowałabym jednak używanego fulla zamiast nowego sztywniaka. Takie skrzywienie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niko00 Napisano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 11 godzin temu, rybak16 napisał: A czy myślicie, że pomysł by kupić rower z niższej półki, tzn koło 3 000 i po roku jak ogarnę jak chce jeździć to sprzedać i kupić coś koło 5 000 już ukierunkowanego. Czy myślicie, że będę miał problem ze sprzedażą tego roweru za 3 000? Czy może łatwiej może będzie mi sprzedać takiego marina w razie co i kupić XC? Sam sobie odpowiedziałeś. 2lata temu zaczynałem z podobnym budżetem, podobnym nastawieniem XC maratony itp, myśląc czy nie lepiej dołożyć do fulla. Mądra osoba doradziła mi żebym kupił rower za połowę tych pieniędzy i sprawdzić czy złapie bakcyla. Skończyło się na tym że kupiłem b7 za połowę budżetu, co z perspektywy czasu okazało się dobrym wyborem. Imo szukaj czegoś z powietrznym amorkiem + sztywna oś w okolicy max 3 tysięcy, zrób na nim sezon. Nawet jakbyś za rok go sprzedał za 2k to wiele nie stracisz, a już będziesz wiedział czego chcesz i którym kierunku iść dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 (edytowane) 13 godzin temu, czarnaMAMBA napisał: Buja??? W jakim ty świecie żyjesz. To się uśmiałam. 10 lat temu tak mówili mi koledzy gdy kupowałam fulla, wszyscy jeździli na sztywniakach. Na podjazdach w Beskidach okazywało się jak to buja. Tak, że ja wjeżdżałam i zjeżdżałam to czego oni na Ht nie dali rady O traconej energii też już mit został obalony. Patrz Maja Włoszczowska, która wybiera HT tylko z racji wagi. Koleżanko, zauważ że w mojej wypowiedzi był cudzysłów, co sugerować miało, że to cytat typowego laika/początkującego i emotionka sugerująca nie do końca poważny ton wypowiedzi. Sam testowałem kilka dni temu RC 900 Team i uważam, ze to świetny, uniwersalny rower, który może zastąpić moje wyciągnięte hardtaile XC. Nie wiem tylko czy początkujący, który nie do końca wie co będzie jeżdził, i jak często, jeśli w ogóle wybierze się w góry, będzie skłonny przeznaczyć 15000 na zakup takiego wszechstronnego roweru ;-) Pisząc "wszechstronny" mam na myśli swoje własne wymagania. Edytowane 28 Stycznia 2018 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybak16 Napisano 28 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 @Niko00 Niestety ale używki mi się nie opłaca kupować gdyż potrzebuję fakturę. A nówki za 3 000 z powietrznym amorem i sztywnymi osiami raczej nie dostane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawwwid Napisano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 A zobacz to - wiem ze mają ok 20szt i tylko w rozmiarze L - masz powietrzny amor i dwie sztywne osie https://www.olx.pl/oferta/rower-kross-level-b7-2017-mtb-gorski-osprzet-sram-CID767-IDlTbe6.html#300d8175b3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.