schnor25 Napisano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Cześć, posiadam hydrauliki M395 (czy tam M396) już 3 lata. Do tej pory ich "serwis" sprowadzał się do odpowietrzania i wymiany klocków. I było generalnie okej, ale od pół roku nastręczają mi problemów. Głównie chodzi o tylny zacisk. Wysunięte tłoczki (szczególnie lewy nie chce się cofać), a dokładniej okładziny klocków są zjadane przez tarczę. Ostatnia akcja dobry miesiąc temu - odpowietrzanie, nowe klocki i do dzisiaj było okej. Ale przyszła jazda w śniegu/błocie i problem wrócił jak bumerang. Klamka gumowa, łapie coraz dalej (czyli wychodziłoby na ponowne zapowietrzenie, ale że po miesiącu?) i tak się zastanawiam czy nie dobrać się do zacisku i go przeserwisować. Jak to jest z tymi tłoczkami? Jak je wyjąć, na co zwrócić uwagę, jak je ponownie włożyć (łatwo?), smarować je czy nie (a jeśli tak, to czym? olej do łańcucha, do hamulców, smar?). Z góry dzięki za wszystkie porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Haitz Napisano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Sprawdzałeś czy gdzieś się nie poci klamka albo zacisk? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schnor25 Napisano 24 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Na pierwszy rzut oka nic nie widać. Z klamką wszystko okej, jeszcze zdejmę koło i przypatrzę się zaciskowi, ale raczej wszystko jest w najlepszym porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schnor25 Napisano 25 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Zdjąłem zacisk, chciałem go rozpołowić, pierwsza śrubka puściła elegancko, natomiast druga za cholerę nie chciała. Chyba za dużo niebieskiego kleju musieli napaćkać, ani WD40, ani podgrzewanie nic nie pomogło, gwint się zjechał i nic nie wyszło . Niemniej bez tego dobrałem się do tłoczków. Same tłoczki, uszczelki i wnętrzności były okej. Myślałem, że będą zasyfiałe, lekko podniszczone, ale nie było źle (tym bardziej dziwię się, że nie chciały one dobrze pracować). Wyczyściłem je, przesmarowałem zielonym Finish Linem i włożyłem z powrotem. Hamulce zalałem, odpowietrzyłem, na chwilę obecną jest okej, ale obawiam się, że kolejna jazda w trudnych warunkach i problem wróci. Nie pierwszy raz śmigam w błocie, wodzie, śniegu i do niedawna było okej, a teraz takie cuda. Nie wiem, może wymiana samego zacisku by pomogła (choć na razie będę jeszcze testować obecny)? Korzystając z okazji, obecnie śmigam na klockach żywicznych, śmiało mogę do tych hampli i tarczy (nie powiem Wam co to za model, ot przystosowana do tych hamulców) zapakować klocki pół-metaliczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 36 minut temu, schnor25 napisał: zapakować klocki pół-metaliczne? Nic nie stoi na przeszkodzie. Jak już miałeś zacisk rozebrany to można było uszczelki wymienić. Z biegiem czasu i kilometrów robią się twarde i/albo jak jest mróz to puchną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schnor25 Napisano 25 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 (edytowane) Nie wyglądały na jakieś wyszczerbione czy coś, dodatkowo u mnie na prowincji byłby problem z dostaniem takich uszczelek od ręki. No cóż, wolałbym, aby zacisk działał już oki Najwyżej przy następnym rozbieraniu wymienie uszczelki. Edytowane 25 Stycznia 2018 przez schnor25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schnor25 Napisano 27 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 (edytowane) A takie pytanie z ciekawości, ktoś może powiedzieć z czego składa się sam zacisk, jakiś schemat budowy (taki jak mój, bo może w tych z wyższej półki jest nieco bardziej skomplikowana budowa)? Mamy zacisk, uszczelki, tłoczek, kanaliki dzięi którym płynie olej. A w środku znajdują się jakieś skomplikowane mechanizmy/elementy, dzięki którym całość pracuje (oraz które mogą ulec uszkodzeniu, a do których nie ma dojścia)? Edytowane 27 Stycznia 2018 przez schnor25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2018 19 godzin temu, schnor25 napisał: Mamy zacisk, uszczelki, tłoczki, kanaliki dzięki którym płynie olej. Tylko tyle. W środku żadnych mechanizmów skomplikowanych nie ma. Hamulce hydrauliczne to dość proste urządzenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Uszkodzeniu ulegają uszczelki, dochodzi do korozji materiału z którego zrobiony jest zacisk (alu), dochodzi do uszkodzenia powierzchni ścian gniazd tłoków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.