Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
39 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Według mnie od osprzętu ważniejsza jest dobra baza, czyli rama, amorek i osie, bo czy to będzie Deore, czy SLX, to nawet nie zauważysz różnicy, a jak przednie koło zacznie "pływać", to może być słabo - czy to odczujesz, to już zależy od tego jak jeździsz.

Jeśli chodzi o rodzimych producentów, to na wstępie warto sprawdzić dostępność, bo z tym akurat może być problem.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :D Rodzi się pytanko, czy zatem Romet Mustang 29 3 2017 o którym wspominasz jest dobrą bazą? Chociaż i tak już ma przyzwoity sprzęt. O Krossa B8 musiałbym popytać czy Lki z 2017 da radę sprowadzić.

Napisano

Zwłaszcza ze kolega Seffer szuka roweru na maratony jak sam stwierdził i ma zapędy na prędkość to jednak 'tę' wagę odczuje. /zrywność/ sztywność (nie mówię o samej ramie)

Godzinę temu, KrissDeValnor napisał:

Według mnie od osprzętu ważniejsza jest dobra baza, czyli rama, amorek i osie, bo czy to będzie Deore, czy SLX, to nawet nie zauważysz różnicy, a jak przednie koło zacznie "pływać", to może być słabo - czy to odczujesz, to już zależy od tego jak jeździsz.

aczkolwiek też lubię Meridy :) jako ujeżdżacz nadmorski starego starego...Kalahari. 

Napisano
Godzinę temu, seffer napisał:

O Krossa B8 musiałbym popytać czy Lki z 2017 da radę sprowadzić.

Też szukałem tego modelu w tym rozmiarze i napisałem ponad 30 maili do różnych dystrybutorów Krossa w Polsce, nigdzie ich nie mają :(

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Romet ( pod warunkiem, że dostępny ) jest bardzo OK - ma już amorek z goleniami 32 mm na sztywnej osi, czego Meridzie brakuje niestety.
Z drugiej strony biorąc pod uwagę samą ramę jako bazę, to Merida ma jednak niewielką przewagę ze względu na boost'a z tyłu - przynajmniej w teorii, bo w praktyce minimalnie większej sztywności możesz nawet nie odczuć.
Kross ma amorek o oczko wyżej od Rometa ( Reba jest o 0,2 - 0,3 kg lżejsza niż Gold ), tyle że bez manetki blokady na kierownicy.
lederfox34
Mam dwie Meridy - niestety od roku w częściach w piwnicy - pierwsza to srebrny Matts Viper '99 ze sztywnym widelcem Cro-Mo na Alivio i z "szosową" geometrią : https://imgur.com/JpRU5iT , a druga to Matts TFS 100 V '09 w podobnym malowaniu jak karbonowy wysoki model w barwach VW Multivan Team : https://imgur.com/oCsL7Fr - tu akurat w wersji D, ale malowanie identyczne i tak się zastanawiam po latach, czy były wtedy dwie wersje kolorystyczne do wyboru ( białej nie pamiętam, a taka się wyświetla jako wersja V ), czy może u nas tak składali - w sensie rama i amorek z wersji D i V-ki do tego.
Sorry za OT, ale jakoś naszło mnie na wspominki :icon_wink:
A co do marki, to nie mam jakiejś ulubionej - jeżeli coś zwraca moją uwagę pod względem wyposażenia, czy wyglądu to po prostu o tym piszę.
Niektórzy próbują zrobić ze mnie jakiegoś "markowego fanboja", ale się nie obrażam - wczoraj Bulls, dzisiaj Merida, ciekawe co będzie jutro :whistling:

 

Edytowane przez KrissDeValnor
Napisano

No dobra o Romecie wszystko wiadomo, jest na celowniku :D Jako, że wspominałem, że mam sklepy krossa obok, a jeszcze chyba nie było mowy o modelach z tego roku, czyli 1.0, 2.0....... itd. Z ich dostępnością raczej tak dużego problemu nie powinno być. Tutaj bym celował w level 7.0 albo 8.0, jak wypadają? (linki niżej)


http://tiny.pl/g482m
http://tiny.pl/g482g

Napisano
6 minut temu, seffer napisał:

Tutaj bym celował w level 7.0 albo 8.0, jak wypadają? (linki niżej)

Moim zdaniem nie mają nawet podejścia do kolekcji z roku 2017. Katalogowe 5k za rower z Reconem, mieszanym deore/slx, do tego koła ważące ~2,3kg to strzał w kolano...

Romet wypada trochę lepiej, ale najlepszą opcją będzie zakup kross'a B8 z kolekcji 2017 (dało się go kupić za 3,7k), sprzedaż z niego nowych kół, poskładanie czegoś na porządnych piastach i w miarę lekkich obręczach. Wyrobisz się w budżecie <5k i będziesz miał Rebę + porządne koła + ramę 12x142. Na napęd nie warto zwracać dużej uwagi, ponieważ wcześniej czy później i tak się zużyje bądź uszkodzi mechanicznie ((?) wciągnięta gałąź pokrzywi wózek przerzutki itd).  

Napisano
2 godziny temu, seffer napisał:

A na stronie Krosa jak był syf tak jest syf! Waga wersji 8,0 13,32 a wersja 7,0 12,2 kg pomimo tego że ma gorszy osprzęt (czyt. cięższy) waży o kilo mniej??? I tak kolejny rok z rzędu to samo... Sorry ale ja bym nie kupił roweru od firmy która nie potrafi podać nawet właściwej specyfikacji roweru! Bo jeśli nie są w stanie zweryfikować błędów na stronie internetowej, którą czyta sam prezes, to jaki syf musi być na montowni gdzie brygadiera właśnie boli głowa? ^_^

Napisano (edytowane)
21 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Idąc tym tokiem rozumowania, to o Romecie można zapomnieć, bo pewnie znowu jest tylko wirtualny :icon_lol:

Romet z 2017 r to jest już bardzo mocno wirtualny...:P No sorry ale Kross, to już naprawdę przegina z tym syfem na stronie internetowej... Raz przeczytałem te wypociny od deski do deski i widzę że tam jest coś nie halo, a tam pracuje nad tym sztab ludzi... A później takie kwiatki jak w 2016r że B7/R7 przed sezonem miał wpisany na stronie amor z rurą taper, ludzie kupili i później lament na forum że tam jest zwykła rura 1i1/8 tylko stery są z redukcją... Reakcja Krossa - zmienili dane na stronie i po sprawie, a kto nie oglądał dokładnie ten dostał..

Edytowane przez Alsew
Napisano
9 godzin temu, seffer napisał:

właśnie nie wiem czy tak bardzo będzie mi przeszkadzać to, że np. z przodu w tej Meridzie nie ma sztywnej osi. Jakimś wielkim kolarzem to nie jestem. Sam już nie wiem 

Moim zdaniem olej te sztywne osie i kup rower który będzie jak najbardziej wygodny i tyle w temacie... Merida się podoba ? Jak będzie Ci geo odpowiadać to się targować, brać i jeździć...

Napisano
5 godzin temu, Alsew napisał:

Moim zdaniem olej te sztywne osie i kup rower który będzie jak najbardziej wygodny i tyle w temacie... Merida się podoba ? Jak będzie Ci geo odpowiadać to się targować, brać i jeździć...

Matko... I to jest najgorsze :)

Bo w sumie tak u mnie było. Rozsądek, podliczanie, cmokanie że to i tamto.. (a bo kross b8 to taki, że mustang taki) A wyszło że pierwsze wrażenie, wyliczenia geo i ogólne odebranie roweru zadecydowalo. Po czasie stwierdzam że tylko czasu na rower trzeba mieć na tyle by się tym wszystkim cieszyć.

I tego koledze życzę :) 

Napisano
19 minut temu, woojj napisał:

Taka propozycja z mojej strony.....tylko na razie go nie ma ;-((

https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-slx-2018

Ale masz o 1kg lżejszy rower od każdej konkurencji.......i najlepsze komponenty. Nie ma tam komponentów do których można by się było doczepić....

Maszyna gotowa do ścigania. Jeśli chodzi o przymiarki to pików jeździ trochę ...... 

Brak sztywnej z tyłu...

Napisano
4 godziny temu, lederfox34 napisał:

Po czasie stwierdzam że tylko czasu na rower trzeba mieć na tyle by się tym wszystkim cieszyć.

I tego koledze życzę :) 

Czasu na rower zawsze jest za mało...:(

2 godziny temu, woojj napisał:

Taka propozycja z mojej strony.....tylko na razie go nie ma ;-((

https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-slx-2018

Ale masz o 1kg lżejszy rower od każdej konkurencji.......i najlepsze komponenty. Nie ma tam komponentów do których można by się było doczepić....

Doczepić to się można w zasadzie tylko do ramy... 72 stopnie główki ramy :down:A co z tymi nowymi ramami Peaka które zapowiadali?:huh:

Napisano

Na pewno popytam o tego krossa B8. Jeśli chodzi o tą Meride i jej potencjał na przyszłość, np. wsadzenie lepszego amortyzatora, czyli m.in. poprawienie sztywności? Jak to wygląda?

Napisano
17 minut temu, seffer napisał:

Jak to wygląda?

Fatalnie ze strony ekonomicznej. Czasami można wyrwać rebę/ foxa 32 z rozbiórki za ~1400zł, Ceny sklepowe to ~1800-1900zł, do tego przeplatanie koła połączone z wymianą piasty na nową pod sztywną oś. Lepiej dołożyć przy zakupie niż potem bawić się w upgrade. 

Napisano
20 godzin temu, Dawwwid napisał:

Też szukałem tego modelu w tym rozmiarze i napisałem ponad 30 maili do różnych dystrybutorów Krossa w Polsce, nigdzie ich nie mają :(

Z tego co widzę to może być ciężko...

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Pamiętajcie, że w przypadku Meridy sprzedając oryginalnie zamontowany amorek, cena upgrade'u nie będzie astronomiczna, a po uwzględnieniu rabatu na rower, wszystko powinno zmieścić się w budżecie - jednak do niczego nie namawiam.

Gdyby nie było boost'a z tyłu, to w ogóle tej propozycji by nie było.


 

Edytowane przez KrissDeValnor
Napisano
17 minut temu, syrobb napisał:

Brałbym tego Rose którego ktoś tu wcześniej wrzucał. Rower bez wad w super cenie.

Nie jestem jakoś przekonany do zamawiania przez Internet, chyba wolałbym usiąść, przejechać się trochę.

Napisano
31 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Gdyby nie było boost'a z tyłu, to w ogóle tej propozycji by nie było.

Nie widziałem meridy na żywo, a patrząc na zdjęcia ciężko jest się upewnić, że jest to boost 12x148. Słyszałem o takim przypadku, że rama posiadała standard "boost" pod ośkę 5mm --> (5x141mm?) co jest kpiną z nieświadomego klienta. 

Jeżeli merida jest na sztywnej boostowanej osi to naprawdę warto się zastanowić nad propozycją @KrissDeValnor

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...