jacobmtb Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 Siemano, dzisiejszego popołudnia stwierdziłem że muszę wkońcu uciąć rure sterową. Wziąłem się do pracy, pozaznaczałem i zacząłem ciąć. Wszystko byłoby spoko gdyby nie to po sprawdzeniu okazało się że tne zbyt nisko o jakieś 3 mm - cięcie na poziomie pierwszej śruby mostka. Odrazu po zorientowaniu się, przerwałem prace z rurą obciętą w połowie. Teraz pytanie: co by się stało gdybym zostawił dotychczasowy ślad i podjął cięcie w miejscu odpowiednim 3-4 mm wyżej? Czy to by miało prawo wytrzymać? Dodam że ścigam się w maratonach... Dzięki i pozdrawiam.
rzymo Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 Na poziomie śruby mostka - tak mniej więcej w połowie tej śruby? To jeszcze nie tragedia, działać będzie, nie zabijesz się (chyba że masz mocno wycieniowane komponenty, to wtedy bym uważał). Jeśli psychicznie nie będziesz miał z tym spokoju, to opcji jest kilka, zależnie od konfiguracji sprzętowej: * podkładki pod mostkiem masz? Jeśli tak to sprawa jest banalna - są dostępne naprawdę cienkie, więc zamiast standardowej 5mm możesz użyć np. połowy tego. Różnicy wysokości kierownicy raczej na pewno nie odczujesz, a zawsze to odzyskane 2 - 3 milimetry * niższy mostek * niższe stery
Tatanka Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 Raczej nie ma obawy żeby rura sterowa złamała się w miejscu nacięcia,zwłaszcza że będzie ono właściwie na samym końcu rury.Gdyby było poniżej drugiej śruby mostka to co innego.Poza propozycjami kolegi @rzymo możesz jeszcze dać do zaspawania ten ubytek.
Dokumosa Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 Ja bym zostawił jak jest i nie spawał bo to znacząco zmieni parametry rury w rozległej okolicy takiej operacji.
woojj Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 Zawsze możesz poszukać nieco niższego mostka.... jeśli jest to na poziomie górnej śruby to nie ma tragedii jeszcze. Pamiętaj że w systemie a- head wielką rolę pełni kapsel który zapobiega dodatkowo całość. Może masz pod mostkiem jakieś podkładki które można wywalić???
Tatanka Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 5 minut temu, Dokumosa napisał: Ja bym zostawił jak jest i nie spawał Tu się zgodzę.Co do zmian parametrów rury to bym nie przesadzał.
Dokumosa Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 Nie przesadzam. Alu ma przewodność cieplną taką, że w czasie spawania cała rura momentalnie osiągnie temperaturę kilkuset stopni. Do tego punktowo mocno zrekonfigurujesz sieć krystaliczną i paradoksalnie w tym miejscu będzie słabsza niż mocniejsza. IMHO: naprawdę szkoda dodatkowo pakować kasy na nowy mostek itp. - rura zawsze łamie się przy koronie ;). Dla świętego spokoju można zastąpić gwiazdkę chińskim ekspanderem, który waży tyle ile rura sterowa i ją znacząco wzmocni w tym miejscu.
Kreick Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 6 minut temu, woojj napisał: Zawsze możesz poszukać nieco niższego mostka.... jeśli jest to na poziomie górnej śruby to nie ma tragedii jeszcze. Pamiętaj że w systemie a- head wielką rolę pełni kapsel który zapobiega dodatkowo całość. Może masz pod mostkiem jakieś podkładki które można wywalić??? Jesteś pewien, że kapsel pełni jakąkolwiek funkcję poza kompresją sterów? Bo ja jestem o tym przekonany. To mostek ma trzymać całość w ryzach moim zdaniem. Ja po zaciśnięciu mostka luzuję kapsel i tylko lekko dokręcam. Ja bym dał do zaspawania chyba, albo odciął i po prostu przyzwyczaił do niższej pozycji. Edit: a to sterówka nie jest stalowa przypadkiem?
woojj Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 10 minut temu, Kreick napisał: Jesteś pewien, że kapsel pełni jakąkolwiek funkcję poza kompresją sterów? służy do regulacji sterów -kasowania luzów- to jego podstawowa funkcja. Odkręć boczne śruby mostka i spróbuj wyszarpać mostek który się trzyma na samym kapslu. Nie da się przy gwiazdce stalowej. Osobiście uważam że jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie którego trudno nie pominąć. Możesz jeszcze zamiast zwykłej gwiazdki użyć insertu do rur kabonowych - zyskasz około + 2 mm
Tatanka Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 31 minut temu, Dokumosa napisał: paradoksalnie w tym miejscu będzie słabsza niż mocniejsza. Jeśli weźmiesz 2 rurki o jednakowej długości,średnicy,grubości ścianki i z tego samego materiału,natniesz obie do połowy, i w jednej z nich ubytek zaspawasz,to która będzie wytrzymalsza np.na zginanie?
Gość Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 A podkładki pod mostkiem Ci nie zostały? Kilka mm nie powinno Ci zrobić większej różnicy a przynajmniej będziesz miał problem z głowy.
Dokumosa Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 @tatanka: weź te obie rury i próbuj złamać/zgiąć 5cm poniżej spawania i zobacz, która padnie w pierwszej kolejności, 3mm pod kapslem nie działa żadna siła poprzeczna na sterówkę.
Mod Team michuuu Napisano 19 Stycznia 2018 Mod Team Napisano 19 Stycznia 2018 2 godziny temu, jacobmtb napisał: Teraz pytanie: co by się stało gdybym zostawił dotychczasowy ślad i podjął cięcie w miejscu odpowiednim 3-4 mm wyżej? Czy to by miało prawo wytrzymać? Dodam że ścigam się w maratonach... Obetnij powyżej tyle ile trzeba. Spokojnie załóż z nacięciem, zmontuj wszystko jak trzeba i zapomnij o problemie. Nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma.
jacobmtb Napisano 19 Stycznia 2018 Autor Napisano 19 Stycznia 2018 Dzięki wszystkim za pomoc. Co do pytań: podkładek pod mostkiem nie mam żadnych, od dłuższego czasu jeżdże z podkładkami nad mostkiem, więc chciałem skrócić rure aby ich nie było. I przekombinowałem Najprawdopodobniej zostawie tak jest, i utne powyżej nacięcia. Myślałem też o użyciu kleju do alu w miejscu tego nieszczęsnego śladu, żeby mieć chociaż troche spokojną głowe.
Mod Team michuuu Napisano 19 Stycznia 2018 Mod Team Napisano 19 Stycznia 2018 Jak koniecznie chcesz : http://www.cx80.pl/nasze-produkty/zywice-epoksydowe-uszczelniacze-cx80/cx80-auto-weld-spawanie-na-zimno-detail.html
jacobmtb Napisano 19 Stycznia 2018 Autor Napisano 19 Stycznia 2018 1 minutę temu, michuuu napisał: Jak koniecznie chcesz : http://www.cx80.pl/nasze-produkty/zywice-epoksydowe-uszczelniacze-cx80/cx80-auto-weld-spawanie-na-zimno-detail.html O, świetnie. Wielkie dzięki. Jutro będę działać i dam znać jak progress.
Gość Napisano 19 Stycznia 2018 Napisano 19 Stycznia 2018 Ewentualnie wybij gwiazdkę i wstaw ekspander do rur karbonowych, powinien całość usztywnić.
woojj Napisano 20 Stycznia 2018 Napisano 20 Stycznia 2018 ....obcinanie powyżej nic nie daje. Obetnij tak jak masz - jeśli nie idzie po skosie. Jeśli cięcie tak jak piszesz jest na poziomie śruby to będzie ok. Klejenie i spawanie sobie odpuść, bo to jest druciarstwo. Zamiast na klej wydaj na ekspandera do karbonu zyskasz dodatkowe 2 mm (taki jak na zdjęciu powyżej. Będzie fachowo. Zawsze możesz jeszcze zadzwonić do Activa - przebije ci rurę sterową.
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Stycznia 2018 Mod Team Napisano 20 Stycznia 2018 ... jak uczył Hrabia Fredro: Cytat ...łatwij kijek obcinkować, niż go potem pogrubasić... 10 razy mierzyć, 1 raz ciąć... Szacunek... I.
woojj Napisano 20 Stycznia 2018 Napisano 20 Stycznia 2018 Teraz, IvanMTB napisał: 10 razy mierzyć, 1 raz ciąć... ......3 razy ciąłem i jeszcze za krótki ;-))))) A tak na poważnie ja zawsze unikam cięcia na styk..... lepiej dociąć doszlifować...... Ale jak ktoś kiedyś mówił ten nie popełnia błędów kto nic nie robi.
Gość Napisano 20 Stycznia 2018 Napisano 20 Stycznia 2018 Ja mam inną taktykę: zostawiam zawsze kilka mm zapasu. Cienka podkladka nad mostkiem wybitnie zle nie wyglada a zostawia margines bledu. No i trzeba pamietac ze nie wszystkie stery i mostki sa jednakowej wysokosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.