ojciec35 Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 (edytowane) Witam Wszystkich Ja porównać hamulce v brake XT - BR 750 do XTR - BR 950 Z tego co wyczytałem na różnych forach to XT 750 działają mułowato mniej precyzyjnie ponieważ posiadają tuleje ślizgowe –ale są mocniejsze w hamowaniu – dla cięższych osób Natomiast xtr 950 z tego co wyczytałem są na łożyskach chyba dwóch maszynowych- są precyzyjniejsze ale słabsze w hamowaniu, ale dostawały luzów-trzeba było stosować jakieś gumki aby nie klekotały na wybojach Czy w hamulcach XTR BR- 950 te łożyska się nie zużyją- na pewno takich się nie dostanie w sklepie z łożyskami Które hamulce z tych dwóch polecacie dla osób ciężkich –moja waga niestety 112 kg Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Wszystkich!! Edytowane 18 Stycznia 2018 przez ojciec35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 (edytowane) XT 750 są ciut mocniejsze niż 950tki, za to mają gorszą modulację i o ile są mocniejsze o ciut to modulację mają gorszą o dwa ciuty ( moje odczucia ) xt 750 są też duże i sporo cięższe od xtr 950. Xt 750 lubiły u niektórych piszczeć przy hamowaniu - u mnie nie piszczały. Xtr 950 łapały luzy na pantografie trzymającym klocek ( równoległe prowadzenie ) i klekotały - dlatego ludzie stosowali gumki, żeby pozbyć się tego dźwięku. Czy siła przez luz spadała? może troszkę a raczej nie ( wg mnie ) te luzy można było usunąć rozbierając hamulec i wkładając podkładki z puszki wycięte, lub kupując specjalny zestaw naprawczy ( o ten zestaw coraz ciężej ale samemu można to ogranąć ) kasowanie luzów trzeba powtarzać cyklicznie po jakimś przebiegu - średnio co rok. XTR 951 już nie klekotały bo miały dodatkowa sprezynkę ( która robiła za gumkę ) ale luzy tez lapały. generalnie luzy łapały xt 739, xtr 950 i 951, ( 960 nie wiem ) O łożyskowanie się nie martw w tych hamulcach - to się nie psuje jeśli nie lejesz kwasem i co rok/dwa albo i rzadziej rozbierzesz i przeczyścisz/nasmarujesz. Nie łapały luzów xt 750/760 oraz LX 570. Bardzo ważna jest klamka do tych hamulców. Musi być porządna ( lx,xt,xtr ) jak wstawisz jakiegoś promaxa czy tektro to będzie lipa. Ew. można avida dać - choć sam nie próbowałem. /edit wg. mnie w/w hamulce to najlepsze vbrejki ever. Edytowane 18 Stycznia 2018 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 (edytowane) W sumie wyżej wszystko zostało już napisane ;-) Od siebie mogę dodać, że pierwsze XTR BR-M951 dostawały luzów ponieważ nie posiadały sprężynek stabilizujących pantograf. Ponadto był on nieco bardziej odchudzony niż w późniejszej wersji przez co hamulec tracił trochę na sztywności. 951, 960 i 970 to bliźniacze konstrukcje, poza anodą nie różniące się niczym (ew. jakością wykonania w nieznacznym stopniu). Nie uważam żeby łapały luzy. Miały po prostu mały luz roboczy, który praktycznie nie powiększał się przez cały okres użytkowania. Miałem te hamulce w prywatnym rowerze, dziś jeżdżą w NRS-ie mojej Pani: Poddałem je tylko tuningowi - wstawiłem tytanowe sprężyny, śrubki, etc. W środku każda szczęka ma dwa kartridże z łożyskami kulkowymi (rozwiązanie stosowane np. w hamulcach Dura-Ace). Serwisowałem taki komplet ok. tydzień temu, wygląda to tak: Hamulce są silne i mają dobrą modulację choć potrafią giąć ramę czy widelec, przez co część siły ucieka. Sama konstrukcja odbiega też sztywnością od hamulców wykonanych na obrabiarkach numerycznych, niemniej są zdecydowanie jedynymi z najlepszych na świecie. Deore XT BR-M750 to inna historia. Prawdopodobnie najsilniejszy hamulec V-brake ever. Tutaj Shimano wysiliło się i szczęki mają dwie równoległe osie obrotu przez co mają naprawdę dużą siłę. Na pantografie nie łapią żadnego luzu, zdarza im się jednak na głównej osi obrotu bo są wykonane na tulejach. Zatrzeć pewnie się je da, ale trzeba być wyjątkowym niechlujem. Problemem jest wspomniane piszczenie, które w niektórych konfiguracjach nie występuje, jednak najczęściej jest i wkurza niemiłosiernie. Przez potężną siłę hamulec ma gorszą modulację niż XTR, ale z poprawnie ustawionym servo w klamce działa bardzo przyjemnie :-) Edytowane 18 Stycznia 2018 przez Punkxtr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Jezuniu, jaka perełka! Śliczny i w pięknym stanie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2018 Dzięki, rama to ewenement w dzisiejszym czasie bo jest fabrycznie nowa - dla mojej Dziewczyny musiałem się wspiąć na wyżyny ;-) Do tego kupiłem nowego SID-a (rocznik 1998 - w pełni rozbieralny), nowe były ceramiczne obręcze, części Tune. Resztę zbudowałem z tego, co uzbierało się w pudle przez lata. Tylko korba nieco odstaje, widziałbym tu czerwoną Roox lub Race Face Next Forged i wtedy będzie fajnie ;-) Osobiście widziałbym tu też starszego SID-a (np. Race 2001), ale ten ze zdjęcia kupiła sobie kiedyś sama Ania i musi zostać, tylko poddałem go tuningowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.