Panoramiks Napisano 16 Stycznia 2018 Napisano 16 Stycznia 2018 Hej mam Specialized Rockhopper Expert 29 na oryginalnych jeszcze piastach, Specialized Hi Lo disc, aluminium QR, 28 otworów, i zauważyłem że w przednim kole hałasują łożyska przymierzam się do wymiany ich były już suche , tylko chciałem się zapytać czy miski wewnątrz piasty po których się one toczą też się w jakiś sposób wymienia ? bo ta od strony hamulca wygląda na mocno sfatygowaną życiem , a wygląda to jakby były jakoś wprasowane w piastę czy coś, pierwszy raz od nowości roweru je serwisuję to chciałem się podpytać jak o nie zadbać ? Pozdro
Panoramiks Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 Nie wiem czy to dobrze widać na zdjęciu , ta zardzewiała strona to ta gorsza , nie wiem czemu się tak stało ma dopiero 4 lata , da się te miski wymienić?...
rzezniol Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 Zmasakrowałeś pan piastę ... strona tarczy wygląda jakby ktoś tam smaru nie było od nowości . Aż si wierzyć nie chce że sam się wypłukał Zdobycie misek konkretnie dla tej piasty będzie graniczyło z cudem, można próbować coś dopasowywać, Jak dla mnie piasta do wymiany. Pozdrawiam
Pidzej Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 5 godzin temu, Panoramiks napisał: ma dopiero 4 lata Rower to nie taczki, trzeba go regularnie serwisować. Do piast na kulkach i konusach trzeba co jakiś zaglądać, czyścić, wymieniać smar i regulować luz. W razie potrzeby wymieniać kulki/konusy.
rzezniol Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 Tak teraz jeszcze się przyglądam pierwszemu zdjęciu ... widzę korozje na tarczy. To rower wodny czy jak ? Pozdrawiam
Panoramiks Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 Ale jak się je wymienia ?mocno siedzą, czyli co nie sprzedają takich nowych ?.. a jakbym ją czym odrdzewił wyczyścił chodziłoby wszystko ? , no nie zaglądałem od nowości bo rower był nowy to dawałem na przeglądy gwarancyjne ,a teraz jak się skończyła to powoli zaczynam sam go serwisować
rzezniol Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 Siedzą dość mocno są wprasowywane. Odrdzewienie ... kręcić się będzie ale nie będzie to gładki obrót, korozja porobiła wżery. Na upartego można tak jeździć ale doprowadzi to do szybkiej degradacji kulek i konusa. Przegląd gwarancyjny i fakt ze mogli nawet nie zajrzeć w łożyska to jedno. Drugie to jak myjesz rower ? Nieumiejętnie użyta myjka ciśnieniowa potrafi mocno zaszkodzić łożyskom. Pozdrawiam
Panoramiks Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 Ok dzięki pomyśle na tym co mi się uda porobić, bo nawet jakbym oddał do serwisu to by od razu kazali wymieniać piastę
cervandes Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 Kiryjeelejson. Jak to musiało działać, że dopiero teraz się zreflektowałeś to raz. Dwa: nikt nigdy tam nie zajrzał, dramat. Trzy: serwis to powinien za to być pozwany a może i nawet producent. Smar po latach byłby brudny, zapyziały ale by był a tam susza jak na pustyni! To musi być trolling, nie wierzę, że ktoś w takim stanie miał rower i nim jeździł. A po ostatnie: pomyślcie co jest z resztą roweru jak tu dwa małe zdjęcia pokazują takie zniszczenia. O czyszczeniu zapomnij, to jest zeżarte, koniec. O miskach też możesz już zacząć zapominać. Tylko nowa piasta/koło zwłaszcza, że ja tam po tej niby zdrowej stronie już wżer widzę.
g286 Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 Piasta nigdy pewnie nie była sprawdzona, najczęściej tej klasy koła dostarczane są ze zbyt mocno skręconymi konusami co po jakimś czasie skutkuje zniszczeniem. Czasem udaje się takie miski wybić ale musiałbyś mieć dawcę (podobna piastę). W innej sytuacji jedynym wyjściem jest wymiana całości. Uszkodzenia bieżni są zbyt duże.
Panoramiks Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 Te piasty chyba były kijowe już od początku bo tylnia mi wymienili na gwarancji jeszcze na maszynowe , ale przedniej już nie zdążyli, jaką piastę na maszynowych łożyskach polecicie do takiego koła? ,z tyłu mi zamontowali novatec …
cervandes Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 Tanio Novatec 041, drożej DT Swiss 370, 350.
Panoramiks Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 To przy zakupie muszę zwrócić uwagę na ilość otworów na szprychy ,bo widzę że są różne pod tymi modelami ?,i mocowanie tarczy hamulcowej, a inne parametry, wymiary będą już typowe?… bo jakby było taniej to sobie w necie kupię…
seraph Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 A masz jakąś ambitną obręcz, żeby był sens ją zostawiać? Bo jak coś pospolitego to taniej może być kupić całe koło. Jak kupisz piastę to musisz doliczyć koszt nowych szprych, nypli i zaplatania koła.
Panoramiks Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 Oryginalna standardowa od producenta jaką dawał taka jest na razie . Te szprychy co są to do nowej piasty nie będą już pasować?
rzezniol Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 Wystarczy że zmieni się średnica osadzenia szprych na piaście i już masz albo za długie albo za krótkie. Inna sprawa że zgodnie ze sztuką raz napiętych szprych nie powinno się stosować drugi raz do budowy nowego koła. Da się je zastosować ponownie ale nie powinno. Pozdrawiam
g286 Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 W kole tej klasy ponowne użycie szprych jeśli zostaną z głową napięte nie powinno sprawić problemu. Większość piast z mocowaniem tarczy na sześć śrub ma kołnierze o podobnej średnicy i rozstawie, dotyczy to np Novateca i Shimano. Zmiana szprych nie będzie konieczna i cała operacja zamknie się w niewielkich kosztach. Weź kup novateca, może spróbuj sam przepleść ? Wcale nie takie trudne.
Panoramiks Napisano 18 Stycznia 2018 Autor Napisano 18 Stycznia 2018 Dzięki za pomoc, zobaczę co i jak może udam się do serwisu zobaczę też co zaproponują , na razie dzięki , już co nie co wiem na czym „jeżdżę” jak to działa ,Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.