Skocz do zawartości

[piasta] pytanie o serwis piasty przód


Panoramiks

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej  mam Specialized Rockhopper Expert 29 na oryginalnych jeszcze piastach, Specialized Hi Lo disc, aluminium QR, 28 otworów,  i  zauważyłem że w przednim kole hałasują łożyska przymierzam się do wymiany ich były już suche , tylko chciałem się zapytać czy miski wewnątrz  piasty po których się one toczą też się w jakiś sposób wymienia ?  bo ta od strony hamulca wygląda na mocno sfatygowaną życiem , a wygląda to jakby były jakoś wprasowane w piastę czy coś, pierwszy raz od nowości roweru je serwisuję to chciałem się  podpytać jak o nie  zadbać ? Pozdro

Napisano

Nie wiem czy to dobrze widać na zdjęciu , ta zardzewiała strona to ta gorsza , nie wiem czemu się tak stało ma dopiero 4 lata , da się te miski wymienić?...

DSC01331.JPG

DSC01332.JPG

Napisano

Zmasakrowałeś pan piastę ... strona tarczy wygląda jakby ktoś tam smaru nie było od nowości .
Aż si wierzyć nie chce że sam się wypłukał 

Zdobycie misek konkretnie dla tej piasty będzie graniczyło z cudem, można próbować coś dopasowywać,
Jak dla mnie piasta do wymiany.

Pozdrawiam  

Napisano
5 godzin temu, Panoramiks napisał:

ma dopiero 4 lata

Rower to nie taczki, trzeba go regularnie serwisować. Do piast na kulkach i konusach trzeba co jakiś zaglądać, czyścić, wymieniać smar i regulować luz. W razie potrzeby wymieniać kulki/konusy.

Napisano

Ale jak się je wymienia ?mocno siedzą, czyli co nie sprzedają takich nowych ?..  a  jakbym ją czym odrdzewił wyczyścił chodziłoby wszystko ? , no nie zaglądałem od nowości bo rower był nowy to dawałem na przeglądy gwarancyjne ,a teraz jak się  skończyła to powoli zaczynam sam go serwisować

Napisano

Siedzą dość mocno są wprasowywane.
Odrdzewienie ... kręcić się będzie ale nie będzie to gładki obrót, korozja porobiła wżery.
Na upartego można tak jeździć ale doprowadzi to do szybkiej degradacji kulek i konusa. 

Przegląd gwarancyjny i fakt ze mogli nawet nie zajrzeć w łożyska  to jedno.
Drugie to jak myjesz rower ?
Nieumiejętnie użyta myjka ciśnieniowa potrafi mocno zaszkodzić łożyskom.

Pozdrawiam 

Napisano

Kiryjeelejson.

 

Jak to musiało działać, że dopiero teraz się zreflektowałeś to raz. Dwa: nikt nigdy tam nie zajrzał, dramat. Trzy: serwis to powinien za to być pozwany a może i nawet producent. Smar po latach byłby brudny, zapyziały ale by był a tam susza jak na pustyni! To musi być trolling, nie wierzę, że ktoś w takim stanie miał rower i nim jeździł.

 

A po ostatnie: pomyślcie co jest z resztą roweru jak tu dwa małe zdjęcia pokazują takie zniszczenia.

 

O czyszczeniu zapomnij, to jest zeżarte, koniec. O miskach też możesz już zacząć zapominać. Tylko nowa piasta/koło zwłaszcza, że ja tam po tej niby zdrowej stronie już wżer widzę.

Napisano

Piasta nigdy pewnie nie  była sprawdzona, najczęściej tej klasy koła dostarczane są ze zbyt mocno skręconymi konusami  co po jakimś czasie skutkuje zniszczeniem. Czasem udaje się takie miski wybić ale musiałbyś mieć dawcę (podobna piastę). W innej sytuacji jedynym wyjściem jest wymiana całości. Uszkodzenia bieżni są zbyt duże.

Napisano

Te piasty chyba były  kijowe już od początku bo tylnia  mi wymienili na gwarancji jeszcze na maszynowe , ale przedniej już nie zdążyli,  jaką piastę na maszynowych łożyskach polecicie do takiego koła? ,z tyłu mi zamontowali novatec …

Napisano

To przy zakupie muszę zwrócić uwagę na ilość otworów na szprychy ,bo widzę że są różne pod tymi modelami ?,i mocowanie tarczy hamulcowej, a  inne parametry, wymiary będą już typowe?… bo jakby było taniej to sobie w necie kupię…

 

Napisano

A masz jakąś ambitną obręcz, żeby był sens ją zostawiać? Bo jak coś pospolitego to taniej może być kupić całe koło. Jak kupisz piastę to musisz doliczyć koszt nowych szprych, nypli i zaplatania koła.

Napisano

Wystarczy że zmieni się średnica osadzenia szprych na piaście i już masz albo za długie albo za krótkie.
Inna sprawa że zgodnie ze sztuką raz napiętych szprych nie powinno się stosować drugi raz do budowy nowego koła.
Da się je zastosować ponownie ale nie powinno.

Pozdrawiam  

Napisano

W kole tej klasy ponowne użycie szprych jeśli zostaną z głową napięte nie powinno sprawić problemu. Większość piast z mocowaniem tarczy na sześć śrub ma kołnierze o podobnej średnicy i rozstawie, dotyczy to np Novateca i Shimano. Zmiana szprych nie będzie konieczna i cała operacja zamknie się w niewielkich kosztach.  

Weź kup novateca, może spróbuj sam przepleść ? Wcale nie takie trudne.  

Napisano

Dzięki za pomoc:), zobaczę co i jak może  udam się do serwisu zobaczę też co zaproponują , na razie dzięki , już co nie co wiem na  czym „jeżdżę”  jak to działa ,Pozdrawiam  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...