stoper86 Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Witajcie.Jestem posiadaczem rowerku Kellys Thorx i od dłuższego czasu zastanawiam się nad przejściem z platform na system SPD.Naczytałem się troszkę i jak zwykle im więcej czytam tym bardziej nie potrafię się zdecydować bo niektórzy piszą, że warto mieć 3 pary butów SPD i w ogóle zaczyna to być czarna magia.Do niedawna mieszkałem w Nowym Targu i jeździłem głównie po lasach i paśmie górskim GORCE.Z racji przeprowadzki na płaskie tereny zastanawiam się czy kupować buty SPD MTB czy może jakieś inny typ polecicie??To będą moje pierwsze przygody z tym systemem więc nie chciałbym źle wybrać…Zastanawiam się nad pedałami:Shimano PD-A530 - http://allegro.pl/pedaly-shimano-pd-a530-spd-srebrne-bloki-i5822791338.htmlDo tego buty:Northwave Scream SRS - http://allegro.pl/buty-spd-northwave-scream-srs-wyprzedaz-44-5-i6953316849.htmllubpolecane SHIMANO SHM089L - http://allegro.pl/buty-rowerowe-shimano-shm089l-czarne-r-48-promocja-i6741796355.htmlCo sądzicie o tych butach i pedałach??Czy może polecicie coś innego jak na początek przygody z SPD??Będę wdzięczny za wszystkie komentarze im więcej tym bardziej będą Mi pomocne.Jeszcze jedno Może znacie jakiś sklep w Krakowie co mają spory wybór butów SPD i doradzą w wyborze??Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRD Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Witaj, na początek (wg mnie ) to połączenie SPD M520 + Shimano089L. Mam to połączenie tylko ze starszym modelem obuwia ShimanoM088L i już użytkuję ten zestaw ponad 2 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 To ja klasycznie polecam pedały Shimano pd m540. Proste, nie zbyt drogie i niezniszczalne pedały, śmiało możesz porozglądać się za używkami. Sam kupiłem je jaki moje pierwsze spdki, mam je już jakieś 5 lat. Ogólnie sporo ludzi na nich jeździ i polecają. 540 są lepsze niż 520 ponieważ do rozkręcenia 520 potrzebujesz specjalnego klucza Shimano a 540 rozkręcisz zwykłymi kluczami i szybko usuniesz luz (jak będzie). Po za tym środek też czymś tam się różni ale nie pamiętam czym, chyba jest inna oś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Teraz, stefan2810 napisał: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRD Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 To fakt klucz do M520 to koszt ok 10 zł... M540 są lepszym wyborem ale na początek myślę że nie ma co przepłacać... Jeżeli autor poczuje, że jazda w SPD to jest jego bajka to można inwestować w wyższą grupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 39 minut temu, stoper86 napisał: bo niektórzy piszą, że warto mieć 3 pary butów SPD ....i warto mieć 3 rowery (każdy do innej pary butów) Mam jeden rower i jedne buty spd - jakoś daje rade i na maratonach i jak jadę po "bułki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stoper86 Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Jeśli chodzi o pedały to chciałem coś do około 200 złotych więc model 540 jak najbardziej się w niej mieści i jeśli jest w czymś lepszy oprócz tego klucza od 520 to bez problemu go kupię bo według mnie lepiej dać parę groszy więcej teraz niż później kupować coś innego Czy standardowe bloki dodawane do pedałów wystarczą czy może się je osobno kupuje?? Jak jest z regulacją tych luzów i na czym to polega? Może i zadaje głupie pytania ale kto pyta nie błądzi Czyli ogólnie jeśli chodzi o buty to wszyscy polecają SHM089 więc chyba nie ma co kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Ja bym proponował rozejrzeć się za PD-M530 czyli M520 z platformą. Pomaga ona nieco we wpinaniu. W promocji jak znajdziesz to różnica niewielka będzie i nadal w budżecie. Buty M089 wystarczą. To, że inni mają kilka par wynika z tego, że z czasem chce się czegoś innego spróbować i potrzebne są sztywniejsze, zimowe lub miejskie a że ciężko jest takie buty zużyć to stare leżą. Co do naprawy M520 to mam 3 pary i jeszcze ani jeden pedał nie złapał luzu a ważę 100kg i lubię pociągnąć pod górkę na stojąco. Klucza nie posiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 buty M089 są strasznie wąskie, mi cierpla noga w 2 minuty po ich zalozeniu, a co dopiero po jezdzie. wiec raczej mysl o czymś innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 albo zaryzykuj uzywane z wyższej półki - jak Ci nie podpaszą to sprzedasz z minimalną stratą : http://allegro.pl/pedaly-spd-shimano-xtr-pd-m959-i7095075546.html#thumb/1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 IMHO śmiało bierz pedały m520 lub m530. Rozpowszechniło się dużo bajek o tym "specjalnym kluczu", o niby złych uszczelnieniach, o plastikowej nakrętce pękającej od samego patrzenia, itp. tymczasem prawie dwa razy wyższa cena m540 względem m520 nie ma praktycznie żadnego uzasadnienia w trwałości, niezawodności czy sposobie działania, a i to "specjalne narzędzie" to jakieś grosze (choć oczywiście jak co do czego, to trzeba je po prostu mieć, wiec może być to upierdliwe). Nie wiem skąd to wynika, pewnie kwestia skali sprzedaży najtańszego modelu (skoro idzie tego dużo to i częściej można usłyszeć o jakiejś awarii) oraz racjonalizowanie sobie zakupu droższego wariantu, który przecież "musi być lepszy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Fakt, m540 maja dziwnie wysoką cenę. Należę do tych co mieli i maja 520 i w jednym z nich raz mi pękła ta "plastikowa" nakrętka, a dokładnie tuleja. niemniej mam jeszcze jedna parę m520, 2 pary a530, sa tej samej budowy co 520 i dzialaja W cenie 540 mozna kupic m8000 na alle, i to juz jest opcja na pewno lepsza niz 540. a nawet pojawialy sie M8020 za 210 pln Nowe w blistrze z blokami. Co do butów nie polecam 089, na moje najgorszy but jaki mialem w zyciu na nogach. Poczatkowo wydawaly sie OK ;-) a pozniej ta ich gumiakowatosc powodowala u mnie bol stop po przekroczeniu 50km. lepiej doplacic pare pln do nw scorpius, podobne buty, a wygodniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Potwierdzam z butami, o ile 88 były (mam je) bardzo wygodne i w miarę sztywne, to 89 to w moim przypadku jakaś paranoja, są bardzo wąskie i oczywiście będą ludzie którym podejdą ale trzeba uważać, Co do pedałów, kupiłem córce 12l, 8020 (Jej pierwsze spd, wcześniej próbowała żeby zobaczyć co Jej podejdzie kilku par moich). Brałem właśnie za ~200zł na alle. Córka jest bardzo zadowolona, w przeciwieństwie do m520 czy m545, m636 (na te wszystkie narzekała). Mi też bardzo odpowiadają nowe XT, ale kuriozalnie myślę że w tym przypadku bardziej interesująca jest opinia 12 letniego nowicjusza w tej kwestii, który przymierzył kilka par pedałów, niż moja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakalq Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 A czym się różnią te: https://www.intersport.pl/obuwie/buty-rowerowe/buty-shimano-eshm089g.html od polecanych SHIMANO SHM089L ? Te z intersportu mogę przymierzyć jak i te: https://www.decathlon.pl/buty-na-rower-mtb-m089-id_8324902.html#v524288. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 21 minut temu, abdesign napisał: Potwierdzam z butami, o ile 88 były (mam je) bardzo wygodne i w miarę sztywne, to 89 to w moim przypadku jakaś paranoja, są bardzo wąskie i oczywiście będą ludzie którym podejdą ale trzeba uważać Miałem 88, nie katowałem a po dwóch latach siatka przy palcach się popruła. Poza tym były to jak luźne bambosze, rzepy ściągnięte na maksa, klamra podobnie i chyba przez to czasem się przycinała. Zresztą jeszcze nie miałem na nogach pasujących SH. Niedawno kupiłem Giro w Deca - jak dla mnie super dopasowane, podobnie jak B'Twin 700 (te mam szosowe). I dlatego polecam jednak po przymierzać aby mieć jakieś rozeznanie. Do tego pedały SH-m520 - bardzo dobre i ekonomiczne. Co prawda moja pierwsza para dość szybko dostała luzów ale po prostu trafiłem na felerny egzemplarz bo z drugimi nie mam żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 16 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Pedały 520 albo 540 kwestia portfela i podatności na opinie za jednym albo drugim modelem. Ja mam 540-stki. Istotniejsze w tym zestawie są buty. Jeździłem w sh(3 pary przez lata) i byłem zadowolony ale skuszony przez kumpla kupiłem Sidi. No i jestem zachwycony tym butem. Dopiero teraz czuję co to znaczy wygodny i funkcjonalny but. Za 3 stówki nie kupisz (jak sh) ale warto się zastanowić kosztem odłożenia innych wydatków na później. https://www.dadelo.pl/buty-sidi-eagle-7-pd3622/?v_Id=112972 Cena mało zachęcająca( w stosunku do sh) ale jak dla mnie priorytet to wygoda. Możliwe, że dla mojej stopy ten but przypasował idealnie(lepiej niż sh) więc nie generalizuje że tyko Sidi. Kwestia indywidualnej budowy ma też znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syntetycznypiotr Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Zobacz też jak głęboko chowa się blok, miałem turystyczne teoretycznie shimano mt44 i blok wystawał bardziej niż w moich obecnych mavicach crossride. Poza tym w shimano prawie nie ma bieżnika wieć jak gdzieś będziesz stromiej właził albo po niepewnej glebie/błocie to możesz jeździć butami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 17 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 14 godzin temu, syntetycznypiotr napisał: Poza tym w shimano prawie nie ma bieżnika wieć jak gdzieś będziesz stromiej właził albo po niepewnej glebie/błocie to możesz jeździć butami. Gdyby w grę wchodziły Sidi - bieżnik głęboki, twardy i "plastikowy" To jak dotychczas jedyna wada tych butów. Na mokrych kamieniach podparcie bywa problematyczne. No i dla spacerowiczów - sztywniejsza podeszwa niż w Sh też nie jest komfortowa jeżeli łączysz jazdę rowerem np. ze zwiedzaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stoper86 Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Dziękuje wszystkim za wypowiedzi w moim temacie i proszę o więcej Wstępnie zdecydowałem się na pedały XT PD-M8000 Jak myślicie to dobry wybór jak na początki przygody z SPD?? Co do butów jeszcze nie wiem bo mierzyłem te 089 i całkiem wygodnie leżał numer 45. Chciałbym jeszcze przymierzyć buty jakiejś innej firmy na przykład Northwavy, żeby mieć porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 W jednym rowerze wymieniłem M520 na M8020 czyli M8000 + platforma. W pozostałych dwóch nadal mam M520. Oczekiwałem jakiejś rewolucji ale wielkiej różnicy między nimi nie widzę. Może dzięki platformie troszkę łatwiej idzie wpinanie i może, ale MOŻE, jest nieco lepsze podparcie na boki, choć to chyba kwestia samej platformy, która wg shimano poszerza pedał w każdą stronę o parę milimetrów. M8000 nie jest tak szerokie, więc nie wiem czy się pod stopą różni od M520. Redukcja masy to dla mnie jakieś bajki. Cieńsze skarpetki założę i na to samo wyjdzie. Jakbym miał jeszcze raz kupować pewnie bym wziął M530 by mieć mechanizm z M520, które znam i platformę. I by mi jeszcze zostało na drugą parę jakby pierwsza się kiedyś zepsuła. Do tego platforma M530 wygląda na użyteczniejszą od tej z M8020, która to w zasadzie spełnia jedynie funkcję prowadnicy zaczepu w zatrzask. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stoper86 Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 2 godziny temu, huskarl napisał: Jakbym miał jeszcze raz kupować pewnie bym wziął M530 by mieć mechanizm z M520, które znam i platformę. I by mi jeszcze zostało na drugą parę jakby pierwsza się kiedyś zepsuła. Do tego platforma M530 wygląda na użyteczniejszą od tej z M8020, która to w zasadzie spełnia jedynie funkcję prowadnicy zaczepu w zatrzask. To Mi kolego namieszałeś... Stwierdziłem, że mam korbę XT to pedały może też takie kupię, ale teraz mam wątpliwości. Mogę mieć XTki za 230 złotych . Ktoś jeszcze może się wypowie na temat 530 czy XT?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 To bardzo proste. Chcesz mieć minimalnie mniejszą masę, ładniejsze wykonanie obudowy i znaczek XT - kupuj M8000. Wystarczy Ci po prostu działający sprzęt bez zwracania uwagi na detale i masę - kupuj M520/530 Po środku masz M540, czyli wykonanie jak M520 z drobnym usprawnieniem za cenę prawie jak M8000... Nie spodziewaj się, że w XT jakoś magicznie będzie mechanizm lepiej działał, albo że będą dwa razy trwalsze, itp. W PD-M785 kumpel ubił jeden pedał po dwóch dniach w górach, uznano wadę fabryczną i dostał nową parę. Także jak widzisz nawet wysoka grupa nie powoduje, że nie można wykluczyć babola prosto z pudełka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 Tak to jest jak pytasz się za szerokiego grona. Nikt z nas nie ma pełnej wiedzy ale ma opinię i teraz musisz te skrawki wiedzy sobie w jakiś obraz skleić. Może wyjść z tego coś jak Picasso, z nosem na czole. Ja jestem orędownikiem platform. Nie dlatego, że można jeździć bez wpięcia. To bujdy. Załączam zdjęcia moich butów wpiętych w M8020 (na górze buty M077, na dole XC51). Jak widać platforma nie jest nawet w pobliżu podeszwy, więc nie ma mowy od podparciu. No i jaki kształt musiałyby mieć buty bez SPD by dopasować się do tego kształtu? Ta klatka służy jedynie za pomoc we wpinaniu. Na pewno łatwiej jest mi w nich niż w M520. Jeśli chcesz ruszyć pod górkę i musisz się szybko wpiąć i zacząć pedałować, bo inaczej polecisz, to z platformą wpinam się w zasadzie bez pudła. Wystarczy takie kopnięcie w pedał i nawet jeśli pedał jest pod jakimś kątem to dzięki niej zostanie ustawiony poziomo a zaczep prowadzony po platformie wskoczy w zatrzask. W M520, chociaż jeżdżę parę lat to nadal potrafię nie trafić w zaczep, szczególnie gdy przesiadam się na inny swój rower, który ma inną pozycję więc pedał jest w innym miejscu, a w sytuacji stresowej tym bardziej jest trudno. Na pewno to, że platforma dodaje parę milimetrów na boki, wpływa na podparcie buta. Buty SPD tak naprawę opierają się na pedale na powierzchni paru cm^2. Szersza platforma może te powierzchnię powiedzmy podwoić, co pewnie skutkuje mniejszym obciążeniem okolic zaczepu. Proponuję M530, chociaż w nich nie jeździłem, gdyż mają klatkę podobną do pedałów XTR M9020, która wygląda minimalnie użyteczniej, bo nie jest tak poprzycinana jak w M8020. Czyli łączą prostotę i niezawodność M520 z klatką o profilu najwyższego modelu serii, a kosztują parę złotych więcej od M520 A właśnie co do butów. Jeśli przymierzałeś M089 i wydawały się za miękkie to zobacz XC51. Ja mam takie i czuć że sztywniejsze. Nie są bardzo sztywne więc chodzić można ale na rower starczają i stopy mi w nich nie drętwieją jak w miększych modelach. Jak zwykle, są ludzie co narzekają na nie, że nietrwałe czy coś tam, ale dla mnie na razie OK. W jakiejś promocji wyrwałem je za niewiele więcej niż M089. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 18 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 2 minuty temu, huskarl napisał: Tak to jest jak pytasz się za szerokiego grona. Nikt z nas nie ma pełnej wiedzy ale ma opinię i teraz musisz te skrawki wiedzy sobie w jakiś obraz skleić. 2 minuty temu, huskarl napisał: Ja jestem orędownikiem platform. I tutaj masz całkowitą racje. Każdy ma swoje preferencje. Ja z kolei uważam, że platformy mi w niczym nie pomagają(pomagały). Spróbowałem i stwierdziłem, że niepotrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2018 1 godzinę temu, m0d napisał: Nie spodziewaj się, że w XT jakoś magicznie będzie mechanizm lepiej działał, albo że będą dwa razy trwalsze Bo to nigdy tak nie działa, że produkt z wyższej półki ma np. procentowo lepszą trwałość, albo jest procentowo lżejszy o taką samą wartość jak różnica w cenie między produktami. I dotyczy to nie tylko sprzętu rowerowego. Jeżeli kogoś stać, kupuje rzecz z wyższej lub najwyższej półki, zyskując trochę na wadze, trochę na trwałości, trochę na designie a najwięcej na miłym połechtaniu próżności Wszystkie wymienione 520, 540 i XT mają w praktyce ten sam mechanizm łożyskowania i wpięcia, więc działają tak samo. Jedynie 520 ma plasticzaną nakrętkę, o czym wcześniej wspomniał @m0d. Nie jest z tym żaden problem w działaniu, ale jak to z tworzywem, może się wyrobić po jakimś czasie podczas serwisowania pedałów. W dniu 16.01.2018 o 11:47, stoper86 napisał: Czy standardowe bloki dodawane do pedałów wystarczą czy może się je osobno kupuje?? Oczywiście że bloki dostarczane z pedałami wystarczą. Są to bloki SH51, jednokierunkowe, najlepsze jakie mogą być do tych pedałów. W dniu 16.01.2018 o 11:47, stoper86 napisał: Jak jest z regulacją tych luzów i na czym to polega? Proszę: http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-pedalow-shimano-pd-m540-i-pd-m520/ Robimy to nie tylko po to żeby skasować ewentualne luzy, ale przede wszystkim regularny serwis pedałów (przynajmniej raz w roku) i wymiana smaru znacząco wydłuża żywotność pedałów. Z tych trzech propozycji, 540 ma wszystko co XT za niższą cenę, i dodatkowo aluminiową a nie plastikową nakrętkę jak w 520. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.