Michal2008 Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Cześć! chciałbym prosić o Wasze opinie na temat sztywnych osi; tzn. czy Waszym zdaniem warto mieć oś sztywną z tyłu czy z przodu? (rower mtb - wiadomo, że z przodu i z tyłu hehe) i co daje tylna oś QR9 w systemie boost 141 do "zwykłej" osi ? Z góry dzięki za odpowiedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Rowery co mają tylko jedną sztywną oś, mają ją na przedzie. Można założyć, że przedni amortyzator wymaga większego usztywnienia niż tylny trójkąt. Jeśli masz sztywną oś z tyłu to dorobienie takiej z przodu to wymiana amortyzatora. W druga stronę jest trudniej. "boost" to szerszy tylny trójkąt potrzebny do zmieszczenia opon typu "plus" (ponad 2.8). W zwykłych rowerach bez boosta można zamontować oponę o maksymalnej szerokości około 2.4-2.6 (zależnie od modelu). Wszystko powyżej będzie trzeć albo o ramę, albo o łańcuch, lub będzie to robić przy niewielkim zabrudzeniu opony błotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 wszystko jasne, tylko np. w treku x caliber 8 2018 jest z tyłu oś "zwykła" w systemie boost przy zwykłych kołach mtb czy ona daje coś spektakularnego w porównaniu do osi bez boost ? czy zwiększa znacząco sztywność czy chwyt marketingowy.... odnoście osi sztywnej z tyłu interesuje mnie czy warto dopłacać w sensie ile max warto dopłacać. Interesują mnie dwa rowery i dlatego się zastanawiam. (w sumie jeszcze zostaje kwestia geometrii...,ale to już moja kwestia :D) https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/2043600-2018/ http://www.rowerymerida.pl/produkt1429/big-nine-500-lite-rower-merida.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Boost 141x9 jaki jest w Treku daje w zasadzie tylko możliwość montażu szerszej opony, co do sztywności, to śmiem twierdzić że jest gorzej niż przy 135 bo jeśli oś jest dłuższa a jej średnica się nie zwiększa to w sumie jasne . Merida ma 'prawdziwego' boosta 148x12. Ale z tego co widzę to oba rowery mają z przodu klasyczne QR... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskarl Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Na moje to chwyt. Pewnie można ten rower później zmodyfikować i wsadzić baloniaste opony, ale na razie sprzedają na zwykłych, które w sumie starczą. Sztywna oś to w wg mnie ma sens w fullach. Tam tylny trójkąt jest ruchowy więc warto go wzmocnić sztywną osią, która go dobrze zepnie. W HT trókąt jest przyspawany i jeśli nie uprawiasz ciężkiego wyczynu to nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 6 minut temu, Alsew napisał: Ale z tego co widzę to oba rowery mają z przodu klasyczne QR... tak, a przypadkiem przy dłuższej piaście kąt szprych nie ulega zmianie.... czyli przyszłościowo z tyłu sztywna oś nie jest tak istotna jak z przodu? w obu rowerach i tak z przodu trzeba ewentualnie zmieniać amor... i zastanawiam się czy warto dopłacać do meridy ? (wiadomo zależy jakie się jeszcze dostanie rabaty). Tylko, że trek jest już dostępny, a merida jak zwykle za miesiąc za miesiąc itd/.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 18 minut temu, Michal2008 napisał: zastanawiam się czy warto dopłacać do meridy ? Po za normalnym boostem Merida ma lepsze hamulce, i lepszy napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Głos na Meridę - właśnie za boost'a z tyłu. Właściwie na korzyść Treka przemawia tylko gwarancja. Oba mają amorki z goleniami o średnicy 30 mm - nie wiem ile ważysz, ale jeśli jesteś ciężki to przy ostrzejszej jeździe może brakować nieco sztywności.Alsew Hamulce mają takie same ( odpal właściwe linki ), a napęd też niewiele się różni - stopniowanie i tylna przerzutka XT w Treku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Teraz, Alsew napisał: Po za normalnym boostem Merida ma lepsze hamulce, i lepszy napęd. akurat merida i trek ten sam zestaw hamulcowy M315 jedynie merida ma tarcze z przodu 180, ale tez jakąś podstawową więc hamulce lipa z czasem do wymiany, no napęd kwestia dyskusyjna, ale też wolałbym z meridy tak samo geometria ramy w treku 18,5 i meridy M bardzo zbliżona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Teraz, KrissDeValnor napisał: Głos na Meridę - właśnie za boost'a z tyłu. Właściwie na korzyść Treka przemawia tylko gwarancja. Oba mają amorki z goleniami o średnicy 30 mm - nie wiem ile ważysz, ale jeśli jesteś ciężki to przy ostrzejszej jeździe może brakować nieco sztywności.Alsew Hamulce mają takie same ( odpal właściwe linki ), a napęd też niewiele się różni - stopniowanie i tylna przerzutka XT w Treku. waga +/- 73 kg tylko zostaje kwestia ceny, meridy jeszcze nie ma, jak dowiadywałem się w sklepach przez interent to jak będzie lub jak szybciej złoże zamówienie (czego nie chcę, bo muszę się przymierzyć) to ok 4300 do kupieni,a a trek pewnie okolice 3600-3700... przy okazji proszę o radę, upewnienie się co do rozmiaru, wzrost 180, przekrok ok, 85,5 celuje w treku 18,5 w meridzie M dobry trop ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Merida jednak jest nieco krótsza - ma co prawda nieznacznie krótszą górną rurę, ale mniejszą bazę kół i trochę krótszy ogon, ale Trek ma prawdopodobnie krótszy mostek, więc horyzontalnie może wyjść podobnie, jednak z bazą kół nic nie zrobisz, chyba że wsadzisz 27,5" Rozmiarowo powinno być OK, ale z ciekawości możesz, a nawet powinieneś się przymierzyć do rozmiarów o oczko większych - zadecydują kwestie preferencji, bo teoretycznie te większe rozmiary też mogą być OK, zwłaszcza jeżeli chciałbyś mieć wyciągniętą pozycję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 14 minut temu, KrissDeValnor napisał: zwłaszcza jeżeli chciałbyś mieć wyciągniętą pozycję. no właśnie raczej bym nie chciał. Właśnie rozeznaje się czy w moim mieście jest trek 18,5 i 19,5... na pewno nie chciałbym kupić za dużej ramy. temat o czym innym a my o czym innym, ale zapytam jeszcze czy wiecie jak jest z zamawianiem roweru do sklepu, tzn. chce się przymierzyć do tej meridy M i L sklep zamawia te rowery, a co jeśli żaden mi nie przypasuje? są jakieś zobowiązania czy to już zależy od sklepu...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 27 minut temu, KrissDeValnor napisał: Alsew Hamulce mają takie same ( odpal właściwe linki ) Sorki... Na stronie Meridy napisane jest Shimano Deore m315,więc automatycznie odczytałem Deore m615... co nie zmienia faktu że Deore z tego jak z koziej du..y trąbka! Co do napędu to jednak wolałbym 2x11 z normalnie zestopniowaną korbą, które łatwo ewentualnie przerobić na 1x11, od 2x10 z 'dziurawą' korbą i XT na tylnej przerzutce niczego nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Merida też ma 2 x 10, tyle że z innym stopniowaniem. Teraz zbliżę się do piast, bo będzie o kołach : Merida ma je lżejsze z tego co pamiętam ( można zapytać MD11, który drążył temat ) i być może po części stąd wynika prawdopodobnie niższa masa niż Treka - prawdopodobnie, bo sugeruję się prównaniem Lite do zwykłej 500 -tki z deklarowaną masą 12,4 kg ( niewiedzieć czemu na międzynarodowej stronie nie ma wersji Lite, więc nie można podejrzeć masy ). Poza tym rama w wersji Lite musi być lżejsza, skoro w porównaniu dwóch modeli z identycznym osprzętem różnica wynosi ok.0,2 kg : rama jak w zwykłej 500 - https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/cross-country-marathon/2018/big-nine-600-9129.html rama jak w Lite - https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/cross-country-marathon/2018/big-nine-limited-9125.html EDIT Chyba mnie lekko poniosło z tymi kołami - nie wiem jaka jest realna różnica wagowa pomiędzy tymi w Meridzie i Treku, a te lekkie obręcze to Expert CC ( 405 g ) - tu jest Comp CC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Panowie potrzeba szybka rada. Planuje zakup tego bolidu: http://www.rowerymerida.pl/produkt1429/big-nine-500-lite-rower-merida.html rower na zamówienie, jeździłem dziś tym w rozmiarze 19” : http://www.rowerymerida.pl/produkt1230/bignine-500-rower-merida.html Wzrost 180, przekrok 85,5 waga ok. 73 kg Jeździło mi się bardzo fajnie, długość ramy ok. (długość mostka ok.) pochylenie ciała ok., przekrok ok., jakby rura była ciut niżej zawsze na +, teraz w butach zimowych pięść wchodziła między krocze, a górną rurę. Poprosiłem jeszcze o dane na temat długości mostka w wersji LITE i czy są jakieś podkładki pod mostkiem… Co do LITE planuje zamówić M, proszę o porównanie geo i pomoc czy dobry wybór???… Za odpowiedź z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.