Michal2008 Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Cześć! proszę o porównanie dwóch amortyzatorów w sensie czy któryś jest znacznie lepszy od drugiego czy raczej reprezentują zbliżoną półkę?? RockShox 30 Silver, sprężyna powietrzna, wstępne naprężenie, odbicie, blokada TurnKey, zwężana rura sterowa E2, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, 100 mm skoku Manitou Markhor Comp 100m travel air fork with tapered steerer https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/2043600-2018/ http://www.rowerymerida.pl/produkt1429/big-nine-500-lite-rower-merida.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Ten RS to najniższa półka widelca powietrznego z tej firmy. Jest ciężki, giętki/wiotki, pracuje przeciętnie. Maniek ma golenie górne alu, jest sztywniejszy, ze 300g lżejszy. Zdecydowanie brałbym jego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 21 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 dzięki za odp. ostatecznie wybrałem rower z manitou. Mam jeszcze pytanie na przyszłość czy do tego amora można zamontować do tego amora manetkę MILO ? a może inną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hyx Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 (edytowane) Wejdz sobie na olx za taka cene masz 2x lepszy rower uzywany ale najwyzszym osprzecie praktycznie a nie takie cos za 4,5k wtf Edytowane 26 Stycznia 2018 przez hyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 Pytanie tylko jak bardzo zużytym osprzęcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hyx Napisano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2018 ludzie kupuja rowery po czym sie ich pozbywaja nie robiac nawet 1k km wiec trzeba szukac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinifarina Napisano 7 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 Dziś najważniejsze w rowerze to są koła, a dokładnie piasty. Jak widać w techologii 9mm i 100mm osi to amortyzatory tylko podstawowe o wadze 2400g. Zamiana na lepszy w przyszłości, będzie się wiązała także z wymianą koła przedniego na oś sztywną 15mm. Jak widać Merida już w tym rowerze daje szanse na amory o wadze 1900g i wyższych technologiach tłumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 Godzinę temu, Pinifarina napisał: Dziś najważniejsze w rowerze to są koła, a dokładnie piasty. Jak dla mnie to rama jest podstawą do budowy roweru. Co z tego, że masz koło na sztywną oś jak rama nie ma np. taperowanej główki. Nie mówię o podanych przykładach. Koszt piasty to ułamek ceny dobrej ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 Rozumiem, ze taperowana glowka to wymog niezbedny i definiuje sztynosc ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 Jak dla mnie nie ale patrząc na nowe amortyzatory wnioski nasuwają się. 14 minut temu, shotgun napisał: Rozumiem Bo zapomniałem - źle rozumiesz. Jeżeli chcesz ciągnąć temat to się nie piszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 Mnie sie tez nie chce ciagnac jalowej dyskusji..., ale pisz spokojnie stereotypy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinifarina Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 (edytowane) Podstawa "skrótu myślowego" jaki zastosowałem nie jest taka zła, aby określić przyszłościowy potencjał roweru. Te wartości wyjściowe łączą się z innymi komponentami więcej niż sama główka ramy. Zatem twój strzał rozważam jako kapiszon. Znajdź widelce (czołowych producentów) z osią 15mm na inną główkę niż tepered. Ale też idąc w druga stronę. Co zrobisz z ramą wyposażaną w haki pod oś 5mm x 141mm lub 9x139 mając wymarzoną przez Ciebie główkę ? Dziś trzeba zwracać uwagę na piasty a najbardziej rozwojowe to przód 15x100 15x110 boost tył 12x142 12x148 boost dla rowerów XC Edytowane 8 Lutego 2018 przez Pinifarina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Akurat 141 z tyłu staje się standardem i niedługo będzie tego więcej niż 12x148, bo generalnie tańszych rowerów jest więcej a za rok bez boosta "ciemny lud" roweru nie kupi (tak jak było z amorem w trekingach - może ważyć i 3kg, może się wcale nie uginać ale ważne żeby był). Dodatkowo część kół boost jest adaptowalna do tego standardu (np. DT przy użyciu zwykłych endcapów QR9x135). Tak więc akurat to blocking-point'em nie jest aczkolwiek jeśli finanse pozwalają zawsze lepiej wziąć ramę ze sztywną osią. Paradoksalnie to w przyszłości prędzej może być jakiś problem z 12x142 niż z 10x141 (5mm ma tylko śruba zamykacza a oś ma zawsze 10). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinifarina Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Masz rację zapomniałem o 10mm osiach. A 5x141 to nie jest sztywna oś patrz Nowość SCOTT SPARK 960 2017 w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 8 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 35 minut temu, Pinifarina napisał: Co zrobisz z ramą wyposażaną w haki pod oś 5mm x 141mm lub 9x139 mając wymarzoną przez Ciebie główkę ? Za dużo skrótów myślowych, w czytaniu też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 (edytowane) @Pinifarina Oczywiście, że sztywna nie jest (swoją drogą rozwiązań typu through bolt nie uznaję za sztywną oś) ale zapewniam cię, że średnica osi w rozwiązaniu nazywanym 5x141 ma 10mm. Dokładnie tyle samo co w każdej konstrukcji 5/9/10x135 (nazw wiele ale ciągle to to samo, przy okazji to 9 jest błędem powielanym od lat - tyle ma oś przednia 9x100). Tym samym standard 5/10x141 to rozwinięcie klasycznego 5/10x135 pod ramę boost (sprawdzone a przede wszystkim tanie). I obym się mylił ale tak samo jak ta klasyka zawładnie niebawem rynkiem (bo rower za 1500zł bez boosta się nie sprzeda ;)). W każdym razie każde boostowe koła DT Swiss założysz do tego Scotta (i każdej innej marki a jest ich już wiele) za pomocą starych end-capów za 60zł. To samo tyczy się innych kół które mają możliwość konwersji za pomocą end-capów (np. Mavic). Edytowane 8 Lutego 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinifarina Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Dzięki za informacje. Rozważałem zakup SPARKA 960 i jego przeróbkę. Odstraszył mnie napęd 3x9,a na tym forum przeczytałem rozterki posiadacza sparka 960 2017 który zniszczył łożyska piasty. Gdy zaczął wnikać i szukać części okazało się ze jest posiadaczem jak zrozumiałem unikatowej osi na hak 5x141 mm i nigdzie nie ma ani koła ani części możliwych do kupienia. Jak widać z innego postu z braku czegoś rozwojowego zdecydowałem się złożyć "mój najlepszy rower na świecie" SPARK RC 900. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 No o ile pamiętam ten użytkownik został uświadomiony w swym poście, że żyje w błędzie. Piasta/haki 5/10x141 to standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinifarina Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 dzięki, a już zdyskwalifikowałem ten najtańszy bicykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.