Skocz do zawartości

[porównanie] RockShox vs Manitou


Michal2008

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

proszę o porównanie dwóch amortyzatorów w sensie czy któryś jest znacznie lepszy od drugiego czy raczej reprezentują zbliżoną półkę??

RockShox 30 Silver, sprężyna powietrzna, wstępne naprężenie, odbicie, blokada TurnKey, zwężana rura sterowa E2, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, 100 mm skoku

Manitou Markhor Comp 100m travel air fork with tapered steerer

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/2043600-2018/

http://www.rowerymerida.pl/produkt1429/big-nine-500-lite-rower-merida.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś najważniejsze w rowerze to są koła, a dokładnie piasty. Jak widać w techologii 9mm i 100mm osi to amortyzatory tylko podstawowe o wadze 2400g. Zamiana na lepszy w przyszłości, będzie się wiązała także z wymianą koła przedniego na oś sztywną 15mm. Jak widać Merida już w tym rowerze daje szanse na amory o wadze 1900g i wyższych technologiach tłumienia.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, Pinifarina napisał:

Dziś najważniejsze w rowerze to są koła, a dokładnie piasty.

Jak dla mnie to rama jest podstawą do budowy roweru.

Co z tego, że masz koło na sztywną oś jak rama nie ma np. taperowanej główki. Nie mówię o podanych przykładach.

Koszt piasty to ułamek ceny dobrej ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa "skrótu myślowego" jaki zastosowałem nie jest taka zła, aby określić przyszłościowy potencjał roweru. Te wartości wyjściowe łączą się z innymi komponentami  więcej niż sama główka ramy. Zatem twój strzał rozważam jako kapiszon. Znajdź widelce (czołowych producentów) z osią 15mm na inną główkę niż tepered. Ale też idąc w druga stronę. Co zrobisz z ramą wyposażaną w haki pod oś 5mm x 141mm lub 9x139  mając wymarzoną przez Ciebie główkę ?  

Dziś trzeba zwracać uwagę na piasty a najbardziej rozwojowe to

przód 15x100 15x110 boost

tył 12x142 12x148 boost

dla rowerów XC

Edytowane przez Pinifarina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat 141 z tyłu staje się standardem i niedługo będzie tego więcej niż 12x148, bo generalnie tańszych rowerów jest więcej a za rok bez boosta "ciemny lud" roweru nie kupi (tak jak było z amorem w trekingach - może ważyć i 3kg, może się wcale nie uginać ale ważne żeby był). Dodatkowo część kół boost jest adaptowalna do tego standardu (np. DT przy użyciu zwykłych endcapów QR9x135). Tak więc akurat to blocking-point'em nie jest aczkolwiek jeśli finanse pozwalają zawsze lepiej wziąć ramę ze sztywną osią. Paradoksalnie to w przyszłości prędzej może być jakiś problem z 12x142 niż z 10x141 (5mm ma tylko śruba zamykacza a oś ma zawsze 10).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pinifarina Oczywiście, że sztywna nie jest (swoją drogą rozwiązań typu through bolt nie uznaję za sztywną oś) ale zapewniam cię, że średnica osi w rozwiązaniu nazywanym 5x141 ma 10mm. Dokładnie tyle samo co w każdej konstrukcji 5/9/10x135 (nazw wiele ale ciągle to to samo, przy okazji to 9 jest błędem powielanym od lat - tyle ma oś przednia 9x100). Tym samym standard 5/10x141 to rozwinięcie klasycznego 5/10x135 pod ramę boost (sprawdzone a przede wszystkim tanie). I obym się mylił ale tak samo jak ta klasyka zawładnie niebawem rynkiem (bo rower za 1500zł bez boosta się nie sprzeda ;)). W każdym razie każde boostowe koła DT Swiss założysz do tego Scotta (i każdej innej marki a jest ich już wiele) za pomocą starych end-capów za 60zł. To samo tyczy się innych kół które mają możliwość konwersji za pomocą end-capów (np. Mavic). 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Rozważałem zakup SPARKA 960 i jego przeróbkę. Odstraszył mnie napęd 3x9,a na tym forum

  przeczytałem rozterki posiadacza sparka 960 2017 który zniszczył łożyska piasty. Gdy zaczął wnikać i szukać części okazało się ze jest posiadaczem jak zrozumiałem unikatowej osi na hak 5x141 mm i nigdzie nie ma ani koła ani części możliwych do kupienia. Jak widać z innego postu z braku czegoś rozwojowego zdecydowałem się złożyć "mój najlepszy rower na świecie" SPARK RC 900. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...