TheJW Napisano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 25 minut temu, KrissDeValnor napisał: Sorry za ten obręczowo - oponiarski OT, ale chyba wybaczysz mi to Zresztą to przez kolegów wyżej Mile widziane i jak najbardziej wskazane. Wszelkie tego typu dyskusje są przydatne, czasem można się dowiedzieć czegoś ciekawego od siebie nawzajem. A co tych kalorii, to nie wiem, co robię źle... Zacząłem jeść małe porcje co 3 godziny...i nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 1 godzinę temu, marcinusz napisał: Ten spec jest na tyle dobry, że ulepszać go lub wymienić można tylko dla zabawy lub z próżności. Do poprawy wyników nie jest to potrzebne. Wymienić koła w przypływie gotówki i jeździć aż z tyłka ogień nie pójdzie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 (edytowane) Koła, czy same obręcze (+piasty, nyple, wiadomo)? Po wymianie mam piasty DT 350, więc chyba ostatnie nie są i nie ma co się pakować w coś innego? Inwestycja Ważyłem przed chwilą koła na wadze łazienkowej, więc dokładność do dwóch miejsc po przecinku (chociaż sama waga dokładna, dla "kalibracji" postawiłem kilo mąki i tyle pokazała). Po odjęciu wagi tarcz (ze śrubami; nie chciało mi się ściągać) wyszło około 820 przód/980 tył, łącznie 1800g. Edytowane 15 Stycznia 2018 przez TheJW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 (edytowane) 4 godziny temu, Shadow3m napisał: w poł roku bez żadnej diety straciłem na rowerze 13 kg (z 92 na 79) samymi treningami, żadnych ograniczeń w diecie (alkohol i śmieciowe żarcie to norma), ale wtedy nie wiedziałem, że się nie da, dopiero teraz po fakcie ciągle słyszę, ze bez diety to absolutnie nie, jednak czasem niewiedza przynosi korzyści młody też nie jestem żeby zwalić na przemianę materii (prawie 40:/) Masz rację, użyłem skrótu myślowego i nie wyraziłem się wystarczająco precyzyjnie. Chodziło mi raczej o to, że uzyskanie optymalnej masy startowej, zbijając zawartość tłuszczu, bez znaczącej redukcji masy mięśniowej, wychodząc od w miarę poprawnej wagi i kończąc na max 10% tłuszczu w składzie ciała, w dojrzałym wieku jest bardzo ciężkie do uzyskania samym treningiem, o ile w ogóle możliwe. Natomiast, jeżeli ktoś ma sporą nadwagę i wprowadza trening bez zwiększenia spożywanych kalorii, to uzyskując ujemny bilans energetyczny wstępnie może znacząco zredukować masę. Jednak ten sposób ma swoje ograniczenia, można dojść do w miarę poprawnej wagi, ale bez właściwej diety raczej nie do optymalnej wagi startowej. Chociaż, jak to w życiu, zapewne są jakieś wyjątki. 3 godziny temu, syrobb napisał: Swego czasu szukałem takich informacji o tych limitach. Ale nie znalazłem. Schwalbe zaleca tak: Schwalbe.docx Jest spora rozpiętość zalecanych szerokości obręczy, bez dogmatu. Edytowane 15 Stycznia 2018 przez Waza 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 53 minuty temu, TheJW napisał: Koła, czy same obręcze (+piasty, nyple, wiadomo)? Po wymianie mam piasty DT 350, więc chyba ostatnie nie są i nie ma co się pakować w coś innego? Inwestycja Ważyłem przed chwilą koła na wadze łazienkowej, więc dokładność do dwóch miejsc po przecinku (chociaż sama waga dokładna, dla "kalibracji" postawiłem kilo mąki i tyle pokazała). Po odjęciu wagi tarcz (ze śrubami; nie chciało mi się ściągać) wyszło około 820 przód/980 tył, łącznie 1800g. Pogubiłem się trochę... Teraz masz piasty DT350 + obręcze Speca o łącznej wadze 1800gram? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 (edytowane) Tak. Fabrycznie piasty Speca wymienili mi na DT 350 na gwarancji. Teraz czekam na wymianę obręczy, ale już dostałem info, że będą takie same. Obecna konfiguracja to piasty DT 350, obręcze Specialized Stout, szprychy i nyple nieznanego pochodzenia (mają na łebku "R" albo coś podobnego). edit: szprychy to chyba jakiś "Richman": http://www.mrrabbit.net/docs/spokeheads/main.html Edytowane 15 Stycznia 2018 przez TheJW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Wymieniać tych piast się nie opłaca, no chyba że masz drukarnię pieniędzy... przeplatanie dla innych obręczy też kiepsko opłacalne. Ewentualnie złożyć drugi komplet kół z przeznaczeniem na wyścigi, a tego używać do treningów, co rozwiązało by też Twoje dylematy z oponami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Będę jeździł na tym i poczekam, aż znów pęknie. Skoro wymienią na taką samą, to logiczne, że się to stanie. Po prostu będę częściej kontrolował. A wtedy poproszę grzecznie o wymianę na inne, albo będę miał w końcu powód do pozbycia się roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 13 godzin temu, TheJW napisał: Będę jeździł na tym i poczekam, aż znów pęknie. Skoro wymienią na taką samą, to logiczne, że się to stanie. Brawo TY! 1800 gram to i tak spoko wynik. Czy znowu pękną? Może tak, a może nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Teraz, Alsew napisał: Może tak, a może nie... Mogłyby. To by wiele uprościło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Zawsze możesz im w tym pomóc Tylko po co skoro to są super koła do codziennej jazdy, a jak wkręcisz się mocniej w maratony to zawsze możesz sobie złożyć drugi zestaw 'od święta' ze specjalnym na tą okazję przygotowanym zestawem gum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 Teraz, Alsew napisał: Zawsze możesz im w tym pomóc Ramie i innym częściom również. Teraz, Alsew napisał: Tylko po co skoro to są super koła do codziennej jazdy, a jak wkręcisz się mocniej w maratony to zawsze możesz sobie złożyć drugi zestaw 'od święta' ze specjalnym na tą okazję przygotowanym zestawem gum... Oj nie...akurat w to już nie pójdę. Jeszcze sezon się na tym rowerze przeturlam, ale na pewno nie będę inwestował 3 tys. w drugi zestaw kół do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Skoro już o 1x wspominałem gdzieś tam wcześniej... ciągle zastanawiam się nad rozmiarem zębatki. Nie wiem, czy wziąć owala 32t, czy 34t... Ten drugi ma w najszerszym miejscu 36t, czy przez to nie będzie "ciężko" jak na zwykłej 36t? Stoję przed wyborem - owal 32 lub 34t od HCC, lub okrągła, stalowa 32t od RF (bo tania, niestety nie ma 34t). Edytowane 16 Stycznia 2018 przez TheJW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 (edytowane) Panowie, stało się... W dalszym ciągu rower nie został doprowadzony do stanu używalności. W związku z tym skonsultowałem temat z prawnikiem (dobrze mieć kogoś takiego w rodzinie ) i okazało się, że w tej sytuacji sprzedawca ma już niewiele do powiedzenia poza zaakceptowaniem żądania odstąpienia od umowy, zwróceniem pieniędzy i odebraniem towaru. Za jakieś 2 tygodnie zostanę zatem z ręką w nocniku, czyli bez roweru... Myślicie, że przy wadze 92kg (jeszcze, planuję zejść do 80kg jak najszybciej) jest sens pakować się w karbon i kupowaćhttps://www.canyon.com/pl/mtb/exceed/exceed-cf-sl-6-0-pro-race.html lub https://www.scott.pl/produkt/610/3828/Rower-Scale-915/ ? Nie chcę wydawać więcej niż te 10500 zł, bo chyba w tym budżecie można dostać już wszystko, co trzeba, ale bez wydawania miliona monet na części. Ewentualnie jakiś wypaśny ameliniowy. Edytowane 22 Stycznia 2018 przez TheJW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 (edytowane) No to Spec się nie popisał... Pewnie niejeden cięższy śmiga na karbonie, więc chyba nie taki diabeł straszny, a rama będzie w końcu lekka. Jak Ci nie przeszkadza zabawa kluczem dynamometrycznym ( lepiej nic nie robić "na czuja" ), to czemu nie ? Poza tym może będzie to dla Ciebie dodatkowa motywacja - rower lżejszy, to i Ty parę kilo będziesz chciał zgubić Tylko czy kupując karbon nie warto by było mieć gwarancji pokroju np. Treka... Edytowane 22 Stycznia 2018 przez KrissDeValnor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 Nie winił bym za to Speca bezpośrednio. Oni w sumie akceptowali szybko i sprawnie zgłoszenia reklamacyjne, ale z tego co wiem, to sklep wysyłał im informację na temat potrzebnych części. Więc to raczej sprzedawca się nie popisał. No i to serwis sprzedawcy dał tyłka zwracając pękniętą obręcz... Teraz, KrissDeValnor napisał: Tylko czy kupując karbon nie warto by było mieć gwarancji pokroju np. Treka... Warto, warto, ale Trek niestety nie popisał się modelami na sezon 2018...przynajmniej w mojej opinii. Zastanawiałem się też tak cichutko nad jakimś fullem pod XC... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 Jak to, zwrócili Ci pękniętą obręcz, bo już się gubię w tym wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 No po wymianie piast oddali mi koło z pękniętą obręczą. Potem je wymienili, ale na inne, w skrócie - gorsze. Teraz zaczęli mnie ignorować i w ogóle nie odpowiadają, bo chciałem się z nimi jakoś dogadać. No ale mają, co chcą. Ten Trek:https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain-bikes/cross-country-mountain-bikes/procaliber/procaliber-9-7/p/2077690-2018/?colorCode=grey ma chyba jakiś błąd w opisie... Reba i ponad 11 kg w rozmiarze 17,5? Toć to w rozmiarze 19,5 będzie cięższe, niż Spec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 (edytowane) Sądzę że nie ma błędu w opisie Treka. Rama IsoSpeed do super lekkich raczej się nie zalicza, a koła DT X1900 boost pewnie ważą ok. 2kg. Chociaż ja raczej zaliczam to Trekowi na "+" że nie oszukuje na wadze. Edytowane 22 Stycznia 2018 przez Waza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 (edytowane) No tak... Ja wiem czy błąd ? 1900 -tki chyba nie są jakieś wylajtowane - obstawiam, że ważą podobnie do tych kół ze Speca, czyli raczej nie mniej niż 1,8 - 1,9 kg ( chyba mam nosa : https://www.dtswiss.com/en/products/wheels-mtb/all-mountain/m-1900-spline/m-1900-spline-225/ ) Poza tym kiera i mostek alu jak sądzę + hamulce Deorki. EDIT Koła nawet są cięższe, bo według specyfikacji w rozmiarze 29" ważą 1943 g Edytowane 22 Stycznia 2018 przez KrissDeValnor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 (edytowane) Canyon też podobno podaje bardzo zbliżoną do rzeczywistej wagę. Trek kusi ze względu na gwarancję, ale kurczę w tej wadze to wolałbym już kupić coś ameliniowego i być pewnym, że mi się pod tyłkiem nie pokruszy. Teraz, KrissDeValnor napisał: + hamulce Deorki. Faktycznie... Nie no, tutaj, to już przegięli... Nawet nie sprawdzałem, bo w tej cenie byłem przekonany, że są M8000. Edytowane 22 Stycznia 2018 przez TheJW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 A nie lepiej by było kupić rower z docelową ramą ale z najsłabszym z możliwych osprzętów jakie są dostępne, wszystko ściągnąć z niego i sprzedać jako nowe, a następnie kupić sprzęt jaki odpowiada? Ostatnio jeden z forumowiczów zrobił tak z Focusem Raven i w kwocie 10tys wyszedł mu rower w granicach 10 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 (edytowane) @Alsew pewnie, że można! Ale potrzeba na to czasu, którego tutaj brakuje... Edytowane 22 Stycznia 2018 przez TheJW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 @TheJW czyli reasumując, wymienili Ci piasty, na lepsze, następnie obręcze na 1-2 mm węższe a Ty oddajesz rower do sklepu bo uważasz, że limit napraw gwarancyjnych się wyczerpał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 @SoloTM Chodzi o to, w jaki sposób to wszystko załatwili. Mogli rozegrać to zupełnie inaczej. Te obręcze są dla mnie problemem, a oni mnie olali. Nie ma co rozważać już dlaczego i po co. Stało się, widać tak miało być. Trzeba szukać czegoś nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi