michalM Napisano 12 Stycznia 2018 Napisano 12 Stycznia 2018 Witajcie, planuje modernizacje roweru Kross Level B4 2013. Poradźcie mi proszę na jakie części wymienić zaznaczone elementy. Czerwony oznacza bezwzględną wymianę nad żółtymi się zastanawiam. Z pewnością chce wymienić korbęz zewnętrznymi łożyskami na octalink. O resztę proszę o radę. Rama: Aluminium Lite Widelec: SR Suntour XCR RL (skok 100mm, blokada) Ilość biegów: 27 Przerzutka przód: Shimano Alivio M431 Przerzutka tył: Shimano Deore M592 Shadow Hamulec przód: Hayes Dyno Sport Disc (hydrauliczny, tarcza 180mm) Hamulec tył: Hayes Dyno Sport (hydrauliczny, tarcza 160mm) Dźwignie hamulca: Hayes Dyno Sport (hydrauliczne) Manetki: Shimano Acera SL M390, 9 biegów Korby: Shimano M371 44/32/22T Suport: Buchel Łańcuch: Shimano HG53 Kaseta / Wolnobieg : Shimano Acera HG30-9 11-34T Piasta przód: Joy Tech D041DSE 32H Piasta tył: Joy Tech D142DSE 32H Opony: Schwalbe Rapid Rob PP 29x2,1 Obręcze: WTB SpeedDisc i19 32H Kierownica: KROSS Sport Components (aluminiowy, płaski 640-680, 31,8mm) Wspornik kierownicy: KROSS Sport Components (aluminiowy, wznios, 31,8mm) Wspornik siodła: KROSS Sport Components (aluminiowy, 27,2mm) Stery: VP A41AC Semi-Integrated Siodło: Selle Royal Seta Custom Kross Level B4.xlsx
Tatanka Napisano 12 Stycznia 2018 Napisano 12 Stycznia 2018 Wymieniasz z powodu zużycia,czy chcesz np.zejść z wagi roweru? Jaki masz budżet na tą modernizację(kolor czerwony) Napęd zostaje 3x9? Stopniowanie też? Czemu wymieniasz tylny hamulec,a przedni zostaje?
TheJW Napisano 12 Stycznia 2018 Napisano 12 Stycznia 2018 Rozumiem, że nie chcesz wydać majątku? Piasty wymień na Novatec D042SB + D041SB. Hamulec - zależy od budżetu i potrzeb. Opony z kolei trzeba dobrać pod nawierzchnię, po jakiej chcesz jeździć, więc warto byłoby uzupełnić tę informację. Siodło musisz dobrać pod swój tyłek...tego to już Ci nikt nie powie... Szczerze mówiąc... Zastanowiłbym się nad sprzedażą tego i kupnem nowego roweru. Chyba, że jest tak skatowany, że nikt go nie kupi. No...możesz mieć też do niego sentyment, czy coś.
SoloTM Napisano 12 Stycznia 2018 Napisano 12 Stycznia 2018 korbe masz na kwadrat. chcesz ja na octalink zmienic?
michalM Napisano 12 Stycznia 2018 Autor Napisano 12 Stycznia 2018 @Tatanka Wymiana ze względu na zużycie. Budżet 2 tys złotych. Tylni się psuje zapowietrza, ten model hamulca jest trudny w odpowietrzeniu. Przedni trzyma od początku. @TheJW Budżet 2 tys zł. Piasty o sprawdzę. Hamulec do normalnej jazdy szosa szutr niewielkie górki nic wyczynowego. Z oponą tak jak mówisz, to akurat dobiorę sam - wbiorę coś pomiędzy szosą, a terenem. Siodło to wiadomo. Sprzedaż też rozważałem, ale korba zajechana hamulec tył nie trzyma, rama obręcze bez śladów użytkowania i myślałem ją zmodernizować i mieć go o jazdy rekreacyjnej, a lepszy kupić do jazdy po górach Izerskie/Bieszczady. Jeździłem nim do pracy 20 km dziwnie plus po pracy jakieś 30 km zwykle po ścieżkach i lasach. @SoloTM Tak mam kwadrat.
Tatanka Napisano 15 Stycznia 2018 Napisano 15 Stycznia 2018 Jak dla mnie korba Alivio FC-M4010+ suport 126 mm,kaseta CS-HG300 lub 400,łańcuch KMC X9.73 lub X9.93.Piasty jak wyżej.Przerzutki jeśli są ok.to bym zostawił.
Tatanka Napisano 15 Stycznia 2018 Napisano 15 Stycznia 2018 A co do budżetu,to ładowanie 2000 zł w rower który nowy chyba był niewiele droższy i ma być drugim rekreacyjnym rowerem to raczej przesada.Dlatego zaproponowałem niezbyt drogie podzespoły.
michalM Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Napisano 16 Stycznia 2018 zacząłem to analizować i chyba faktycznie kupię nowy rower, a w tym wymienię zużyte elementy na te same które były fabrycznie w sumie 4 lata na nich jeździłem i nie było tragedii. Zastanawiam się nad: https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b7
TheJW Napisano 16 Stycznia 2018 Napisano 16 Stycznia 2018 Jak dobrze poszukasz/pogadasz, to za te pieniądze być może zgarniesz Levela B8 z ubiegłego roku, a to już kawał porządnej maszyny. Tegoroczna się do niego nie umywa. Schodziły jak świeże bułeczki, nawet tutaj był wieokrotnie polecany, więc nie wiadomo, czy jeszcze coś zostało w Twoim rozmiarze.
michalM Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Napisano 16 Stycznia 2018 potrzebuje dużej ramy mam 195 cm. W B4 mam rozmiar L. Ale z tego co czytam o B8 ma mniejsze ramy więc mogę celować w XL
TheJW Napisano 16 Stycznia 2018 Napisano 16 Stycznia 2018 Przejrzałem na szybko trochę sklepów i mają poniżej 4 tys. tylko rozmiary S i M. W innych są ceny katalogowe, więc trzeba by podzwonić i popytać. B7 można wyrwać za ok 3200, bo gdzieś tam przy okazji znalazłem.
michalM Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 Rojax w Rzeszowie ma B8 rama 21" ale wersje Rio ( inne malowanie) 0 przeboleję. Chcą za nią 4000 zł.
TheJW Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 To nie jest tylko inne malowanie! Zwykły B8 ma Rebę, napęd i hamulce Shimano. W B8 Rio natomiast masz Recona (czyli teoretycznie gorszy) i osprzęt SRAM. Musisz podjąć decyzję, czy ważniejszy będzie dla Ciebie - przez wielu uważany za górujący nad japońskim rywalem - napęd SRAMa, czy lepszy amortyzator.
michalM Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 Właśnie porównuję osprzęt i faktycznie jet różnica. I zastanawiam się nad tym jak dogadam się z pojedynczym blatem. Więc jeśli nie B8 /B8 Rio to co innego? - inni producenci?
gtb Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 Na zeszłorocznego Krossa B8 nie liczyłbym w tym budżecie (znajomy w grudniu szukał i nie znalazł taniej niż 4,5k) a za B8 Rio (który jest modelem 2016) nie warto przepłacać i zdecydowanie lepiej wziąć B7 2017.
michalM Napisano 20 Stycznia 2018 Autor Napisano 20 Stycznia 2018 co sądzicie o nim ? https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-pro-blacknred-2018/ dziś jeździłem i sprawdzałem ramę 23" pasuje na mnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.