Ghost589 Napisano 7 Stycznia 2018 Napisano 7 Stycznia 2018 Witam Potrzebuje pomocy w wyborze nowych opon 29''. Zrobiłem trochę rozeznania, ale zaczęła mnie zastanawiać jedna rzecz. Przebiegu mam już na rowerze 8.200 km no i tak z przodu cały czas od nowości mam jeszcze oponę: KLS Attack 54-622 (29x2.10), a z tyłu była taka sama, ale już raz w wymieniana na Kenda Small Block Eight 2,10 i mam ją do tej pory. Obydwie są drutowe i takich też szukam, ale już są wytarte i przydałby się nowe. (Jak do tej pory tylko na przedniej raz złapałem kapcia i to na własnym podwórku najeżdżając na pineskę :D) Myślałem żeby wziąć sobie trochę szersze i natknąłem się na taką tabelę: https://roweroweporady.pl/wp-content/uploads/2011/09/szerokosc-obreczy-a-opona.jpg I ona właśnie mnie nurtuje.Felgi jakie posiadam są fabryczne to: KLS Draft Disc 622x19 (32 holes) . No i wychodzi z tego, że maksymalną szerokością powinna być opona 29x2.0 to jest 50mm/52mm. Podczas gdy już fabrycznie była zamontowana 54-622 (29x2.10) co wykracza poza tą tabelę. No i nie wiem o co chodzi czy ja coś źle patrzę czy można to naciągnąć trochę? A wracają do meritum to chciałbym ogólnie opony o szerokości 2.2 bo jest z czego wybierać, a patrząc na powyższe to teraz sam nie wiem jak już niby te 2.1 są za szerokie (wg.tabeli). No ale z drugiej strony wszystko to funkcjonuje do tej pory dobrze.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 7 Stycznia 2018 Mod Team Napisano 7 Stycznia 2018 Ja mam fabrycznie 2,25" na obręczy o szerokości wewnętrznej 19 mm i jest OK - tzn. jest lekki tzw. balon i pewnie łatwiej by się zdejmowało i zakładało na szersze obręcze, ale specjalnie nie narzekam. Czasami nawet w rowerach MTB zdarza się problem z miejscem w widełkach, ale Ty pewnie nie będziesz miał takiego pecha.
bts Napisano 7 Stycznia 2018 Napisano 7 Stycznia 2018 5 minut temu, Ghost589 napisał: Podczas gdy już fabrycznie była zamontowana 54-622 (29x2.10) co wykracza poza tą tabelę. No i nie wiem o co chodzi czy ja coś źle patrzę czy można to naciągnąć trochę? Trochę można, jeśli nie latasz na bardzo niskim ciśnieniu to opona 2.2 spokojnie obleci. A żeby Ci doradzić co do konkretnego wyboru to napisz w jakim terenie jeździsz i na czym Ci zależy... przykładowo jak chcesz mieć duże pokłady trakcji to kupujesz Continental Mountain King albo Schwalbe Nobby Nic, jeśli chcesz niższych oporów toczenia coś w stylu X-King / Saguaro / Race King, tu musisz się sam określic co jest ważniejsze.
Alsew Napisano 7 Stycznia 2018 Napisano 7 Stycznia 2018 Ja tam nie patrze na żadne tabelki tylko wyznaję zasadę że w mtb na 1 mm obręczy może przypadać max 3 mm opony. Oczywiście im mniej tym lepiej... Sam mam niestety do dyspozycji obecnie tylko 19mm obręczy i jeżdżę na oponach 2,1 i przy ciśnieniu rzędu 1,5 atm nie widzę żadnych problemów. 37 minut temu, Ghost589 napisał: chciałbym ogólnie opony o szerokości 2.2 bo jest z czego wybierać, Jak na razie to wszyscy producenci mają te same modele opon do XC zarówno w rozmiarze 2,2 (2,25) jak i 2,0 (2,1) więc wachlarz opon do wyboru to kiepski argument. 28 minut temu, bts napisał: przykładowo jak chcesz mieć duże pokłady trakcji to kupujesz Continental Mountain King albo Schwalbe Nobby Nic, jeśli chcesz niższych oporów toczenia coś w stylu X-King / Saguaro / Race King Jak ktoś zrobił 8 tys km na oponach w stylu KLS Attack i Kenda SBE i nie narzeka to raczej Moutain Kinga nie potrzebuje, obstawiam że Race King będzie tu wystarczająco 'przyczepny', no ewentualnie Saguaro.
Ghost589 Napisano 7 Stycznia 2018 Autor Napisano 7 Stycznia 2018 Dzięki za odpowiedźi. Faktycznie nie napisałem najważniejszego po czym jeżdżę. To tak obecnie mniej więcej tak:70% teren (leśne ścieżki,pola,trochę błotka,piachu wiadomo, ale w większości ubite ścieżki - średnio kamieniste) , 30 % asfalt, DDR. To może dla bezpieczeństwa zostanę faktycznie przy tej szerokości co mam. Tylko teraz kwestia tego co by było w miarę dobre z waszego większego doświadczenia :).
Alsew Napisano 7 Stycznia 2018 Napisano 7 Stycznia 2018 Teraz, Ghost589 napisał: To może dla bezpieczeństwa zostanę faktycznie przy tej szerokości co mam. Tylko teraz kwestia tego co by było w miarę dobre z waszego większego doświadczenia :). Jak nie schodzisz mocno poniżej 2 atm to spokojnie możesz założyć 2,2 i nic się nie stanie, przed tem miałem miks Saguaro 2,2 i Race King 2,2 na swoich 19 i było jak należy. A jaki masz budżet?
Alsew Napisano 7 Stycznia 2018 Napisano 7 Stycznia 2018 Miks o którym wyżej pisałem powinien Ci bardzo się spodobać, a w tym budżecie możesz już kupić zwijane oponki.
Ghost589 Napisano 7 Stycznia 2018 Autor Napisano 7 Stycznia 2018 Hmm. Ok dzięki poczytam o nich, a tak w kwestii formalnej którą z nich miałeś na przodzie?
Niko00 Napisano 8 Stycznia 2018 Napisano 8 Stycznia 2018 Jak w większości jeździsz po ubitych ścieżkach to zerknij na oponę smart sam, prosta i budżetowa.
Alsew Napisano 8 Stycznia 2018 Napisano 8 Stycznia 2018 6 godzin temu, Ghost589 napisał: Ok dzięki poczytam o nich, a tak w kwestii formalnej którą z nich miałeś na przodzie? Saguaro na przodzie RaceKing na tyle... Ewentualnie zamiast zamiast Saguaro można by pomyśleć o X Kingu... 5 godzin temu, Niko00 napisał: zerknij na oponę smart sam, prosta i budżetowa. O budżetowych Schwalbe coraz więcej słychać że nie trzymają normy jeśli chodzi o 'krzywiznę' opony.
Niko00 Napisano 8 Stycznia 2018 Napisano 8 Stycznia 2018 Jak z każdą budżetówką, race king i smart sam to ten sam pułap cenowy. Plus dla smart sam że ma wytrzymalszy bieżnik jeśli chodzi o nabijanie kilometrów
Alsew Napisano 8 Stycznia 2018 Napisano 8 Stycznia 2018 4 minuty temu, Niko00 napisał: Jak z każdą budżetówką, race king i smart sam to ten sam pułap cenowy. No nie bardzo bo Smart Sam to typowa budżetówka dostępna tylko w wersji drutowej, a RaceKing jest dostępny w druciaku za 50 ziko, jest zwijany za 100, ale jest też Race Sport czy Protection za około 180zl. Patrząc na opinie z forum, to o ile z budżetowym Race Kingiem też były problemy jakościowe, to najnowsze serie tej opony zbierają bardzo pozytywne opinie, a z oponami Schwalbe z linii Performance jest dokładnie odwrotnie, te najnowsze są podobno nagminnie krzywe...
Niko00 Napisano 8 Stycznia 2018 Napisano 8 Stycznia 2018 Smart sam masz też w wersji zwijanej https://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/smart-sam.html
Alsew Napisano 8 Stycznia 2018 Napisano 8 Stycznia 2018 10 minut temu, Niko00 napisał: Smart sam masz też w wersji zwijanej A to sorki, bo mam przed sobą katalog Schwalbe z 2016 roku i tam SS zwijany jest tylko dla kół 26. Co nie zmienia faktu, że i tak bym nie kupił
dovectra Napisano 8 Stycznia 2018 Napisano 8 Stycznia 2018 11 godzin temu, Ghost589 napisał: KLS Attack 54-622 (29x2.10), a z tyłu była taka sama, ale już raz w wymieniana na Kenda Small Block Eight 2,10 z tego co napisałeś wynika , iż zwijaki conti raceking - były by w sam raz. JA mam i dobrze sobie radzą, oczywiście to nie są super terenowe opony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.