telik87 Napisano 6 Stycznia 2018 Napisano 6 Stycznia 2018 Witam, potrzebuję Waszej rady. Mam rower górski Giant Talon 2.5. Opony to Giant Sport 27.5x2.1. Startuję w maratonach MTB i kupiłem opony Maxxis Ikon 27.5x2.20 zwijana 60TPI. Te opony będą przeznaczone na maratony. Mieszkam w Katowicach. Nie ma tam gór. Czasem jeżdżę z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową. Myślę o kupnie innych opon do tego przeznaczonych. Jakieś mniej szersze opony? Np. 2.0?? Co byście mi doradzili?
ssslawecki Napisano 6 Stycznia 2018 Napisano 6 Stycznia 2018 Napisz najpierw gdzie te przejażdżki - asfalt / teren - procentowo. Czy jeździsz zimą, w błocie, ile jesteś gotów wydać, itp.
telik87 Napisano 6 Stycznia 2018 Autor Napisano 6 Stycznia 2018 Zimą nie. Jak jest już ciepło. Przejażdżki - asfalt/teren. Tylko 2.20 wydaje mi się za grube Ciężko będzie mi się jechało z przyjaciółmi z takimi oponami, jak oni mają rowery trekingowe
pp516 Napisano 6 Stycznia 2018 Napisano 6 Stycznia 2018 11 minut temu, telik87 napisał: Ciężko będzie mi się jechało z przyjaciółmi z takimi oponami, jak oni mają rowery trekingowe Niekoniecznie, jak masz dobre opony mtb 2,25, to wcale nie muszą być wolniejsze na asfalcie niż trekingowe, wystarczy więcej napompować, a nawet jeśli trochę by były, to będziesz miał dodatkowy trening Chyba nie obawiasz się, że ktoś na trekingu jeżdżący okazjonalnie zostawi Cię w tyle, tylko dzięki węższym oponom ? Chyba że masz drogie opony na zawody i nie chcesz ich ścierać na asfalcie, to kup wersję drutową tych Maxxisów, widzę że znacznie tańsza, albo jakieś inne tanie drutówki, np. Schwalbe Smart Sam. Jak chcesz węższe, to bież 2.0.
Alsew Napisano 6 Stycznia 2018 Napisano 6 Stycznia 2018 No... Ikony 2,2 na asfaltowe wycieczki to trochę kowadła a do tego szkoda ścierać mięcho przed zawodami Jak znajomi brykają na trekkingach to polecam Schwalbe Hurrican 2,0... tanie, szybkie, pancerne i w lekkim terenie dają sporo frajdy.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Stycznia 2018 Mod Team Napisano 6 Stycznia 2018 Pomijając kwestię zużycia opon i nieco większe opory szerszych gum, to masz takich szybkich znajomych, że nie nadążysz Startujesz w maratonach, a boisz się, że Ci towarzystwo ucieknie... Już widzę jak cisną średnio 30 km/h, albo więcej...taaa, a jedzie mi tu czołg To bardziej kwestia bieżnika, a nie szerokości opon - 2, czy 2,2" samo w sobie to prawie jeden wuj - wystarczy popatrzeć na tendencję zakładania szerszych gum do szos ( gdyby były wolniejsze, to nikt by tego nie robił, więc widocznie różnica musi być niemal pomijalna ).
pp516 Napisano 6 Stycznia 2018 Napisano 6 Stycznia 2018 Jak ktoś nie widział, to jest fajna strona z porównaniem oporów toczenia opon rowerowych. Wyniki są ciekawe, np opona MTB Continental Speed King II 29 cala, 2.25 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-speed-king-ii-racesport-2015 ma mniejsze opory toczenia.od crossowego Kojaka Schwalbe 28 cali, 35 mm : https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-kojak-2017 . Z testów na tej stronie wynika, że największy wpływ na opory toczenia ma rodzaj bieżnika i zastosowana mieszanka gumy, a nie szerokość opony (no i oczywiście ciśnienie powietrza, można sprawdzić wynikii tej samej opony przy rożnym ciśnieniu).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.