Skocz do zawartości

[Zamiana kół 26” mtb na 28” szosa] Kross level A2


Matisky

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Serdecznie,

Zmienilem preferencje jazdy na rowerze i potrzebuje zmienić 26 mtb na 28 szosa rower na vbrake Kross level a2.

Zanim udam się do serwisu byłbym wdzięczny za pomoc czy jest to możliwe, jakie modyfikacje trzeba wykonać? jaki szacunkowy koszt ? oraz proszę o polecenie serwisu ( jeśli możliwe ) gdzie mogę tego dokonać w Warszawie. 

Bede wdzięczny za pomoc i wyrozumiałość to mój pierwszy rower i pierwszy post na forum.

pozdrawiam serdecznie i życzę cudownego  weekendu. 

 

Napisano

No chyba że amor i rama ma mocowanie pod hamulce tarczowe to można by takie hamulce zamontować, zmienić koła na 27,5 czy 28  jeśli wejdą, ale będzie to sporo kosztować, a do szosy i tak ten rower nie będzie nawet mógł aspirować... i pojawią się kolejne problemy jak zbędny amortyzator czy 'dziurawy' napęd. Więc tak jak wyżej sprzedać i kupić szosę lub fitnesa.

Napisano

 

@Matisky Wsadzenie kół 28 do Levela A2 i to na V-kach ... pomysł ekonomicznie nieuzasadniony.
Nawet jak koła wejdą to musisz jeszcze dorobić do tego układ hamulcowy bo V`kami tego nie ogarniesz.
Czyli masz do kupienia minimum komplet kół, ogumienie i hamulce. Nawet na używanych elementach praktycznie masz 100% pewności ze przekroczysz 500 ziko.
Moim zdaniem masz 2 opcje. Wymiana ogumienia w aktualnym rowerze na jakieś cieńsze laczki z łysiną ...
Lub sprzedanie tego co masz teraz, dołożenie do tego budżet który masz na tą kaleka modyfikacje i szukanie używanej szosy lub zakup np nowego Tribana 500.

Pozdrawiam 

 

Napisano
21 minut temu, rzezniol napisał:

Wymiana ogumienia w aktualnym rowerze na jakieś cieńsze laczki z łysiną ...

Tylko nie za cienkie bo rower na kołach 26 z  oponami o szerokości powiedzmy 1 cal wygląda jak rowerek komunijny, a do tego zakładając takie opony zmniejszasz średnicę koła co nie jest pożądane... więc jak dla mnie takie minimum to 1,5 cala a nawet bym powiedział że bardziej sensownie kupić 1,75 . Mam też rower 'mtb' o szutrowo-asfaltowym zastosowaniu i teraz mam Conti TownRide 26x1,75 a ostatnio wpadły mi ostatnio w oko  http://allegro.pl/continental-opona-contact-speed-26x2-0-czarna-refl-i7086825567.html

  • Mod Team
Napisano
1 godzinę temu, Tatanka napisał:

Koło 28 na 99% nie wejdzie do ramy przystosowanej do 26

No to akurat jest nieprawda. Szosowe koła 700c, z oponami 25-28 mm spokojnie wchodzą do ram 26-cio calowych.

Problemem jest położenie pivotów hamulców. Ale i na to wynaleziono remedium.

I to na kilka sposobów...

0000000402195.jpeg

1026598d1446680603-26-700c-conversion-pi

157276d1144973647-pace-v-brake-adaptors-

Sugeruje szukać frazy "700c v-brake adapter" lub "v-brake adapter"

Inna sprawa, że z górala szosy nie zobisz, można go conajwyżej nieco uszosowić.

Szacunek...

I.

 

Napisano
10 godzin temu, IvanMTB napisał:

No to akurat jest nieprawda. Szosowe koła 700c, z oponami 25-28 mm spokojnie wchodzą do ram 26-cio calowych.

Problemem jest położenie pivotów hamulców. Ale i na to wynaleziono remedium.

I to na kilka sposobów...

0000000402195.jpeg

1026598d1446680603-26-700c-conversion-pi

157276d1144973647-pace-v-brake-adaptors-

Sugeruje szukać frazy "700c v-brake adapter" lub "v-brake adapter"

Inna sprawa, że z górala szosy nie zobisz, można go conajwyżej nieco uszosowić.

Szacunek...

I.

 

Dzięki, wystarczy dodać mu szosowy pierwiastek.

Napisano

Skoro problem kół i hamulców okazał się możliwym do rozwiązania,to możesz się zastanowić nad wymiana amortyzatora na sztywny widelec..Tylko że kupując widelec,koła,opony,adaptery uzbiera się ładna sumka.

Napisano
13 godzin temu, Matisky napisał:

Dzięki, wystarczy dodać mu szosowy pierwiastek.

Jak znajdziesz gdzieś te adaptery do hamulców za rozsądne pieniądze to wrzuć tutaj linka.

Ja kiedyś popełniłem coś takiego jak planujesz w pewnym stalowym retro MTB i mogę Ci powiedzieć, że do szosy to i tak jest przepaść i się nie opłaci. A hamulce to zamontowałem takie:

$_1.JPG#ActualImage

akurat marki Veinnmann - bez problemu do znalezienia na allegro tylko rama i widelec muszą mieć otwory do mocowania nad kołami i trzeba dobrze zmierzyć potrzebny zasięg ramion. Dodatkowo trzeba pamiętać, że z klamkami V-brake będzie to hamować słabo - za duży ciąg linki i lepiej mieć klamki z szosy lub od cantilever. U mnie z tymi drugimi stawiałem rower na przednim kole bez problemu

Przemyśl jednak czy naprawdę chcesz to zrobić, bo wszyscy wiemy, że na obecnym rowerze jeździ Ci się wygodnie i w ogóle bla bla bla... , ale rower to jest tylko rzecz i każdy może być równie wygodny. Rower, który ma wszystko dostosowane do jazdy po szosie w porównaniu do potworka, którego zrobisz po prostu leci, a nie jedzie. Za niecałe 2000 zł dostanie szosę z Decathlona i poczujesz. Sprzedaj to co masz i dołóż, a jak nie lubisz baranka to są i szosowe rowery z prostą kierownicą (fitness), ale polecam spróbować barana, bo to naprawdę wygodna kierownica.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...