piterrrxd Napisano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 Planuję kupić sobie buty i pedały do mojej szosy. Będą to moje pierwsze takie buty i nie wiem do końca co wybrać, czy warto dać więcej. Poniżej to co udało mi się znaleźć. Takie buty plus pedały SPD-SL (bądź look)https://sportstore.pl/product-pol-7369-Buty-kolarskie-rowerowe-szosowe-LAKE-CX217-X-BOA-CARBON.html Buty Shimano i zwykłe pedały SPDhttps://www.dobrerowery.pl/buty-sh-rp300-bialeBardzo podobają mi się te Lake, ale boję się trochę o żywotność bloków w tym systemie (raczej nie schodzę często z roweru na treningu, czasami jakiś postój na chwilowy odpoczynek) i trwałości tego mechanizmu boa (w przypadku awarii nic nam nie trzyma buta?). Czy różnica w sztywności, komforcie czy też wpinania/wypinania dla amatora będzie zauważalna i warta dopłacenia do zestawu spd sl? Bardzo podobają mi się te Lake, ale boję się trochę o żywotność bloków w tym systemie (raczej nie schodzę często z roweru na treningu, czasami jakiś postój na chwilowy odpoczynek) i trwałości tego mechanizmu boa (w przypadku awarii nic nam nie trzyma buta?). Czy różnica w sztywności, komforcie czy też wpinania/wypinania dla amatora będzie zauważalna i warta dopłacenia do zestawu spd sl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 20 godzin temu, piterrrxd napisał: boję się trochę o żywotność bloków w tym systemie Bloki to bloki - to jaki to but nie ma znaczenia bo chcesz szosowe. Co innego spd do górala - stal wiadomo, że dłużej wytrzyma. Zawsze możesz kupić buty mtb i jak koniecznie chcesz pedały wpinane tylko z jednej strony szumnie określane jako szosowe to takie też są dostępne. Tylko różnie z tą kompatybilnością z SH bywa. 20 godzin temu, piterrrxd napisał: Czy różnica w sztywności, komforcie czy też wpinania/wypinania dla amatora będzie zauważalna i warta dopłacenia do zestawu spd sl Nie do końca rozumiem o co ci chodzi z tym spd sl. W Look i SH blok ma podobny kształt ale to chyba nie ma znaczenia. Znaczenie ma twardość sprężyny a tą regulujesz śrubą. Co do sztywności to różnica między zwykłymi butami a klikami jest ogromna, zaś między plastikiem a karbonem już niekoniecznie. Jak z trwałością boa to się nie wypowiem ale sam mechanizm jest rewelacyjny. Buty dobrze przymierzyć bo różnie z długością bywa a i na szerokość też jest różnie. Dla mnie SH jest workowate a przy tym rzepy są cholernie długie. Ale cena "Lejków" kusi :). 20 godzin temu, piterrrxd napisał: pedały SPD-SL (bądź look) Nie wiem jak w SH ale mam Look Keo 2 oraz VP-r73h (chyba ten model). Problem z Lookami jest taki, że zbyt "łatwo" się obracają. Na trasie nie ma to znaczenia ale każde ruszanie to problem z wpięciem bo pedał radośnie się majta i najczęściej trafiam na jego spód. Nieraz też stopa mi zjechała i na krzyżówkach gdzie trza było szybko się zebrać sytuacja wyglądała komicznie. Dam do serwisu może pomoże. Drugą fajną sprawą w VP są dzielone bloki http://naszosie.pl/2012/12/29/vp-components-vp-r73-sprytne-pedaly-szosowe/ no ale ten element można kupić osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piterrrxd Napisano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 4 godziny temu, Mr. Dry napisał: Buty dobrze przymierzyć bo różnie z długością bywa a i na szerokość też jest różnie. Dla mnie SH jest workowate a przy tym rzepy są cholernie długie. Ale cena "Lejków" kusi :). Mierzyłem w sklepie te SH300 i rozmiar 46 wydawał mi się w sam raz, w 45 lekko dotykałem palcami czubka. W sieci cena 240zł. Te "Lejki" wychodzą 309zł z wysyłką, mógłbym je zamówić i w razie czego oddać jeśli nie będą pasować. Patrząc na długość wkładki powinny pasować również w rozmiarze 46 tak jak SH. Szosy używam jedynie do treningów, więc w butach nie będę nigdzie "spacerował" poza jakimś krótkim postojem na odpoczynek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Jak tak to ryzykuj. W takich pieniądzach to nic lepszego nie dostaniesz. Pamiętaj tylko aby przymierzyć je pod wieczór najlepiej po ciężkim dniu. Stopy są wtedy trochę opuchnięte (czyli jak w trakcie jazdy) i lepiej wtedy wyczujesz czy nie są przypadkiem za wąskie. Posiedź z godzinę czy dwie, obejrzyj film i będziesz wiedział czy masz wrócić na pocztę :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piterrrxd Napisano 7 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Boję się tylko, że w pedały szosowe będzie mi się ciężko wpinało i wypinało. Nigdy nie jeździłem nawet na zwykłych SPD. No i szosowy system to trochę większy wydatek ze względu na zużycie plastikowych bloków, pewnie co sezon trzeba wydać te ~60zl na nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 No bez jaj, 60 zł na sezon to jest nic. Zresztą zużycie będzie zależeć od tego ile będziesz w nich chodził (ile masz po drodze do roweru schodów/ betonu itp.) i ile się będziesz wypinał. Jak wyjeżdżasz za miasto to weź szosowe. Jak jeździsz też po mieście to weź zwykłe spd bo w sl nerwicy dostaniesz. Z pedałów najlepiej weź sobie bodajże l540 z sprężyną light action. Ja mam zwykłe i po przesiadce z pedałów looka w mtb jak na mój gust mają delikatnie za ciężkie wypięcie, ale może to też być efekt od buta, jednak przy mocniejszym szarpnięciu tego problemu nie ma, a w light action sprężynę możesz też podkręcić mocniej. Gdzieś po internecie krąży tabela z siłą wypięcia, powinieneś znaleźć w miarę bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piterrrxd Napisano 10 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2018 Praktycznie zawsze wybieram się na trasy poza miasta, jedynie przejeżdżam po drodze przez kilka miejscowości - wtedy muszę stawać na światłach itp. Z pedałów szosowych lepsze byłyby Look Keo Classic 3 czy Shimano PD-R540? Na inny forum dostałem opinię, że w Shimano z czasem uszkadza się jakaś niewymienna płytka w pedale, z kolei w lookach szybciej zużywają się bloki. No i Looki chyba są całe z plastiku/włókna szklanego, co jak dla mnie wydaje się być mniej trwałe niż stal/aluminium? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dywyn Napisano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2018 Para bloków Look wystarcza mi na sezon. Oznacza to 16000 km, a w tym sporo spacerowania po wiejskich sklepach, wnoszenie roweru po schodach, podpieranie się w sektorach startowych... itd. Zatrzymywanie się na światłach to naprawdę nic dla tych bloków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2018 Shimano mają przede wszystkim taką zaletę że możesz sobie w nich wymienić łożyska i skasować luz, w look jak dostaną luzu to po ptakach. Po używaniu looka s-track całkiem sobie odpuściłem tego producenta. Z r540 jestem póki co zadowolony, ale też za wiele w nich nie przejechałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piterrrxd Napisano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2018 Może lepiej dołożyć 60zł do r550? Te 540 zdają się szybko niszczyć wizualnie. Plus 550 mają metalową płytkę zabezpieczającą. Buty już kupiłem te RP300 i pasują idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Inbike Napisano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Co do wyglądu wizualnego to też zależy jak użytkujesz dane buty oraz jak o nie dbasz, to ma dosyć duże znaczenie. Akurat u znajomego model r540 wcale szybko się nie niszczy a ma je od dłuższego czasu, moim zdaniem nie ma sensu dopłacać do 550. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piterrrxd Napisano 27 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2018 Ostatecznie zostałem przy RP300 w rozmiarze 45 i pedałach R540. Trochę poćwiczyłem wpinanie i wypinanie w domu przy ścianie, wydaje mi się to bardzo intuicyjne i łatwe - bok sam ląduje w pedale. Pozostaje mi zamówić kask (Giro Foray Mips) i mam komplet na zbliżający się sezon Dzięki za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.