Bruno824 Napisano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2018 Cześć, posiadam amortyzator suntour raidon rl-r 100mm skoku. Dokładnie ten http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-r-air-100mm-rld-2013-disc-i4996847435.html Do tej pory było wszystko okej, jednak ostatnio w domu gdy było bardzo cicho ugiąłem go kilka razy i usłyszałem delikatne skrzypienie. Podczas jazdy tego nie słychać. Nie posiada on żadnych luzów, wydaje mi się ze uszczelki kurzowe są w dobrym stanie, może trzeba go nasmarować ? Planuje zrobic serwis. Oglądałem trochę poradników ale nie znalazłem nic z raidonem. Czy tłumik w tym modelu jest rozbieralny ? Czy można w nim wymienić olej? Co najlepiej zrobić aby pozbyć się tego skrzypienia ? Nasmarować lagi i wyczyścisz uszczelki ? Zalać go jakimś olejem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2018 Podstawą to wyczyścić i nasmarować tzw. Przegląd. Co do tłumika to jest nierozbieralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruno824 Napisano 2 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2018 (edytowane) Moze ktoś będzie w stanie odpowiedzieć mi na te pytania. Tyczy się to suntour raidon powietrzny 1. Jakiego oleju użyć aby nasączyć te gąbeczki pod uszczelkami kurzowymi? 2. Po dokładnym oczyszczeniu górnych i dolnych lagow należy nasmarować je również ? Czy tylko nasączyć te gąbeczki olejem i uszczelki smarem ? 3. Gdy otworze komorę powietrzna to znajduje się tam olej ? Jeśli tak to jakim olejem i w jakiej ilości będę musiał zalać z powrotem ta komorę ? 4. Ludzie piszą, ze do dolnych lagow nie powinno się wlewać oleju, czy to prawda ? Edytowane 2 Stycznia 2018 przez Bruno824 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 1. 15W w sklepie Activii znajdziesz Silkoleine 2. Nie trzeba wszystkiego, wystarczy posmarować ślizgi w dolnych lagach. 3. Zazwyczaj jest tam sucho, tzn znajduje się tam tylko smar. Jeśli zalewać to 2-5ml gęstego oleju, np 85W. Też u Activii kupisz. 4. Są amortyzatory, które pracują w kąpieli, są i takie pracujące na sucho. Nalać można, ale trzeba zadbać o uszczelnienie, bo możesz olej tracić przez korki na dole. Leje się oleju mało, po stronie sprężyny nic się nie stanie ale po stronie tłumika jak nalejesz za dużo, to kardridż może się zepsuć. Ponoć 15ml jest bezpieczne dla kardridża ale ja bym nie zaryzykował. Lepiej dwa razy w roku otworzyć amorek, wyczyścić i posmarować filc czy wymienić oraz nasmarować ślizgi niż... zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruno824 Napisano 5 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 (edytowane) Jeżeli odkręcę górny korek od komory powietrznej to wystarczy ze włożę tam ściereczkę i wytre stary olej lub zleje (o ile rzeczywiście będzie) i wleje przez górny wlot oleju 80w czy lepiej odkręcić u góry i na dole i wszystko wyjąc po kolei i i wyczyścić a później z powrotem po kolei złożyć ? Co myślisz ? I jeszcze jedno . To pokretlo od regulacji tłumienia aby ściągnąć należy kombinerkami ciągnąć do siebie czy w któraś stronę przekręcić ? Cytuj Edytuj Edytowane 5 Stycznia 2018 przez Bruno824 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 Najlepiej to przeczyść i nasmaruj sobie za jednym razem cały amorek. Co do pokrętła to kleszczami zaraz objedziesz tą czerwoną pokrywę bo to plastik. Ja ściągam palcami ręcznie ruszając i wyszarpując go jak zęba lecz przy pomocy nałożenia szmatki na te pokrętło bo się wtedy tak z palców nie ześlizguje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruno824 Napisano 5 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 A do tych gabeczek pod uszczelkami należy używać tylko 15w, czy ten 80w tez się nada ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 Tam nie masz gąbeczki, masz filc. Lepiej się nada rzadszy, moim zdaniem 85w nie będzie tak penetrował i będzie mulił. On się nadaje tylko do uszczelnienia komory powietrznej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 W Raidonie powinny być gąbeczki NIE FILC. Olej lać 15W bo dając gęściejszy to będzie tak jak "cervandes" powiedział bardzo mulił 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.