Skocz do zawartości

[przełaj] Jakie klamki szosowe pod canti


Obrien

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem w trakcie budowania roweru przełajowego na bazie kol 26 cali pod canti.

Całośc w klimacie retro. Przerzuac bede barendmi ale mam problem z doborem klamek. Jakie polecacie? Najlepiej w klimacie retro.

Zalezy mi glownie na dobrej sile hamowania.

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy jak mocno w retro chcesz wejść. Czy np. chcesz celowac w klamki tzw aero, ze schowanym pancerzem, czy z pancerzami puszczonymi górą. Większość oryginalnych konstrukcji z lat 80tych miała oczywiście pancerze puszczone górą. Możesz spojrzeć na rowery cunninghama, czy bridgestona mb. To jak będzie hamowal, to w dużej mierze zalezy od tego jak dobrze ustawisz ramiona/wieszak canti. Klamki z wcześniejszych lat potrafily sie bardziej giąć, te nowsze (lata 90te) byly sztywniejsze, ale w moim odczuciu nie mialo to jakiegos znaczącego wplywu na siłe hamowania. No ale to moja opinia. To co moge doradzić, to uważaj na wszystkie nos’y i klamki w bdb stanie. Gumy nawet jak są w dobrym stanie, dosc szybko zaczną sie kleić/czy pękać podczas regularnego użytkowania. Przećwiczyłem to wielokrotnie... Cane creek zaczal wypuszczac zamienniki do arabesek, wiec możesz w tym kierunku pójść. Jest troche zamiennikow do klamek dia compe, lub po prostu kupić dzisiejsze shimano R400. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Obrien napisał:

Zalezy mi glownie na dobrej sile hamowania.

Zastanów się czy na pewno chcesz canti, a nie na przykład mini v-brake czy wręcz normalne vki. Jeśli zdecydujesz się na normalne v-brake dość dobrą opcją są Tektro RL-520 albo Dia-Compe 287.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o czyms w klimacie lat 90'. Widze tez ze potwierdzaja sie moje obawy co do jakosci gumy przy uzywkach. Nowe klamki R400 wizualnie pasowalyby mi idealnie ale cena... Rower ktorego stalem sie szczesliwym posiadaczem kosztowal mnie 50 pln. Caly na osprzecie Deore DX. Maly przebieg. Łudzilem sie ze klamki razem z kierownica bedą kosztowaly max 100 pln. Musze chyba sie pogodzic ze przejscie na szosowe komponenty bedzie troche kosztowac :) 

Tektro RL 520 tez brałem pod uwagę ale chce zostać przy canti.  Mam kilka rowerów i ten ma być retro do bólu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kierownicami, to jeśli faktycznie trzymać sie tego retro, to wypadalo by ściągnąć sobie coś w stylu salsy woodchippera, selcofa sterrato lub on-one midge. No w stowie bedzie troche ciężko sie zamknąć, chcąc faktycznie zrobić z niego w miarę epokowego monster crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do połączenia Klamki szosowe+canti - u mnie siedzą hamulce mtb LX canti i klamki szosowe 400 exage. Działa to dość dobrze. Wiele zależy od klocków i prawidłowego ustawienia kątów w hamulcu. 

Znalezione obrazy dla zapytania ustawienie hamulców cantilever

Powinno być tak, aby w momencie zaciśnięcia hamulców na obręczy cięgno ma tworzyć kąt 90 stopni z hamulcem. Oczywiście mówimy o konstrukcjach klasycznych jak na rysunku. (kolor czarny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...