Skocz do zawartości

[Cube XMS] Co mam zrobic z tym rowerem?


Wojteks79

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Część,

Jestem tu nowy. Mam prawie 4 dychy na karku i 20kg za duzo :( nie jestem ścigaczem. Chciałbym użyć roweru żeby się rozruszać. Proszę Was o radę co ma zrobić. 

Mam ze starych czasów (2009)  rowerek CUBE XMS i to jest miłość przeplatana z nienawiścią.  Rower jest fajny, ale to był totalnie od czapy zakup. Nigdy gór nie widział. 

Tak naprawde potrzebny mi jest rower na miasto (34 km dojazd do roboty na przykład) i wycieczki. Ten cube jest boleśnie drogi w serwisie, (650 zł ostatnio, za regulację hamulców,  wymianę suportu, łańcuch i jakieś pierdoły) . 

Poradzcie proszę,

Jest sens to sprzedać? Rama jest podrapana tu i tam. rower ma jakieś  kilka tyś km przebiegu (ciągle oryginalne opony).  Czy potraktować to jako miejski ścigacz i kupić drugi wygodniejszy i szybszy na dłuższe (np trekkingowy jak np Unibike EXPEDITION )

Żal wyrzucić , ciężko nieść :( 

A może zrobić z niego elektryka? mam dobre hamulce i zawieszenie? tez chodzi mi to po głowie. 

Sprawa niezależna.

W tym Cube padła blokada amora a to dla mnie podstawowa funkcja (czy taki  by pasował na podmianę? Wiem ze słabszy https://www.ebay.co.uk/itm/SR-Suntour-Raidon-Rear-Shock-LO-165-x-38mm/192404080449?hash=item2ccc2d4741:g:KSAAAOSwyNNZit4N)

Pozdrawiam,

Wojtek
 

Cube XMS

 

Katalog: 2009
Cena: 4 899 zł
Waga: 13,4 kg
Rama: aluminium 7005, podwójnie cieniowane
Widelec: RockShox Recon SL, blokowany manetką, 100 mm
Tłumik: Suntour Epicon
Rozmiary ramy: 16/18/20/22"
Stery: FSA No.10, półzintegrowane
Wspornik kierownicy: FSA OS-190, 31,8 mm
Kierownica: FSA XC-300, gięta
Wspornik siodła: Scape Light
Siodło: RFR Natural Shape 0.1 M
Piasty: Shimano Deore M525 Disc
Obręcze: RFR ZX-24
Opony: Schwalbe Racing Ralph/Nobby Nic 26x2.25
Dźwignie przerzutek: Shimano Deore M530 Rapidfire Plus
Przerzutka przód: Shimano SLX M661
Przerzutka tył: Shimano Deore XT M772 Shadow
Dźwignie hamulca: Hayes Stroker Ryde
Hamulce: Hayes Stroker Ryde, tarczowe, hydrauliczne, tarcze 160/180 mm
Korby: Shimano Deore M532, 44-32-22 z.
Środek suportu: Shimano Deore Hollowtech II
Pedały: płaskie, aluminiowe
Kaseta: Shimano Deore HG50, 11-32 z., 9 b.
Łańcuch: Shimano Deore HG53
Rozmiar do geometrii: 18"
Kąt główki: 70,5°
Kąt podsiodłowy: 73,5°
Rura górna: 583 mm
Rura podsiodłowa: 457 mm
Rozstaw kół: 1077 mm
Rama - tył: aluminium 7005, podwójnie cieniowane
Zawieszenie: czterozawiasowe, 100 mm
Dystrybucja: Ski Team
 
  • Mod Team
Napisano

Część ( papuguję po Tobie, ale w sumie może to być takie rowerowe przywitanie ).
Jeśli żal się go pozbyć, a masz miejsce, to go zostaw - może za kilka lat ( jak już wkręcisz się bardziej w rower ) odpicujesz go na tip top i będzie to taki rowerowy oldtimer :icon_cool:
Elektryk raczej nie pomoże w zrzuceniu wagi - chyba, że to taka fanaberia i elektryk będzie tak dla przyjemności ( jako drugi rower ) jak już pozbędziesz się zbędnych kg, albo że padnie bateria i trzeba będzie się mocno postarać, żeby ciężkim klocem w ogóle jechać :icon_lol:
Na miasto możesz się porozglądać za rowerami typu cross, ewentualnie fitness - przy czym ten pierwszy będzie bardziej komfortowy, ale i cięższy, a drugi na odwrót.
Fitness byłby teoretycznie najtańszy w serwisie ( sztywny widelec, więc odpada przegląd amorka, a hamulce szczękowe też będą mniej upierdliwe od hydraulików ).
Pytanie tylko, czy na początek rowerowej przygody, to nie będzie zbyt radykalny wybór - myślę tu o niższym komforcie.

Napisano

W pełni popieram @KrissDeValnor ! Nie wyrzucaj jak nie musisz - mnie się bardzo ten rowerek podoba. Amora szukałbym identycznego z używek - będzie można w razie awarii z 2 złożyć 1 małym kosztem, żeby teraz rower pełnił funkcję np. zapasowego. Nie wiem jakie części włożyli, ale chyba serwis bym zmienił - na tańszy. Nie wiem czy jeździsz zimą (codziennie do pracy i nie tylko ?), czy wolisz asfalt czy teren - ale wybrałbym możliwie uniwersalny rower - na forum jest trochę takich wątków. I nie zapomnij się przymierzyć przed zakupem - jeśli tylko się da.

Napisano
39 minut temu, Wojteks79 napisał:

Ten cube jest boleśnie drogi w serwisie, (650 zł ostatnio, za regulację hamulców,  wymianę suportu, łańcuch i jakieś pierdoły) . 

Mieszkasz w UK. Zgadłem?

Napisano

Raczej nie bardzo się opłaca sprzedawać, zwłaszcza że to 26. Popyt mały i zbyt dużo za niego nie dostaniesz.

Trochę dziwne z tymi kosztami, jeśli przez ten czas zrobiłeś ledwo parę tysięcy km po mieście to łańcuch powinien jeszcze dawać radę. A co jest z Reconem, że się nie da naprawić blokady? To przyzwoity wideł i niespecjalnie trudny w serwisie – lepiej jak się tym zajmiesz zamiast od razu go zmieniać. No chyba że ma jakieś wżery czy inne uszkodzenia, ale sądząc po Twoim opisie eksploatacji to nie powinien.

A co do tego Unibike... totalnie z deszczu pod rynnę. To nie jest dobry rower. Wg mnie to napraw co trzeba w Cube, zmień sobie opony na jakieś szybsze i lżejsze i będzie dobrze.

Napisano

Nie pozbywał bym się go,nic za niego nie weźmiesz.Za parę lat będzie oldtimerem(jak pisali poprzednicy,nie musisz nie sprzedawaj).Myślę że w Twoich latach serwis takiego roweru można samemu ogarnąć.Filozofii nie ma tutaj żadnej,trochę zacięcia do mechaniki i manuale na yt(dobrodziejstwo naszych czasów)kiedyś wszystkiego musiałeś uczyć się sam.A tak poza konkursem polecam jakiegoś trekinga.Posiadam górala i mieszczucha tak że problem wyboru mam z głowy,jak wielu tutaj.

Napisano

Mieszkam pod Warszawą,  z tym serwisem to się dałem naciągnąć. Postaram się ogarnąć sam prostsze sprawy, a do serwisu tylko z grubszymi.

Generalnie lubię ten rowerek :)

Pozdrawiam,

Wojtek
 

Napisano

Był tu niedawno zawodnik, który przeliczył funty na złotówki, połowy historii nie dopowiedział i wszyscy się dziwili dlaczego serwis wycenił mu naprawę na połowę ceny nowego roweru. Na dodatek wkleiłeś link do brytyjskiego eBaya, więc mi pasowało. Przepraszam za te insynuacje odnośnie miejsca zamieszkania. :)

Serwis zawieszenia (wymiana uszczelek i oleju) to już stosunkowo droga impreza, ale to, co wymieniłeś w pierwszym poście z czasem trzeba zrobić w każdym rowerze i powinno raczej kosztować mniej niż 300 zł. Hamulce V-Brake byłyby zdecydowanie prostsze i tańsze w serwisie, bo nie trzeba ich odpowietrzać, a zakładam, że było to konieczne, ale teraz większość rowerów ma hydrauliczne. Ogólnie to części opłaca się kupować samemu przez Internet, a do serwisu chodzić zimą jak nie ma ruchu i jest taniej.

Twój rower jest niezły, a mógłbyś za niego wziąć pewnie ~1500 zł, więc również odradzam sprzedaż, zwłaszcza, że niedawno tyle w niego zainwestowałeś. Do lasu jest w sam raz. Możesz zmienić opony, przynajmniej z przodu, bo Nobby Nic jest na ciężki teren. Po taniości jest semi-slick Schwalbe CX Comp za 50 zł. Unibike Expedition to ciężki krążownik, więc wcale nie byłby szybszy.

Napisano

Obwiązałem zawias przy amortyzatorze paracordem. To w kwestii blokady.  To tymczasowe do jazdy po równym - mam świadomość że ryzykuję uszkodzenie zawiasu/ramy, ale już rozglądam się za damperem. 

Dzięki za pomoc!

Ide na rower :)

 

Napisano

Czemu nie zmienisz ramy na hardtaila? Będzie kosztować tyle co damper. Za 600 zł kupisz np. Accent Peak pod koła 26.

Jeśli bez blokady nie możesz jeździć na fullu, to pytanie po co się męczyć z dodatkową wagą i padającymi damperami. Blokady w damperach lubią się psuć, więc zakup kolejnego dla samej blokady to trochę kasa w piach.

Sam podejmij decyzję czy potrzebujesz amortyzacji, z tego co przedstawiłeś wynika że to kula u nogi. W efektywnie działającym zawieszeniu blokady praktycznie się nie używa, a jak już to na równych długich dojazdach asfaltowych.

  • Mod Team
Napisano
4 godziny temu, Wojteks79 napisał:

Obwiązałem zawias przy amortyzatorze paracordem. To w kwestii blokady.

Ty tak na serio? O żesz w mordę......

Taki tłumik powinien wystarczyć ( choć szału to on nie robi ).

http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-lo-air-165x38-165mm-55-ceny-i6931330152.html

do sprawdzenie jedynie rozstaw punktów montażowych tłumika dla pewności. IMO szkoda wyrzucać i sprzedawać. Zyska żaden , a otrzymanej kasy na pewno nie starczy na coś sensownego. Choć wymiana samej ramy i przełożenie gratów nie jest takie głupie.

Wspomniana rama przez C1ach'a ma jeden minus- Cube ma prostą główkę ramy, a Accent ma tappered ,więc będzie kombinacja ze sterami.

Napisano

Utrzymać rower, zmienić opony na  dość gładkie balony np schwalbe marathon, big ben, big apple,  albo coś 2x-3x bardziej drogiego i lekkiego ( zwijane, wtedy rower będzie dziarsko przyspieszać, jeżeli przeloty są jednak ze stałą prędkością  nie ma sensy zbijać wagi opon ) pompować dość żeby poczuć że rower śmiga a na wyprawę w las i łąki lekko odpuszczać ciśnienie, albo zakładać  te które są teraz ( np przed wyjazdem na wakacje)

jeżeli chęć na jazdę para szosową można zaryzykować z dłuższym mostkiem, żeby czuć że się jedzie  w pozycji  bardziej aero, ale jak zniesie to krzyż kark i nadgarstki trudno powiedzieć... Każdy jest inny...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...