Skocz do zawartości

[koła pod v-ki] trudny wybor piast


Iron

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chce kupic kola pod v-ki, obrecze mavic 717, szprychy dt revo. problemem sa piasty :rolleyes: bylem juz zdecydowany na xt, ale to 150+370 gram, bez zamykaczy.

 

troche poszukalem, i co prawda jakis wyjatkowo lekkich piast nie znalazlem w miare przystepnych cenach, ale zwrocily moja uwage piasty dt onyx. Przód dt onyx light (110 g) i tył dt onyx.

 

czy warto doplacac do dt ? (pomiajac te kiladziesiat gram roznicy) gdzie ewentualnie kupic te piasty jak najtaniej ? a najlepiej całe koła od razu złozone.

Napisano

poszukaj w bikestacja sa dobre ceny na lekkie zestawy niestety nie na DT piastach ale na ringle-marka dobra ale "lekka" i malo popularna w polsce co do DT mam cerit natyle ionyx na przodzie bez zarzutow poprzednio mialem xt na tyle i jak na razie nie zaluje zamiany

  • 9 miesięcy temu...
Napisano

No, to ja się przyłączę, bo temat jakby idealny dla mnie :) ...

Również będę niedługo składać koła i największym problemem jest dobór piast... piasty mają być pod v-ki, ze stalowym bębenkiem, dobrze uszczelnione; przy tym niezbyt ciężkie (przeznaczenie: górsko-mazowieckie XC w rozmaitych warunkach pogodowych, również w błocie).

Aktualnie waham się pomiędzy XT (najprawdopodobniej FH-M760, jako że jest w tej chwili najłatwiejsza do zdobycia) a DT Onyxami. Problem zasadniczy polega na tym, że Onyxy w zasadzie przekraczają mój budżet... i gdybym miała się na nie zdecydować, musiałabym być jednoznacznie upewniona, że jest to dobry wybór - żywotne piasty na wiele sezonów, warte swojej ceny.

Ergo: warto dać te ~600 zeta za komplet Onyxów, czy może pozostać przy XT? A może inne propozycje (np. najprostsze DT Swiss)?

Pozdrówko w rozterce :P ...

Napisano

Szczerze mówiąc, bardziej zależy mi na opiniach na temat Onyxów - i ewentualnego skonfrontowania ich z XT (bądź innymi, tańszymi piastami)... czy są o wiele lepsze, a może wcale nie są lepsze... lub też są tak nieznacznie lepsze, że zakup się nie opłaca i XT z powodzeniem wystarczą?...

Gdybym miała kasy w bród, problemu by nie było - potestowałabym sobie Onyxy :P ... ale w mojej sytuacji finansowej wolę nie wtopić na próżno 4 stów, bo mniej więcej tyle wyniesie różnica między kompletem XT a kompletem Onyxów :)

Pozdrówko uściślające :P

Napisano

I mnie nurtuje to pytanie. Czy wziąć XTki (url), czy tez lepiej doplacic drugie tyle i miec najtansza maszynowke DT (url)

 

Polecano DT Swiss, jako że z nimi nie ma problemow. W sieci z negatywnymi wypowiedziami sie nie spotkałam, co do Shimano roznie się czyta.

Dylemacik...

Napisano

Warto by się zastanowić jeszcze nad piastami Formuli, z tego co kiedyś czytałem na zagranicznych forach, dość dobrze się o nich wypowiadali. Ogromnym plusem jest, że można w nich wymienić bieżnię kulek czego XT nie ma. Dodatkowo są wersje na tzw. "łożyskach maszynowych". Można je dostać np. tu: http://unibike.pl/

Napisano

A ja właśnie słyszałam fatalne wypowiedzi o Formulach - dlatego wypadły one już dawno z orbity moich zainteresowań. Nie chcę ryzykować własnym portfelem ;) .

Powraca zatem pierwotne pytanie: Shimano czy DT, kulki czy maszyny, XT czy Onyxy/Swiss? Warto dopłacić do DT czy nie warto?

Pozdrówko z dylematem :D ...

Napisano

Ja też stałem niedawno przed takim dylematem i go rozwiązałem tak - na przód Novatec (140 g) a na tył DT Cerit (waga dość niska bo 366 g). Przód mimo niskiej ceny kręci się leciutko i nie powinien sprawiać problemu (w końcu obciążenia nie są tak duże jak na tyle no i co tam się może zepsuć? nic). Tył z racji bębenka nie doścignie przedniej piasty w kręceniu ale mimo to jest lekko. Bębenek na luzie pracuje głośno. Zapadki zdecydowanie lepiej "łapią" niż przy mojej poprzedniej pieście Shimano. Jak na razie przebieg jest nieduży (coś koło 1000 km bo niedawno dostałem koła). No i bęben jest solidny. Nie mam kasety na pałąku a mimo to przy ściąganiu kasety nie zauważyłem wżerów. Jak ktoś jest uczulony na Novateca to może coś innego wykombinować na przód chociaż uważam, że tam nie ma co ładować dużej ilości pieniędzy a można sporo oszczędzić. Uwaga - do Cerita nie dodają szybkozamykacza ;]

 

Novatec http://picasaweb.google.pl/paviarotti/Kell...999754948361314

http://picasaweb.google.pl/paviarotti/Kell...192555378721074

DT http://picasaweb.google.pl/paviarotti/Kell...192770127085906

http://picasaweb.google.pl/paviarotti/Kell...192843141529954

Napisano
Nie mam kasety na pałąku a mimo to przy ściąganiu kasety nie zauważyłem wżerów.

A mnie się wydawało - wręcz nawet jestem pewna, że bębenek w Ceritach/Swissach, podobnie jak i w Onyxach, jest stalowy... czyżbym jednak się myliła?

A propos szybkozamykacza: jaki zastosowałeś do swojego DT?

Pozdrówko dociekliwe B)

Napisano

Ja sam za bardzo się nie orientuję jaki to materiał ale na stronie Arnika mam "> Materiał: stop aluminium- korpus, stal Cr-mo- oś.".

Zresztą mi się wydaje, że teraz w praktycznie każdej pieście bęben jest alumioniowy (no chyba poza najtańszymi bublami) a różnice wynikają tylko z zastosowanego stopu i stopnie jego wylightowania.

Następnym razem jak będę ściągał kasetę to sprawdzę magnesem ;D

A zacisk to Accent Profi M5x145 o wadze 47 g czyli całkiem fajnie.

Napisano

to może ja dorzucę swoje 3 grosze;)

jeździłem na xt, mam porównanie również do dt i imho nie warto tyle dopłacać. Xt jest kompletem kilku krotnie tańszym, bardzo dobrze uszczelnionym ( po 5tkm w rożnych warunkach w tym w błocie po piasty , w środku czysto)

Nie neguje ze dt będą trwalsze, ale regularnie oglądane i smarowane xt posłużą długo. Zaryzykuje wręcz stwierdzenie ze te kilka kompletów xt które można kupić za cenę onyxow pojeździ dłuzej.

 

Ja bym zastanowił sie jeszcze ewentualnie nad wrzuceniem na tył starej piasty xtr. na allegro do kupienia <300 zł

Napisano

To ja słówko wtrącę B)

Onyxy, Cerity i inne low-endowe DT mają stalowe bębenki, "zwykłe" mechanizmy zapadkowe, a wyróżniają się głownie tym (oprócz ceny), że gdzieś w fabryce być może widziały swoich błękitnokrwistych krewnych: 240, 340, 440

Napisano

Odpada Boplight - podobnie jak Rotaz - z uwagi na alu bębenek, a ja nie zamierzam używać kaset na aluminiowym stelażu.

Dzięki za dotychczasowe uwagi - czyli, jak dotąd, kulki górą :) ... tym lepiej, tańsze koła wyjdą i moze dzięki temu szybciej je złożę :P .

Tym niemniej, jeśli ktoś ma coś do dodania - proszę się nie krępować :)

Pozdrówko zachęcające :)

Napisano

Eciu to załóż na przód coś na maszynach lekkiego np. rotaza lub boplighta (to ta sama konstrukcja) a na tył XT. Ja tak właśnie zrobiłem i na razie zero problemów. Jestem mile zaskoczony uszczelnieniem rotaza, choć wydawało by się bardzo filigranowe.

 

pzdr

Napisano
A może coś Boplight'a Smigam na tym http://allegro.pl/item221295627_piasta_bop...l_maszyny_.html

http://allegro.pl/item221295630_piasta_bop...d_maszyny_.html

i naprawde godne polecenie niska waga i pieknie się toczą :)

 

Co do Boplight'a zraziły mnie opinie jakie znalazłam na http://light-bike.com:

 

moge juz cos napisac o tej piascie. Prawdopodobnnie wtopilem na calej lini. Po ok 200km i jednym maratonie dzis na podjezdzie cos szczelilo. Po zagladnieciu do srodka okazalo sie ze jedna zapadka jest ulamana a pekniecie pozostalych 5 to kwestia czasu.

Mialem nadzieje ze jednak nie bedzie to az taki szajs ,ale sie mylilem. Mimo 6 zapadek stalo sie jak stalo.

Orientuje sie ktos w wprawach konsumenta? czy moge dostac od razu zwrot pieniedzy?

 

pozdrawiam

 

Jeśli to ten sam model co rotaz - to podobny problem miał znajomy po kilku tygodniach rozsypał się bębenek - ponad miesiąc czekania na wymianę w ProBike'u, który jest dystrybutorem tych piast.

 

Kumpel widział tą piastę w bikershop'ie z kręcącym się w obie strony bębenkiem. Była użytkowana 2 tygodnie.
Napisano

No właśnie, o tych Rotazach też słyszałam sporo dobrego - i waga... Na wszelki wypadek, gdyby ktoś miał jakieś dane, poproszę o opinie również na temat Rotazów Poweraxis (do MTB). Ciągle się waham co do części składowych tych kół (jak na razie, jedynie szprychy mam stuprocentowo obstawione :) ) i kto wie, co mi jeszcze przyjdzie do głowy...

Pozdrówko rozszerzające ;)

 

PS. Na razie mam info z zaprzyjaźnionego serwisu, że Rotazy się testują pod dwoma bikerami - trzymam rękę na pulsie ;)

Napisano

Ecia przedni rotaz powinien wytrzymać bezproblemowo parę tysięcy km, w końcu co tam się może popsuć, dodam, że mój ma obecnie jakieś 3000 km i działa elegancko :) Wersja pod tarcze a taką mam waży 147 g bez szybkozamykacza, wersja pod v-ki jest znacznie lżejsza. Z tego co czytałem właśnie na forum L-B ludziska pisali, że trzeba uważać przy tylnym rotazie na redukcje biegów, aby w miarę możliwości odbywało się to bez obciążenia lub z niewielkim obciążeniem. Najczęściej bębenki padały właśnie wtedy.

 

pzdr

Napisano

Ups... no, to chyba jednak sobie podaruję super lekkie piasty na tył :) .

W sumie można się było spodziewać... nie mam zaufania do przesadnie wylajtowanych komponentów.

Zastanowię się ewentualnie nad przednią. Na razie obstawiam komplet XT ;) ...

Pozdrówko asekuracyjne ;)

Napisano

No niestety BOPLIGHT RACE dziś poległ :| F**k... Podczas dość ostrego podjazdu Głośny odgłos.. jak wrociłem do dmou 2 zapadki pekniete B) Co ja zrobie teraz ? maraton w Głuszycy tuż tuz :|

Napisano

Albo tanio, albo lekko. Niestety, bez porządnej kasy nie ma szans na lekkie piasty z tyłu.

Nie możez pożyczyć od kogoś tylnego koła? 200g więcej nie powinno przeszkodzić dobremu zawodnikowi w zwyciestwie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...