Quickee Napisano 29 Grudnia 2017 Napisano 29 Grudnia 2017 PWitam! Posiadam amortyzator Marzocchi bomber rc3 evo v.2 z 2014 roku. Mam zamiar go wyczyścić i naoliwić lecz mam taki problem nie wiem jak otworzyć górną śrubę (Nie wiem jak to fachowo nazwać) lub czy jest do tego jakiś specjalny klucz ? Jestem w tym zielony w tych sprawach i proszę o wyrozumiałość. Zdjęcia poniżej. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 29 Grudnia 2017 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2017 Akurat do demontażu pokrętła regulacji tłumienia wystarczy zwykły imbus, jak widać. Jesteś zielony i bierzesz się za rozkręcanie bez manuala? Hardcore. 2 Cytuj
Haitz Napisano 29 Grudnia 2017 Napisano 29 Grudnia 2017 (edytowane) Uwaga, dokładna instrukcja serwisu 888 RC3 EVO V2(by Haitz): Na samym początku zdejmujesz koło i hamulec, potem: 1. Odkręcasz regulacje małym imbusem 2.Zdejmujesz je 3.Poluzowywujesz kluczem nasadowym górne nakrętki obu goleni(muszą być w półkach bo inaczej cała goleń się kręci) 4.Odkręcasz amor z półek i go sobie wyciągasz 5.Przygotuj sobie jakieś plastikowe pudełko lub butelkę przeciętą na pół żeby zlać stary olej. 6.Odkręcasz od dołu jedną stronę imbusem(tą od sprężyny) i wylewasz cały olej, drugą stronę kluczem nasadowym(może ci sie w pewnym momencie kręcić razem z dolną nakrętką cały tłumik, wtedy złap sobie szczypcami ten bolec co wystaje i odkręcaj palcami) tu też wylej cały olej. 7.Teraz już prościzna. Odkręcasz górne nakrętki, wyciągasz sobie cały tłumik, sprężynę(trzeba ją mocno pociągnąć). 8.Wyjmij lagi z dolnych goleni. 9.Wszystko ładnie wyczyścić(ja używam wody z płynem do naczyń :D) i posmaruj uszczelki smarem do amorów. 10.Teraz włóż lagi do goleni(lekko trzeba naciągnąć uszelki żeby ładnie weszło.) 11.Włóż do jednej lagi tłumik a do drugiej sprężynę, zakręć od dołu z dwóch stron. 12. Do sprężyny nalej od góry 80ml oleju(taki jaki sobie kupiłeś, ja leje motorexa 7,5w) i zakręć od góry. Ta laga już jest gotowa(żeby mocniej dokręcić górną nakrętkę musisz sobie wkręcić lagę w półkę) 13. Do tłumika nalej 280ml oleju tego samego co do sprężyny(tam pod to takie okrągłe z oringiem). Pamiętaj żeby był "złożony", czyli swobodnie sobie leżał w ladze. 14. Jak zalejesz tłumik to go skręć od góry i tak kilka razy mocno ugnij żeby tłumik zassał olej. 15.Pamiętaj jak włożysz amor z powrotem w półki, to żeby skręcić górne nakrętki! 16.Załóż regulacje 17. Gratuluje, zrobiłeś full serwis Wszystkie pytania zadawaj już w tym temacie, ten amor jest prościutki w budowie, jest to pierwszy który nauczyłem się samodzielnie serwisować. Tu masz rysunek techniczny do pomocy: http://www.marzocchi.com/suport/forks/2014/2014-888-rc3-evo-v2.aspx?idC=62354&idM=19267-1523-1523&idMy=15639&idP=18837-670&idS=15813 Nie wiem czy tam sie da coś zepsuć w środku, więc już nie przesadzajcie z tym "oddaj do serwisu bo zepsujesz". Mi czasem po serwisie, jak chwile postoi to tak jakby traci tłumienie. Dzieje sie tak bo tłumik nie zassał po prostu tyle oleju co trzeba, wystarczy wtedy kilka razy porządnie go ugiąć, albo najlepiej pojeździć i od razu olej będzie się już normalnie trzymał. Edytowane 29 Grudnia 2017 przez Haitz 1 Cytuj
Mod Team mrmorty Napisano 19 Stycznia 2018 Mod Team Napisano 19 Stycznia 2018 W dniu 29.12.2017 o 18:27, Haitz napisał: Nie wiem czy tam sie da coś zepsuć w środku, więc już nie przesadzajcie z tym "oddaj do serwisu bo zepsujesz" boshe... Ja już tyle razy poprawiałem po ludziach którzy mieli podobne podejście... Cytuj
Quickee Napisano 1 Lutego 2018 Autor Napisano 1 Lutego 2018 Spokojnie ludzie , otworzyłem sobie wyczyściłem, zmieniłem olej i wszystko śmiga, a powtarzam jestem zielony w tym a jednak wszystko gest git Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.