Skocz do zawartości

[Full xc] 20tys


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, szukam nowego rumaka, na przyszły sezon.

Wymagania :

-zawieszenie full suspension 100 mm,

- materiał ramy : carbon,

-  koło 29 : tylko i wyłącznie,

- napęd : myślę o 1 x12 ,

z dodatków :sztyca myk - myk, mile widziana,

- cena nie powinna przekroczyć 20 tys.

Sprzęt będzie używany, do startów w zawodach  i innych wypadach górskich.

 

Nie ukrywam , że mam już swojego faworyta , ale chętnie poznam inne propozycje.

 

Napisano

Wg. mnie prawie wszystkie Twoje kryteria spełnia Spark RC 900 Pro:

https://www.scott.pl/produkt/611/3844/Rower-Spark-RC-900-Pro/

Oczywiście, koła są kupowate. Ale jeżeli dostaniesz na Sparka rabat, powiedzmy 15%  i sprzedasz koła XR2.0 za ok. 500-600 zł, to koszt zakupu roweru wniesie ok. 17k zł. Do limitu 20k zostanie 3k, a za taką kwotę spokojnie składasz u @dawid koła z piastami DT350, szprychami Pillar PSR TB 2016 i na obręczach z chińskiego karbonu:

http://www.nextie.net/mountain-clincher-30mm-NXT29XC30

I masz fulla XCM w granicach 10kg w swoim limicie finansowym :thumbsup:

Napisano

 

W dniu 29/12/2017 o 17:23, Waza napisał:

Wg. mnie prawie wszystkie Twoje kryteria spełnia Spark RC 900 Pro:

https://www.scott.pl/produkt/611/3844/Rower-Spark-RC-900-Pro/

Oczywiście, koła są kupowate. Ale jeżeli dostaniesz na Sparka rabat, powiedzmy 15%  i sprzedasz koła XR2.0 za ok. 500-600 zł, to koszt zakupu roweru wniesie ok. 17k zł. Do limitu 20k zostanie 3k, a za taką kwotę spokojnie składasz u @dawid koła z piastami DT350, szprychami Pillar PSR TB 2016 i na obręczach z chińskiego karbonu:

http://www.nextie.net/mountain-clincher-30mm-NXT29XC30

I masz fulla XCM w granicach 10kg w swoim limicie finansowym :thumbsup:

Scotta również biorę pod uwagę, ale oferuje mniej niż inne marki.

W Giancie średnica sztycy 27,2 mm, co nieco ogranicza wybór sztycy.

 

Napisano
53 minuty temu, marcinusz napisał:

Giant Anthem Advanced Pro 29 er 1?

Ale ten Giant waży więcej niż Spark pomimo karbonowych obręczy kół. OK, nie jestem obiektywny, bo nie podobają mi się rowery Giant i Merida :P

49 minut temu, vpablov napisał:

Scotta również biorę pod uwagę, ale oferuje mniej niż inne marki

Nigdy wcześniej nie byłem wielbicielem Scott'a. W MTB raczej Cannona i Speca. Ale czy rzeczywiście Scott oferuje mniej? Wydaje mi się że jest na początku stawki firm proponujących najnowsze rozwiązania. Niestety, Scott od 2-ch lat  dołączył do firm określających swoje rowery jako produkt "premium" i wydatnie zwiększył ceny. Być może zyskał w ten sposób poklask Yuppies. ale nie mój :down:

Napisano

startowałeś wcześniej na fulu?  dla mnie full to fun gdybym miał się ścigać to chyba bym fula nie brał pod uwagę piszę o xc

ale ja jestem amatorem tyle wiem ze full w kontekscie szybkości i podjazdów to u mnie było rozczarowanie

Napisano
11 godzin temu, grzesiowu napisał:

startowałeś wcześniej na fulu?  dla mnie full to fun gdybym miał się ścigać to chyba bym fula nie brał pod uwagę piszę o xc

ale ja jestem amatorem tyle wiem ze full w kontekscie szybkości i podjazdów to u mnie było rozczarowanie

O jakim fullu piszesz? Za 20 tys. można mieć fulla w bardzo dobrej wadze, z typową geometrią xc i  blokadą tyłu kiedy jest ona potrzebna. Taki rower w niczym nie daje odczuć braku szybkości.

Ja o ile rozważałbym dla siebie Exceeda myśląc  sztywniaku, to Luxy Canyona jakoś mi nie leżą. Też chyba optowałbym za podanym Sparkiem.

Poza tym, może to:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9-8-sl/p/2130600-2018/?colorCode=grey

Cenę pewnie można zbić to założonego budżetu, ale żeby zejść na wadze, trzeby by trochę pokombinować. 

Ewentualnie klasyka gatunku:

https://www.specialized.com/pl/pl/epic-expert/p/128845?color=240109-128845

 

 

Napisano

Z obniżeniem masy w Top Fuel 9.8 SL nie poszaleje się, bo rama ma wahacz z alu. Ale mocną stroną tego roweru są hamulce Level TLM. Koła, choć na karbonowych obręczach też nie najlżejsze, znalazłem info że w rozmiarze 29 ważą 1690g.

Napisano

Nie moja kasa, nie mój rower, ale myślałeś czy nie będzie lepiej rozbić tego na dwa rowery? W zależności od tego jak mają wyglądać górskie wypady? Bo jak dla mnie wydawanie tyle kasy na fulla do xc trochę mija się z celem. Zastanów się czy nie lepiej będzie wziąć carbonowego sztywniaka, zawsze trochę gramów odejdzie. Pytanie też czy ściganie ma być podstawą a inne wypady dodatkiem, bo z kolei na skoku 100 mm w górach to nie poszalejesz.

Napisano

ht już mam, dokładnie znam swoje potrzeby i czego brakuje, w jeździe po górach.

Na chwilę obecną rozważam Canyona

https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-8-0-pro-race.html

https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-7-0-pro-race.html

oraz tego zmieniając koła i montując myk myka.

Geometria myślę , że powinna być odpowiednia biorąc pod uwagę , długie nogi.

Kąt główki, mógłby być bardziej płaski.

W ht skracałem mostek do 70 mm co poprawiło moją pozycję , szczególnie na zjazdach.

 

 

 

 

Napisano

Może z trochę większym skokiem ale nowy cannondale scalpel se1? Troszkę poszukiwań i zmieścisz się w budżecie.

Napisano

no a co autor tematu myśli o epicu, jednak to duży plus podczas maratonu nie myśleć o blokowaniu zawieszenia np na równym podjeździe.

 

Napisano

Epic ze swoim Brainem jest super propozycją. Zawieszenie fajnie pracuje i faktycznie się sprawdza. Nowe modele są już full carbon i carbonowy mają także tylny trójkąt.

Cały rower ma duży potencjał do zbicia wagi. Z tego co pamiętam Expert Carbon w M'ce waży ok 10,5 kg, ale są tam ciężkie rury (kierownica i sztyca razem ważą prawie 700 gram :) ). Do tego przejście na mleko i może uda się zrobić czterocyfrowy wynik na wadze :)

Napisano

Spec trochę drogawo wychodzi, dopiero model pro, można porównać z Canyonem Luxem 8,0 , który rozpatruję.

Niby ma carbonowe obręcze, ale wagowo cięższe od Dt 1501.

Różnica wynosi 10 k, takiego rabatu nie uzyskam.

 

Napisano

Wstępnie zamówiłem Canyona 8,0 pro race, dostawa w okolicach marca -  kwietnia, w razie czego jak nie przypasuje,

mam miesiąc na zwrot.

Jedyny mankament, to brak boosta z tyłu, ale jakoś  przeboleje te 6 mm.

 

 

Napisano

:D takie życie , standardy tak szybko się zmieniają.

Za chwilę będzie boost plus czy inny wynalazek.

Z drugiej strony, rowery dzięki temu,  stają się bardziej nowoczesne , bezpieczniejsze, dają coraz większa frajdę z jazdy.

Napisano

no przy 12 rzędowym napędzie ten boost jest chyba dość istotny bo jakby nie patrzyć miejsca robi się coraz mniej na tej piaście i szprychy wchodzą coraz bardziej do wnętrza osi koła a to nie jest bez znaczenia dla sztywności koła itd itp, tak osobiście nie dałbym dzisiaj takiej kasy za rower bez boosta, szczególnie że przy fullu dla producenta nie trzeba dużo zmieniać w rowerze bo tylko przeprojektować tylny trójkąt a nie całą ramę

Napisano

Szprychy zostają na swoim miejscu, to kaseta wchodzi bliżej nich.

Sztywność koła powinna być taka sama jak w moim  ht z osią 12x142mm,  jak dla mnie wystarczająca.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...