vpablov Napisano 29 Grudnia 2017 Napisano 29 Grudnia 2017 Hej, szukam nowego rumaka, na przyszły sezon. Wymagania : -zawieszenie full suspension 100 mm, - materiał ramy : carbon, - koło 29 : tylko i wyłącznie, - napęd : myślę o 1 x12 , z dodatków :sztyca myk - myk, mile widziana, - cena nie powinna przekroczyć 20 tys. Sprzęt będzie używany, do startów w zawodach i innych wypadach górskich. Nie ukrywam , że mam już swojego faworyta , ale chętnie poznam inne propozycje.
Waza Napisano 29 Grudnia 2017 Napisano 29 Grudnia 2017 Wg. mnie prawie wszystkie Twoje kryteria spełnia Spark RC 900 Pro: https://www.scott.pl/produkt/611/3844/Rower-Spark-RC-900-Pro/ Oczywiście, koła są kupowate. Ale jeżeli dostaniesz na Sparka rabat, powiedzmy 15% i sprzedasz koła XR2.0 za ok. 500-600 zł, to koszt zakupu roweru wniesie ok. 17k zł. Do limitu 20k zostanie 3k, a za taką kwotę spokojnie składasz u @dawid koła z piastami DT350, szprychami Pillar PSR TB 2016 i na obręczach z chińskiego karbonu: http://www.nextie.net/mountain-clincher-30mm-NXT29XC30 I masz fulla XCM w granicach 10kg w swoim limicie finansowym
marcinusz Napisano 29 Grudnia 2017 Napisano 29 Grudnia 2017 Giant Anthem Advanced Pro 29 er 1? W zestawie koła na karbonowych obręczach. Po wynegocjowaniu rabatu wystarczy na przynajmniej dwa myk-myki;)
vpablov Napisano 29 Grudnia 2017 Autor Napisano 29 Grudnia 2017 W dniu 29/12/2017 o 17:23, Waza napisał: Wg. mnie prawie wszystkie Twoje kryteria spełnia Spark RC 900 Pro: https://www.scott.pl/produkt/611/3844/Rower-Spark-RC-900-Pro/ Oczywiście, koła są kupowate. Ale jeżeli dostaniesz na Sparka rabat, powiedzmy 15% i sprzedasz koła XR2.0 za ok. 500-600 zł, to koszt zakupu roweru wniesie ok. 17k zł. Do limitu 20k zostanie 3k, a za taką kwotę spokojnie składasz u @dawid koła z piastami DT350, szprychami Pillar PSR TB 2016 i na obręczach z chińskiego karbonu: http://www.nextie.net/mountain-clincher-30mm-NXT29XC30 I masz fulla XCM w granicach 10kg w swoim limicie finansowym Scotta również biorę pod uwagę, ale oferuje mniej niż inne marki. W Giancie średnica sztycy 27,2 mm, co nieco ogranicza wybór sztycy.
Waza Napisano 29 Grudnia 2017 Napisano 29 Grudnia 2017 53 minuty temu, marcinusz napisał: Giant Anthem Advanced Pro 29 er 1? Ale ten Giant waży więcej niż Spark pomimo karbonowych obręczy kół. OK, nie jestem obiektywny, bo nie podobają mi się rowery Giant i Merida 49 minut temu, vpablov napisał: Scotta również biorę pod uwagę, ale oferuje mniej niż inne marki Nigdy wcześniej nie byłem wielbicielem Scott'a. W MTB raczej Cannona i Speca. Ale czy rzeczywiście Scott oferuje mniej? Wydaje mi się że jest na początku stawki firm proponujących najnowsze rozwiązania. Niestety, Scott od 2-ch lat dołączył do firm określających swoje rowery jako produkt "premium" i wydatnie zwiększył ceny. Być może zyskał w ten sposób poklask Yuppies. ale nie mój
grzesiowu Napisano 29 Grudnia 2017 Napisano 29 Grudnia 2017 startowałeś wcześniej na fulu? dla mnie full to fun gdybym miał się ścigać to chyba bym fula nie brał pod uwagę piszę o xc ale ja jestem amatorem tyle wiem ze full w kontekscie szybkości i podjazdów to u mnie było rozczarowanie
phoe Napisano 29 Grudnia 2017 Napisano 29 Grudnia 2017 Sa tacy co chwalą RS-1, nie wiem jak u ciebie:https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-9-0-pro-race.html Mając licencje, a pewnie masz kupisz go za 18.599 zł + wysyłka.
arek_wro Napisano 30 Grudnia 2017 Napisano 30 Grudnia 2017 11 godzin temu, grzesiowu napisał: startowałeś wcześniej na fulu? dla mnie full to fun gdybym miał się ścigać to chyba bym fula nie brał pod uwagę piszę o xc ale ja jestem amatorem tyle wiem ze full w kontekscie szybkości i podjazdów to u mnie było rozczarowanie O jakim fullu piszesz? Za 20 tys. można mieć fulla w bardzo dobrej wadze, z typową geometrią xc i blokadą tyłu kiedy jest ona potrzebna. Taki rower w niczym nie daje odczuć braku szybkości. Ja o ile rozważałbym dla siebie Exceeda myśląc sztywniaku, to Luxy Canyona jakoś mi nie leżą. Też chyba optowałbym za podanym Sparkiem. Poza tym, może to: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9-8-sl/p/2130600-2018/?colorCode=grey Cenę pewnie można zbić to założonego budżetu, ale żeby zejść na wadze, trzeby by trochę pokombinować. Ewentualnie klasyka gatunku: https://www.specialized.com/pl/pl/epic-expert/p/128845?color=240109-128845
Waza Napisano 30 Grudnia 2017 Napisano 30 Grudnia 2017 Z obniżeniem masy w Top Fuel 9.8 SL nie poszaleje się, bo rama ma wahacz z alu. Ale mocną stroną tego roweru są hamulce Level TLM. Koła, choć na karbonowych obręczach też nie najlżejsze, znalazłem info że w rozmiarze 29 ważą 1690g.
arek_wro Napisano 30 Grudnia 2017 Napisano 30 Grudnia 2017 Właśnie koła miałem na myśli, bo faktycznie nie są najlżejsze, podobnie jak opony. Mimo wszystko wagowo Spark wychodzi trochę lepiej.
Piter233 Napisano 30 Grudnia 2017 Napisano 30 Grudnia 2017 Nie moja kasa, nie mój rower, ale myślałeś czy nie będzie lepiej rozbić tego na dwa rowery? W zależności od tego jak mają wyglądać górskie wypady? Bo jak dla mnie wydawanie tyle kasy na fulla do xc trochę mija się z celem. Zastanów się czy nie lepiej będzie wziąć carbonowego sztywniaka, zawsze trochę gramów odejdzie. Pytanie też czy ściganie ma być podstawą a inne wypady dodatkiem, bo z kolei na skoku 100 mm w górach to nie poszalejesz.
vpablov Napisano 30 Grudnia 2017 Autor Napisano 30 Grudnia 2017 ht już mam, dokładnie znam swoje potrzeby i czego brakuje, w jeździe po górach. Na chwilę obecną rozważam Canyona https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-8-0-pro-race.html https://www.canyon.com/pl/mtb/lux/lux-cf-7-0-pro-race.html oraz tego zmieniając koła i montując myk myka. Geometria myślę , że powinna być odpowiednia biorąc pod uwagę , długie nogi. Kąt główki, mógłby być bardziej płaski. W ht skracałem mostek do 70 mm co poprawiło moją pozycję , szczególnie na zjazdach.
kosa1987 Napisano 30 Grudnia 2017 Napisano 30 Grudnia 2017 https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/oiz-29-m10-18 Może Ci przypadnie do gustu. Hiszpanie napakowali do jednego roweru prawie cały wachlarz grup SRAM 1x od GX do X01 Eagle.... dlatego sam kupiłem cały rower, sprzedałem osprzęt i montuje kompletnego XX1 Eagle. Myślę, że do 20 tyś zł zmieściłbyś się z XX1 Eagle + amor i wypasionymi kołami.
malutki Napisano 30 Grudnia 2017 Napisano 30 Grudnia 2017 A może coś bardziej "egzotycznego" http://www.liteville.com/en/65/bikes/101-mk1/marathon-factory-machine/ tak bardziej z pogranicza XC/Trail ale wg mnie ciekawa koncepcja
phoe Napisano 30 Grudnia 2017 Napisano 30 Grudnia 2017 @vpablov https://www.canyon.com/pl/service/sponsoring/ - to znasz?
kawluk Napisano 5 Stycznia 2018 Napisano 5 Stycznia 2018 Może z trochę większym skokiem ale nowy cannondale scalpel se1? Troszkę poszukiwań i zmieścisz się w budżecie.
erzurum Napisano 6 Stycznia 2018 Napisano 6 Stycznia 2018 no a co autor tematu myśli o epicu, jednak to duży plus podczas maratonu nie myśleć o blokowaniu zawieszenia np na równym podjeździe.
DrOetker Napisano 6 Stycznia 2018 Napisano 6 Stycznia 2018 Epic ze swoim Brainem jest super propozycją. Zawieszenie fajnie pracuje i faktycznie się sprawdza. Nowe modele są już full carbon i carbonowy mają także tylny trójkąt. Cały rower ma duży potencjał do zbicia wagi. Z tego co pamiętam Expert Carbon w M'ce waży ok 10,5 kg, ale są tam ciężkie rury (kierownica i sztyca razem ważą prawie 700 gram ). Do tego przejście na mleko i może uda się zrobić czterocyfrowy wynik na wadze
vpablov Napisano 6 Stycznia 2018 Autor Napisano 6 Stycznia 2018 Spec trochę drogawo wychodzi, dopiero model pro, można porównać z Canyonem Luxem 8,0 , który rozpatruję. Niby ma carbonowe obręcze, ale wagowo cięższe od Dt 1501. Różnica wynosi 10 k, takiego rabatu nie uzyskam.
olek19 Napisano 9 Stycznia 2018 Napisano 9 Stycznia 2018 zobacz sobie ofertę SILVERBACK SESTA https://silverbacklab.com/product/sesta-sbc-2/ https://silverbacklab.com/product/sesta-pro-2/ można też kupić same framset i ogarnąć rower dokładnie taki jak chcesz https://silverbacklab.com/product/frame-sesta/
vpablov Napisano 16 Stycznia 2018 Autor Napisano 16 Stycznia 2018 Wstępnie zamówiłem Canyona 8,0 pro race, dostawa w okolicach marca - kwietnia, w razie czego jak nie przypasuje, mam miesiąc na zwrot. Jedyny mankament, to brak boosta z tyłu, ale jakoś przeboleje te 6 mm.
erzurum Napisano 16 Stycznia 2018 Napisano 16 Stycznia 2018 No bez tego boosta to chyba się nie pościgasz
vpablov Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 takie życie , standardy tak szybko się zmieniają. Za chwilę będzie boost plus czy inny wynalazek. Z drugiej strony, rowery dzięki temu, stają się bardziej nowoczesne , bezpieczniejsze, dają coraz większa frajdę z jazdy.
olek19 Napisano 17 Stycznia 2018 Napisano 17 Stycznia 2018 no przy 12 rzędowym napędzie ten boost jest chyba dość istotny bo jakby nie patrzyć miejsca robi się coraz mniej na tej piaście i szprychy wchodzą coraz bardziej do wnętrza osi koła a to nie jest bez znaczenia dla sztywności koła itd itp, tak osobiście nie dałbym dzisiaj takiej kasy za rower bez boosta, szczególnie że przy fullu dla producenta nie trzeba dużo zmieniać w rowerze bo tylko przeprojektować tylny trójkąt a nie całą ramę
vpablov Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Napisano 17 Stycznia 2018 Szprychy zostają na swoim miejscu, to kaseta wchodzi bliżej nich. Sztywność koła powinna być taka sama jak w moim ht z osią 12x142mm, jak dla mnie wystarczająca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.