bociek28 Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Poszukuje dobrych tarcz do hamulca m8000, we wcześniejszych xt miałem tarcze rt 81 i z tego co pamiętam to po paru mocnych hamowaniach zaczynały dzwonić i dosyć szybko znikały Gdzieś wyczytałem że dobre tarcze to : sram centerline - podobno mocne oraz wytrzymałe, ale nie mają alu pająka wiec może być problem z ciepłem https://www.bikestacja.pl/pl/tarcza-hamulcowa-sram-centerline-180mm-34534.html Następne to tarce ice http://www.akcesoria-rower.pl/icestop-tarcza-bf-160-mm-plywajaca-czarna-p-592.html ale podobno nity mogą ocierać o adapter Czy ktoś z was posiada te tarcze i może podzielić się opinią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Pod jaką piastę? IS czy CL? Jeżeli pod Center Lock to ja, po doświadczeniu z różnymi tarczami (oprócz najnowszych od SRAM), polecam XTR IceTech Freeza: http://www.cyklomania.pl/shimano-tarcza-xtr-sm-rt99-ice-tech-180mm-cl,id4140.html Na długich zjazdach wyraźnie dłużej utrzymuje zdolność mocnego hamowania. Dobrze się czyści z błota i nie jest to "Łowicka wycinanka" zjadająca klocki. A dodatkowo dzięki IceTech, jeżeli dostanie wilgoci, to nie wyje tak strasznie jak w pełni stalowe tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Is myślałem że to widać w linkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Posiadam hs1 i na żadnych zjazdach nie udało im się za mocna nagrzać. Są i wersje na pająku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Z tego co znalazłem to na pająka to chyba hsx a jak wygląda zjadanie tarczy przez klocki np metale ?? I ewentualne dzwonienie co denerwowało mnie przy shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Tak HSX. Klocki używam tylko metaliczne i zużycia przy suwmiarce jest prawie żadne, po roku 0,12mm. Dzwonienie mi się zdarza ale to bardzo rzadko, rzadziej jak raz(przez około 5s) w tygodniu, a jeżdżę codziennie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemokolarz Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 W dniu 29.12.2017 o 13:36, Waza napisał: A dodatkowo dzięki IceTech, jeżeli dostanie wilgoci, to nie wyje tak strasznie jak w pełni stalowe tarcze. Wytłumacz mi ten fenomen bo nie bardzo wiem o co Tobie chodzi, że niby warstwa alu ma jakieś nadzwyczajne właściwości. Mi przy mokrych RT-76 i metalikach Shimano nie piszczy a o dzwonieniu to nie ma mowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Proszę uprzejmie. Nie jestem dźwiękowcem, więc wyjaśnienie będzie "na chłopski rozum". Zawieś trzy arkusze blachy, stalową, aluminiową i np. płat ołowiu. Stuknij w każdą młotkiem, na pewno zauważysz że dźwięk z każdego metalu będzie inny, najdonośniejszy ze stali, najbardziej wytłumiony z ołowiu. Nie jestem tego na 100% pewien, ale sądzę że to właśnie warstwa alu powoduje, że tarcze IceTech nie wydają tak straszliwie metalicznego pisku jak tarcze w pełni stalowe. Miałem i mam zarówno tarcze stalowe jak i IceTech i moje powyższe stwierdzenie wynika z doświadczenia. Dźwięk tarcz IceTech, kiedy dostaną wody jest właśnie stonowany, coś jak gdyby tarcie metalem po betonie, a nie metaliczne wycie o wysokiej częstotliwości. Mam nadzieję że zaspokoiłem ciekawość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Tak to o to chodzi że tarcza na alu pająku albo icetech nie wpada w rezonans/wibracje przy hamowaniu jak w pewnych szczególnych przypadkach (czytaj całkiem często) tarcza w pełni stalowa. No i nie ma reguły, że zawsze każda tarcza stalowa będzie wyć/dzwonić bo to dużo zależy od wielu czynników (klocki, ustawienie zacisku, zużycie tarczy, wilgotność/opady, czystość...). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.