tomit Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Cześć od dłuższego czasu poszukuje roweru nowego. Z racji że jestem jeszcze trochę słoikowaty to często weekendy spędzam w rodzinnych stronach gdzie staram sie śmigać szosą, obecny kończący się rok praktycznie nic. Jednak chce w końcu się ogarnąć i wybrać na jakąś dłuższą wycieczkę w Polskę tak 5/6 dni. Problem w tym że na szosę to nie załaduję nic bo zero mocowań a poza tym trochę bym się bał ładować tam jakiś większy ciężar niż 10kg. I zastanawiam się po pierwsze czy zakup gravela to dobry pomysł bo głównie jak już śmigam to asfalt i czasem szutry. Turystyk mnie jakoś nie przekonuje bo przez wyprostowaną pozycję zbiera się cały wiatr. Na szosie mam 150 max za sobą pamiętam że 4 litery aż się gotowały ale jakoś ogarnąłem na turystyku jakoś tego nie widzę. Dodatkowy problem z gravelami jest taki że się reklamują jako wszechstronne a może 10% ma montowanie na błotniki i bagażnik :/ dodatkowo hamulce hydrauliczne są tylko w najwyższych modelach. Może znacie jakieś modele które oferują opcje klasycznego bagażnika maja tarczówki oraz zamykają się w 8000. Niby jest Rondo ale tylko stalowy ma mocowania a jego kolorystyka do mnie nie przemawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Ja zakupiłem teraz Marina four cornersa 2018 czarna wersje. Może nie ten pułap cenowy bo ok 3,6k ale zawsze można napęd wymienić + koła. Bardzo dużo mocowań, fajna lekka stal. Teraz służył mi ala kolarka . Geometria tez nie jest wyścigowa ale tez nie pełni wyprostowana. Jest sporo miejsc montażowych i na wszelkie bagażniki i błotniki, tylne stopki. Wewnętrzne tarcze. Jest też wersja elite za 9k ale jak dla mnie chyba nie warta tej ceny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Hej, widziałem tą wersje za 9k i faktycznie nie do końca mnie przekonuje, we wszystkich tańszych Matinach jest mechaniczny hamulec co mnie chyba najbardziej zniechęca. Ale faktem jest że otworów montażowych jest sporo i cena jest znośna. Moje 8k to kwota jaką mogę max dać za rower który w pełni spełni moje wymagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Do roweru też trzeba doliczyć dobre bagażniki np koszt tubusow na przód i tył to już pod 1 k podbija. Na wyprawy nie ma nic lepszego niż hamulec na linkach mechaniczny. Nie ma co się popsuć a jak poluje to da się to naprawić. W hydraulice jak będzie pech i pójdzie uszczelka to powodzenia....a i hamulce w marinie mam trochę spyre c które są całkiem dobre. Na polskiej stronie mają jeszcze bałagan. Ps i wchodzą balony 2.1 29 cali z tego co wyczytałem. Na pewno 2.0... Jednak jak bym miał twój budżet to celował bym coś może np z surly . Podobno niezniszczalne maszynki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Z tą 'wyprawą' to tak raczej na spokojnie bo będąc ciagle . obrębie polski to to bardziej długa wycieczka krajoznawcza niż wyprawa. Więc jak się coś doszczętnie rozleci a jest się 300km do domu to się wsiada w pociąg i jakoś wracamy :). A co do hamulców to w sumie tam są 2 tłoczki czego nie byłem świadom. Hmm. A jak Ci się SRAMy sprawdzają bo nigdy nie miałem styczności w szosie mam 105. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
autsajder Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Może sprawdź jeszcze specialized awol, może Cię zainteresuje. Osobiście go nie mam ale trochę można poczytać o nim. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Zbyt 'pancerny' jak dla mnie. Fuji Jari wygląda bardzo ładnie też i ma mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/tour-de-fer/tour-de-fer-30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Jak rozglądałem się za swoim to jeszcze pamiętam Treka 520 że była ciekawa opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Genesis Vagabond też jest ciekawy, i zostaje dużo funduszy na dozbrojene , a jakie wejdą tam opony to pewnie może napisać @drezyna bo katuje takiego codziennie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 No ten trek wygląda interesująco. Ciekawe jak w praktyce się sprawdza. Nie wiem tylko czy nie ma zbyt łagodnej geometrii bo jednak jednak 90% czasu to będą wypady do 100km bez załadunku. Edit: bardziej chyba do mnie ta 920 od treka przemawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 bierzesz pod uwagę materiał ramy ? bo 520 jest stalowy , a 920 to już aluminium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Ze stalowymi nie miałem nigdy styczności więc jednak bardziej o aluminium myśle bo lżejsze jest. Ale stal za to trwalsza teoretycznie. Jednak na tym aspekcie się jakoś nie skupiam jak znajdę coś interesującego i będzie to stal będę się musiał zastanowić mocno. na pewno Carbon jest mi całkowicie zbędny jedynie aby widelec był dla tłumienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Odpuść Treka 520, Trek 920 ma sztywne osie, tylko że koło 29x2.0. Świetny rower w którym zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Trek CrossRip 2 albo 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Wyglądem 920 mnie zdobyła dodatkowy plus że jest sprzęt bagażowy który mogę zdemontować ale już jest i nie dokładam kasy. Na minus te kapcie bo odrobine za wielkie. Marin Lombard Elite byłby idealny w tej cenie w sumie gdyby nie ta korba, poszperałem i to jest średniej jakości sprzęt. Nie wymagam wszystkiego super ale jak już widzę opinie że to dziadostwo to wole sie nie ładować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 kapcie są problemem? Przy takim budżecie to je zmień... Gdzieś na pewno rabat dostaniesz jakiś na rower więc kasy zostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Z natury nie jestem osobą która kupuje i coś wymienia. Dokupić ok ale wymontować i założyć inne bo w nowych coś mi nie odpowiada już w chwili kupowania. Wole dać kolejne 500 więcej i mieć to co chce bez dodatkowych zabiegów, wiem że zapewnie 99% osób uzna to za głupotę ale tak już mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AmAdeuz Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 To dorzuć tysiaka do gestalta x11. Masz hydrauliki, masz mocowania do bagażników i takie tam. Możesz tez rzucić okiem na ronina SL http://mtbs.cz/media/cms/2017/09/18/pelmel182_author2.jpg ... lub wejść na rosebikes i sobie skonfigurować to co uznasz za najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bardok206 Napisano 22 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 jak mi nie pasowała kaseta 32t to kupiłem 34t i przy odbiorze roweru zmienili mi za free. Na pewno z oponami będzie podobnie , kwestia dogadania...nie tak łatwo trafić w rower idealny. Przeważnie trzeba iść na jakiś kompromis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 O ile nad tym zmienieniem bym się jeszcze zastanowił to problem jest chyba taki że tam są obręcze 29 co zmniejsza mocno ilość dostępnych kapci. Bo jak bym miał taki zabieg robić to na coś 1.4 tak jak jest w Rondo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Obręcz 29"=28" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Też taka opinie slyszalem że koła 29 to tak naprawdę 28 + gruba opona. Jednak w specyfikacji obręczy jest w prost napisane 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Inaczej ... koło 29', 28' i 700c ma tą samą średnicę osadzenia opony czyli 622 mm. Słowem z oponami nie ma problemu pod 622 kupisz opony do "szosowego kondona" po plusowego 29. Pozostaje tylko kwestia kompatybilności szerokości obręczy z dana szerokością opony . Dla obręczy o szerokości 18 czy 19 mm masz bardzo szeroki wachlarz rozmiarów. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Tak nie zniechęcając wcale do "Gravela" zadam pytanie? W domu jest szosa, więc dokupujemy: zestaw toreb bajkpakingowych opony antyprzebiciowe, może ciut szersze ( ewentualnie drugi, trwały, cięższy komplet kół) bardziej miękki napęd jeśli są plany alpejskie do rozważenia i bardzo godne polecenia są błotniki, pełne, z szybkim montażem. pedały mtb i buty nadające się do chodzenia Z perspektywy posiadania za dużej liczby rowerów doceniam zalety ograniczenia liczby posiadanych sztuk... No chyba, że słoiczy tryb życia właśnie wskazuje na posiadanie drugiego roweru w innej lokalizacji... Przed decyzją o zakupie czegoś o rozlazłej geometrii jak four kourner itp. albo na szerokich gumach proponuję wypożyczyć coś do testów, dla szosowca duży rozstaw osi i gruba miękka guma może albo być trudna do zgryzienia, albo wspaniała, trudno zdalnie wyczuć. Część rowerów Grawelowych ma wysoko kierownicę, co jest sprzeczne z założeniami pierwszego postu, ale niesamowicie przyjemne w czasie turystyki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomit Napisano 23 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2017 Moja słoikowatość skłania mnie do zakupu drugiego roweru. Miałem jeszcze niedawno 29er'a ale nie pasował mi jakoś. Głównie kiera i troche za wielkie kapcie. A jakbym mu dał małe to by komicznie to wyglądało. Co do modyfikacji obecnej szosu to ona raczej mocno ograniczona, bo mam meride scultira 904 i jakbym mógł tab zamontować klasyczny bagażnik to bym się mocno zastanawiał. Problem jest też taki że chyba nie do końca trafiłem z rozmiarem przy zakupie mam XL i 188cm [ale to może kwestia regulacji pozycji]. Ok sporo jezdziłem po zakupie, bo ten rok prawie wcale bo ciagle ten 29er był pod ręką. A co do toreb a nie klasycznego bagażnika to wydają mi się one mało praktyczne na codzienne użytkowanie. Ale to jest tylko moje wydaje mi się. Powiem Wam że jakoś bardziej jestem za Marin lombard elite czy też Accent furious bo jednak cenowo wypadaja bardzo dobrze a aż tak dobrego sprzętu nie potrzebuje, jedyne pytanie czy accent ma dwa tłoczni na zacisku hamulca czy jeden. Musze dorwać te rowery i nanich posiedzieć. 920 pewnie nigdzie nie znajde jak bym chcial przetestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.