Skocz do zawartości

[Tarcza] Czy rama wytrzyma 203mm?


Kavoo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ;) otóż mam pewien problem, od 2 lat posiadam rower giant brass (modelem i ramą jest to sprzęt pokroju splita lub revela) i chciałbym w nim zamontować hamulec tarczowy (shimano m396) Niestety jedyne mocowanie jest z tyłu (na amorze nie ma a na razie nie mam okazji aby go wymieniać). Teraz zastanawia mnie rozmiar tarczy jaki powinienem zamontować z tyłu. Wiem, że teoretycznie wystarczy 160mm ale trzeba mieć na uwadze, że przedni hamulec (v brakee) działa tak, że ledwo spowalnia więc cały ,,obowiązek" zatrzymania roweru spocząłby na tylnym hamulcu. Dlatego się zastanawiam czy wybrać 160mm i lepsze klocki, 180mm czy pójść na całość i wziąć 203 mm jednakże obawiam się czy rama to wytrzyma bo słyszałem, że mocowania potrafiły pękać przy zbyt dużej tarczy. Głównie jeżdzę wi terenie chociaż bardzo rzadko udaję się na małe rampy, dropy itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet tylna tarcza 203mm nie skompensuje braków przedniego hamulca, więc pierwsza rzecz, to trzeba się zająć przodem, żeby sprawnie działał.

Większa tarcza, to większa siła (z tyłu mniej istotna, bo i tak granicą jest blokada koła), lepsze odprowadzenie ciepła, gorsza modulacja. Jeżeli nie robisz długich i ostrych zjazdów, to nie ma sensu iść w tak dużą tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na twoje pytanie - 160 tarcza spokojnie wystarczy.

Ten rower jest bardzo słabiutko poskładany.... Zasada jest taka -lepszy hamulec ma być na przodzie. Łatwiej i taniej będzie się pozbyć tego roweru i kupienie czegoś używanego już z tarczami. Kiepski amor, koło z wolnobiegiem.....inwestycja w ten rower aby doprowadzić go do jako takiego stanu technicznego umożliwiającego zabawę z rampami, drobne ewolucje to jakieś 1000-1500 zł. 

Nie wiem czy nie lepiej postarać się o poprawę jakości obecnych hamulców (dobrej jakości hamulec vb blokuje koło za każdym razem przy użyciu 1 palca) niż pchanie kasy w przerobienie całości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, jak piszą koledzy wyżej. Szybkie i całkowite zblokowanie przyniesie Ci więcej szkody, niż pożytku. ;) 203 mm z tyłu jest bez sensu.
Do tarczy 160 dokup pół- lub metaliczne klocki, a na przód dobre okładziny lub wymień cały hamulec na lepszy. Sprawdź też zużycie obręczy, bo aż dziwne, że V-brake działa tak słabo jak piszesz...

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyreguluj v-brake`a, wymień mu klocki, sprawdź, czy na obręczy zostało jeszcze choć trochę ścianki i tyle, bo zabierasz się do problemu z d... strony - znaczy niepotrzebnie od tyłu : ))

edit: możesz ewentualnie pomyśleć o lekkim tuningu, montując poważniejsze podkłady pod klocki np. coś takiego:
https://www.trialshop.pl/pl/podklady/19-podkady-tnn-engineering-vee.html

Edytowane przez PawelGR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PawelGR napisał:

edit: możesz ewentualnie pomyśleć o lekkim tuningu, montując poważniejsze podkłady pod klocki np. coś takiego:
https://www.trialshop.pl/pl/podklady/19-podkady-tnn-engineering-vee.html

Ale wiesz, że do tego trzeba mieć jeszcze odpowiednie okładziny? Sumarycznie robi się prawie 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...