Kavoo Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 Cześć otóż mam pewien problem, od 2 lat posiadam rower giant brass (modelem i ramą jest to sprzęt pokroju splita lub revela) i chciałbym w nim zamontować hamulec tarczowy (shimano m396) Niestety jedyne mocowanie jest z tyłu (na amorze nie ma a na razie nie mam okazji aby go wymieniać). Teraz zastanawia mnie rozmiar tarczy jaki powinienem zamontować z tyłu. Wiem, że teoretycznie wystarczy 160mm ale trzeba mieć na uwadze, że przedni hamulec (v brakee) działa tak, że ledwo spowalnia więc cały ,,obowiązek" zatrzymania roweru spocząłby na tylnym hamulcu. Dlatego się zastanawiam czy wybrać 160mm i lepsze klocki, 180mm czy pójść na całość i wziąć 203 mm jednakże obawiam się czy rama to wytrzyma bo słyszałem, że mocowania potrafiły pękać przy zbyt dużej tarczy. Głównie jeżdzę wi terenie chociaż bardzo rzadko udaję się na małe rampy, dropy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 203mm z tyłu to nieporozumienie. Dużo wcześniej zablokujesz koło. Z tego właśnie powodu 160mm jest tam zupełnie wystarczające. "Obowiązek", jak to określiłeś, zatrzymania roweru stoi na przednim hamulcu. Tylny jest jedynie wspomagający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 Nawet tylna tarcza 203mm nie skompensuje braków przedniego hamulca, więc pierwsza rzecz, to trzeba się zająć przodem, żeby sprawnie działał. Większa tarcza, to większa siła (z tyłu mniej istotna, bo i tak granicą jest blokada koła), lepsze odprowadzenie ciepła, gorsza modulacja. Jeżeli nie robisz długich i ostrych zjazdów, to nie ma sensu iść w tak dużą tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 Odpowiadając na twoje pytanie - 160 tarcza spokojnie wystarczy. Ten rower jest bardzo słabiutko poskładany.... Zasada jest taka -lepszy hamulec ma być na przodzie. Łatwiej i taniej będzie się pozbyć tego roweru i kupienie czegoś używanego już z tarczami. Kiepski amor, koło z wolnobiegiem.....inwestycja w ten rower aby doprowadzić go do jako takiego stanu technicznego umożliwiającego zabawę z rampami, drobne ewolucje to jakieś 1000-1500 zł. Nie wiem czy nie lepiej postarać się o poprawę jakości obecnych hamulców (dobrej jakości hamulec vb blokuje koło za każdym razem przy użyciu 1 palca) niż pchanie kasy w przerobienie całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 (edytowane) Dokładnie tak, jak piszą koledzy wyżej. Szybkie i całkowite zblokowanie przyniesie Ci więcej szkody, niż pożytku. 203 mm z tyłu jest bez sensu. Do tarczy 160 dokup pół- lub metaliczne klocki, a na przód dobre okładziny lub wymień cały hamulec na lepszy. Sprawdź też zużycie obręczy, bo aż dziwne, że V-brake działa tak słabo jak piszesz... Edytowane 20 Grudnia 2017 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelGR Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 (edytowane) Wyreguluj v-brake`a, wymień mu klocki, sprawdź, czy na obręczy zostało jeszcze choć trochę ścianki i tyle, bo zabierasz się do problemu z d... strony - znaczy niepotrzebnie od tyłu : )) edit: możesz ewentualnie pomyśleć o lekkim tuningu, montując poważniejsze podkłady pod klocki np. coś takiego:https://www.trialshop.pl/pl/podklady/19-podkady-tnn-engineering-vee.html Edytowane 20 Grudnia 2017 przez PawelGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 Jeżeli chodzi o tył to czy to 203 czy 180 czy 160 czy dobry v-brake wszystko tak samo zablokuje koło. Może lepiej zainwestować w dobre v-brake albo dobre klocki? Generalnie Twoje pieniądze i Twój wybór, ale nie trzeba nie wiadomo czego żeby zablokować tylne koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 4 godziny temu, PawelGR napisał: edit: możesz ewentualnie pomyśleć o lekkim tuningu, montując poważniejsze podkłady pod klocki np. coś takiego:https://www.trialshop.pl/pl/podklady/19-podkady-tnn-engineering-vee.html Ale wiesz, że do tego trzeba mieć jeszcze odpowiednie okładziny? Sumarycznie robi się prawie 200zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelGR Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 No raczej, że same podkłady nie hamują : )) Z v-brake`ami można zdziałać wiele dobrego drożej i taniej, to tylko jedna z opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 Z przodu V z tyłu tarcza... to naprawdę za wiele Ci nie pomoże. I lepiej zainwestować w SLX675/XT785 + dobre klocki + do tego tarcze 160mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.